Hva synes dere om navnet Caspian?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg kjører en testrunde på dere for å se hvordan en reaksjon eventuelt ville blitt hos familie og venner.
Det er ca 350 personer i Norge som skriver det med K eller C.
Navnet er fra en karakter i C.S Lewis' bøker om Narnia - Prince Caspian

Vær ærlig [emoji1]

Det står faktisk på vår liste over aktuelle guttenavn, da skrevet med C! :)
Jeg synes navnet er veldig fint og koselig, men det er nettopp det at det er koselig som gjør oss litt skeptiske. Synes rett og slett det er et litt feminint navn...men fint er det så absolutt! :)

Narnia! Vet av en liten gutt som heter det, så er vant til navnet. Skriver med C. Du kan jo spørre familie og/eller venner?

Samboeren min liker det veldig godt, og jeg tror det står på listen hans. For meg blir det litt for eventyraktig da jeg forbinder det veldig med Narnia. Men selve navnet er fint :)

Narnia! Vet av en liten gutt som heter det, så er vant til navnet. Skriver med C. Du kan jo spørre familie og/eller venner?
Vil gjerne at navnet skal være en overraskelse uansett hva det blir. Vil ha ferrest mulig meninger fra familie. De har endel andre favoritter [emoji12]

Det står faktisk på vår liste over aktuelle guttenavn, da skrevet med C! :)
Jeg synes navnet er veldig fint og koselig, men det er nettopp det at det er koselig som gjør oss litt skeptiske. Synes rett og slett det er et litt feminint navn...men fint er det så absolutt! :)
Har aldri tenkt på at det er feminint, men et koselig navn er det [emoji1] Må kanskje tenke på at han også skal ha navnet som tjueåring og førtiåring også [emoji1]

Kjenner en med det navnet og synes det er et veldig fint navn :) Synes ikke det verken høres feminint ut eller virker "upassende" for en voksen. Det er unikt (sånn ikke to-tre i klassen med samme navn), uten at det blir for spesielt (Sånn Hollywood star kids: "meet my little Anakin"). I'd say go for it if you really like it! :)

Kjenner en med det navnet og synes det er et veldig fint navn :) Synes ikke det verken høres feminint ut eller virker "upassende" for en voksen. Det er unikt (sånn ikke to-tre i klassen med samme navn), uten at det blir for spesielt (Sånn Hollywood star kids: "meet my little Anakin"). I'd say go for it if you really like it! :)
Ja, har veldig lyst at han skal hete det. Samboer er litt mer skeptisk, men han begynner å like det han også [emoji1] Takk for tilbakemelding.

Jeg syns det er fint :) Men ville skrivd med K for å "ufornarniere" det litt [emoji1]

Liker Caspian! Og skuespilleren som spiller han løfter jo navnet litt også, i mine øyne da :woot:

Jeg synes det er fint og har det faktisk på lista mi :) Men er litt usikker på om jeg kunne brukt det [emoji14]

Jeg liker det :D

Jeg kjører en testrunde på dere for å se hvordan en reaksjon eventuelt ville blitt hos familie og venner.
Det er ca 350 personer i Norge som skriver det med K eller C.
Navnet er fra en karakter i C.S Lewis' bøker om Narnia - Prince Caspian

Vær ærlig [emoji1]
Åååå, jeg har også Caspian som mitt førsteønske men mannen syns overhodet ikke noe om det navnet :(

Back
Topp