Hva synes dere om? *leker*

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hva synes dere om at det selges lekevåpen til barn?
 
Her kommer aldri et lekevåpen i hus. Men hva med vannleker da?
 
Absolutt ikke aktuelt. Den som kjøper et våpen i gave til guttungen får gå herfra med det våpenet tredd opp i ræva.

Vann"pistoler" kan fint kjøpes slik at de ikke ser ut som våpen.

Veldig bestemt på at guttungen skal lære seg å frykte våpen, ikke tro de er leker. Hva om han en dag finner et ekte våpen og tror det er en leke? Det gjorde broren til venninna mi...Han var tenåring vel og merke, men han skjøt hodet av seg foran flere kamerater...
 
Liker det ikke, og kommer ikke til å kjøpe/ønske det til gutten min. Jeg syns ikke det passer seg at små barn sikter gevær mot hverandre og sier "pang pang" [8|] Action og slike ting får de nok av fra tv'n senere..

Men bryr meg lite hva andre unger liker med[8D]
 
Så igjennom noen ting i boden til mamma og pappa og der fant jeg leke sabelen min[:D]
Elsket og kle meg ut som sjørøver prinsesse[8D]

Har egentlig ikke tenkt over problematikken enda, men hva med barne tv? Mye slossing, skyting der da? For de litt større barna..
 
ORIGINAL: Alexandra82




Herregud så tragisk [:(] Enda en bra grunn til at små barn ikke skal leke med våpen og slikt[&o]
Naboen min dreiv med sånn soft-gun, og den spratt tilbake i øye hans og han ble nesten blind[&o]
 
Hehe, jeg sa også det en gang, nå er han 6,5 (jeg har alltid sagt at vannpistol ikke er noe problem) men han har fått noe star wars lys-sverd og slikt. Egentlig har han aldri vært noe "våpen-gutt", ikke har han likt kaptein sabeltann en gang [8D]
 
Jeg synes det høres ut som mye ekstraarbeid å få en trassig treåring til ikke å sikte på folk (som er det jeg er vant med hjemmefra, at man kan leke med våpen, men ikke sikte på folk engang for tull) så det gidder vi ikke utsette oss for [8D]

Tror i utgangspunktet ikke på at det å leke med våpen som barn gjør folk gærnere eller at de blir crazyass våpenfreaks når de blir eldre av det (kanskje heller jeg til og med mer andre veien), men jeg synes samtidig det er usmakelig å leke krig og sånne ting. Men hvor langt skal man dra den? Det har jeg ikke tenkt over.. hvis Nora vil være pirat på karneval tar jeg ikke fra henne plastsverdet..tror jeg? Kanskje det er forbudt i barnehage/skole uansett? Aaaner ikke jeg [8D]

Eksen min har forøvrig soverommet fullt av gevær.. jeg holdt på å svime av da jeg kom inn der første gang [:D] (Ikke fordi det hadde noe med saken å gjøre, jeg bare har den der velkjente trangen til å snikksnakke litt).
 
"ekte" lekevåpen er HELT ukaktuelt.. en vannpistol i regnbuens farger er ok når han blir litt eldre.
 
neineinei og atter nei til våpen leker!!

Også vannleker, ja, de som er "uskyldiger" er helt fine[:)] Altså ikke ligner våpen sånn direkte...
 
ORIGINAL: Bella_Blid

"ekte" lekevåpen er HELT ukaktuelt.. en vannpistol i regnbuens farger er ok når han blir litt eldre.

enig med du [:)]
 
Jeg har ikke noe lyst til at han skal leke med lekevåpen jeg. Løpe rundt og leke krig og "drepe" venna sine, når det er så tragisk som det kan bli.

Jeg måtte spørre sambo om akkurat dette, for han tenker ikke så mye ting og er litt "Ja, hvorfor ikke" til det meste. Men denne var han mer sikker på, vil ikke ha lekevåpen til Leon.

En rosa vannpistol som det kommer vann ut av, som han skal få bruke på bestefaren sin, ja det skal han få.
 
