Hva synes dere om navnet...

llunah

Elsker forumet
Februarbarna 2020
:blob3Rasmus?
Vi bor i sverige og her er det mer vanlig enn i Norge :happy:

Brødrene heter Lukas og Elias :blob5

Mannen liker ikke mitt favorittnavn så nå prøver jeg å finne andre ;)
 
Fint navn.

Vi sliter også litt med å finne navn til vår gutt nr.3.

Storebrødre heter Lukas og Mathias

Vi vurderer Leo, Theo og Fillip.
 
Passer med brødrenes navn
 
Er litt redd det blir et navn i norge som Snorre blir i sverige..
Jeg synes Snorre er kjempefint -
Men her i sverige blir det som å kalle sønnen sin Dick...

No offence!
 
Ikke min smak :happy:
Men vi er alle forskjellige, og vi vurderer et litt spesielt jentenavn :joyful:
 
Jeg liker det :)
Er litt "inn i tiden navn" så tror ikke det blir noe problem å hete Rasmus.
 
Føler meg litt slem nå.. men når jeg gikk på skolen var det en som het Rasmus, han fikk bestandig høre at han var oppkalt etter morens nedre deler ras og mus
 
Kjenner et barn som heter det, allerede i barnehagen ble han mobbet for å ha "mus" i navnet sitt. De eldste barna hadde fått med seg at det var et ord brukt for vagina. Han er nå på tredje året hvor han nektet å bli kalt det, og vil bare bruke mellomnavnet sitt
 
Føler meg litt slem nå.. men når jeg gikk på skolen var det en som het Rasmus, han fikk bestandig høre at han var oppkalt etter morens nedre deler ras og mus


Akkurat det jeg egentlig er redd for...

Hadde Lukas vært jente var Thora på listen over aktuelle navn men redd for samme sak der.. thora-hora
 
Kjenner et barn som heter det, allerede i barnehagen ble han mobbet for å ha "mus" i navnet sitt. De eldste barna hadde fått med seg at det var et ord brukt for vagina. Han er nå på tredje året hvor han nektet å bli kalt det, og vil bare bruke mellomnavnet sitt

Nettopp... ikke moro- stakkars gutt :arghh:

Altså jeg tror man kan finne noe stygt til de fleste navn om man vil...
 
Akkurat det jeg egentlig er redd for...

Hadde Lukas vært jente var Thora på listen over aktuelle navn men redd for samme sak der.. thora-hora
Ja, barn finner på det utroligste for å «erte».. selv har jeg litt lyst på ett bibelsknavn, men tipper det også kan bli en «ertegrunn»
 
Jeg liker ikke navnet Rasmus, syns ikke det klinger pent og det er satt sammen av ordlyder med mindre hyggelig betydning. Rasmus er et navn det er veldig lett å bli mobbet for - ja, barn kan finne det utroligste å erte for, men man trenger heller ikke servere ertegrunn på sølvfat. Rasmus har både "rass" og "mus" i seg - morsomt på barneskolen, men enda morsommere på ungdomsskolen...

Kjenner to Rasmus, og begge ble mobbet ganske mye for navnet, rumpevagina var en gjenganger for begge. :hungover:


Lucas, Elias og Rasmus klinger heller ikke godt. De to første navnene er myke og melodiøse, moderne og med god klang, mens det siste er hardt og gammeldags.

(Så først nå at dette var terminforum, men lar svarer stå uansett).
 
Ikke et navn jeg liker, men det klinger nok bedre på svensk enn norsk/dansk. Syns det er for hardt ❤️
 
Føler meg litt slem nå.. men når jeg gikk på skolen var det en som het Rasmus, han fikk bestandig høre at han var oppkalt etter morens nedre deler ras og mus
Har en kollega som heter Rasmus og som opplevde det samme i oppveksten... veldig synd, for det er ellers et fint navn altså!
 
Kjør på med Rasmus om det er det du liker. Mobbegrunnlag finner barn på uansett hva man gjør, og da er det antimobbetiltak som må settes inn, ikke navneboikott.
Rasmus er ellers et navn jeg assosierer med Sverige, så når dere jo bor i Sverige tipper jeg at det er så vanlig der at det ikke gir økt mobberisiko uansett.
Jeg har forøvrig et helt ordinært navn, men da jeg ble mobbet fant barna bare opp navn til meg istedenfor. Så slikt slipper man ikke unna pga «trygge» navn. Mobbing må håndteres på rett måte og slås hardt ned på, uansett hva. Har også hatt flere i klassen med uvanlige navn, uten at de ble mobbet av den grunn. Og andre med helt ordinære navn som ble mobbet så hardt at de måtte bytte skole. Så der tror jeg faktisk ikke at navnene i seg selv har noe å si. Noen barn er bare drittsekker.
 
Back
Topp