Tja.. Vet ikke helt jeg.. Synes ikke det er såå farlig egentlig.. Men jeg kommer ikke til å kjøpe til han selv tror jeg..
 
Jeg synes heller ikke det er så veldig farlig med lekevåpen, har egentlig ikke tenkt noe særlig over det. Riktige verdier må de lære seg uansett. [:)] Men jeg ser ikke helt forskjellen på vannpistol og andre lekevåpen, våpen er våpen mener nå jeg [:)]
 
Eg er enig med aleksandraen sin "anti-våpen men for fysisk vold", og velger å tre det oppi ræva til den som kjeme med et her!
 
Vannpistol er jo bare gøy
Samme med kapteinsabeltan sverd osv..

Men gir liksom ikke en Pistolpistol! :p
 
ORIGINAL: Villemoen

Eg er enig med aleksandraen sin "anti-våpen men for fysisk vold", og velger å tre det oppi ræva til den som kjeme med et her!

 
hehe ikke forran barna da [8D]
 
ORIGINAL: AnHe

ORIGINAL: Villemoen

Eg er enig med aleksandraen sin "anti-våpen men for fysisk vold", og velger å tre det oppi ræva til den som kjeme med et her!


hehe ikke forran barna da [8D]

 
Nei, eg må spør alexandra om ka regelen for det er...
 
Mine brødre hadde masse lekepistoler da de var små, og ingen av dem som har tatt noe skade av det..[8|] I vårt hus var det Kaptein Sabeltann, Cowboy og indianer, james bond and so on, og vi hadde masse gøy med det! Idag nevnes ikke pistoler med interesse i det hele tatt fra noen av de, så..
  Jeg tror egentlig at når barn leker med lekepistoler hjemme, så vet de at ekte pistoler er farlig, for det er jo faktisk det de leker. -Altså, 'jeg skyter deg med lekepistolen min og du dør på liksom'. Jeg tror at når barn kommer i en alder hvor lekepistoler er interessant så har de allerede forstått konseptet med en pistol, ellers hadde de vell aldri fått interessen for det i utgangspunktet. Barn vil ha lekepistolen i butikken fordi de så cowboyen på tv ha en, og de skjønnte nok hva han brukte den til.
   -Skal barn liksom ikke få leke klassiske leker som barn har lekt i evigheter? Har de ikke en lekepistol så vil de nok bruke hånden uansett..

   Jeg vet riktignok ikke om det blir mange lekepistoler her i huset med tanke på at jeg har ei datter, men vil hun virkelig ha en så kommer nok ikke jeg til å si nei..

-Min samboer fikk forresten ikke leke med lekepistoler da han var liten, og idag er han helt oppslukt av tanken på å få bæretillatelse og ta jegerprøve, -ikke fordi han noen sinne har jaktet, liker å jakte eller vil jakte, MEN KUN FORDI HAN VIL HA EI RIFLE LIKSOM. Tilfeldighet? Helt sikkert, men da er det nok også en tilfeldighet at et barn som fikk leke med lekepistoler som barn blir en gal pistolmorder og..[8|]
 
ORIGINAL: UnniMoor

Tja.. Vet ikke helt jeg.. Synes ikke det er såå farlig egentlig.. Men jeg kommer ikke til å kjøpe til han selv tror jeg..


Jeg er litt sånn her. Kommer ikke til å kjøpe selv tror jeg, men har nå vært rundt en del små barn opp gjennom, og vil de leke gevær og sikte på noen så gjør de det med det de kommer over av kongler og pinner og alt. Så ser i grunnen ikke det store problemet med å ha en lekepistol.
 
ORIGINAL: AnHe

Jeg synes heller ikke det er så veldig farlig med lekevåpen, har egentlig ikke tenkt noe særlig over det. Riktige verdier må de lære seg uansett. [:)] Men jeg ser ikke helt forskjellen på vannpistol og andre lekevåpen, våpen er våpen mener nå jeg [:)]


Godt sagt!
 
Back
Topp