Hva synes dere om dette??

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
Skal vi snart ikke få kalle landet for Norge å????????

Synes det er dumt. Det ville liksom ikke falt meg inn å feire andre lands nasjonaldager med norske flagg.

Jeg er indisk, og norsk. Men vifter ikke med det indiske flagget 17 mai.. fordi India har ingenting med 17 mai å gjøre.

Det heter Eidsvoll 17 mai 1814. Ikke Dehli 17 mai 1814.

Teit.

Jeg er indisk, og norsk. Men vifter ikke med det indiske flagget 17 mai.. fordi India har ingenting med 17 mai å gjøre.

Det heter Eidsvoll 17 mai 1814. Ikke Dehli 17 mai 1814.

Teit.
Hehe kul du :-) jeg er selv dansk. Men vifter også med norsk flagg :-P

Lurer på hva den eldste generasjonen tenker om dette. De som har vært i krig, som lærte at det norske flagget skal man ha respekt for osv. Syns dette er veldig trist kjenner jeg. Vi bør stå for og holde på noen av de norske tradisjonene!!

Tror kanskje at kilden her ikke er helt god. Jeg har ikke gått inn på linken, men fyret.nu er en nynazist avis tror jeg. Til info :)

Eg kan ikkje åpne linken men eg trur eg veit ka det handlar om men vi flaggar norske flagget på 17.mai. På påskedag f.eks. flagga vi både med norske og islandske flagget men på 17.juni flaggar vi med islandske flagget fordi det er vår nasjonaldag :) Er islandsk forresten...

Lurer på hva den eldste generasjonen tenker om dette. De som har vært i krig, som lærte at det norske flagget skal man ha respekt for osv. Syns dette er veldig trist kjenner jeg. Vi bør stå for og holde på noen av de norske tradisjonene!!

Sa detta til sambo, det skulle tatt seg ut at me flagga med det tyska flagget på 17.mai. Da trur eg det hadde blitt månalyst!!

Men nå har me ikke lov til å gjør noe som er norske tradisjoner lengre, beklage om eg trøkke noen på tærne..
Ikke har me lov til å ha juleavslutning i kirkå eller med nisser lengre og ikke skal me få lov til å heisa det norske flagget på 17.mai heller. da kan vi jo la vær å feire narsjonaldagen til NORGE!!!

Du kunne ikke funnet en mer troverdig kilde enn rasistisk og nazistisk propagandasøppel fra fyret??

Det som står i artikkelen er ikke sant.

Helt greit å åpne for en debatt om utenlandske flagg på 17. mai altså, men trenger ikke legge ved sånt søppel som ikke har rot i virkeligheten som bakgrunn..

Som en permanent ordning vil jeg ikke ha utenlandske flagg i toget, men jeg synes Aspøya skole skal få lov i år. Det er snakk om egentegna papirflagg med en norsk side i forbindelse med 90-årsfeiringa til skolen..

Du kunne ikke funnet en mer troverdig kilde enn rasistisk og nazistisk propagandasøppel fra fyret??

Helt greit å åpne for en debatt om utenlandske flagg på 17. mai altså, men trenger ikke legge ved sånt søppel som ikke har rot i virkeligheten som bakgrunn..

Som en permanent ordning vil jeg ikke ha utenlandske flagg i toget, men jeg synes Aspøya skole skal få lov i år. Det er snakk om egentegna papirflagg med en norsk side i forbindelse med 90-årsfeiringa til skolen..
Enig med du :D

Jeg er utlending selv, men dette sjokkerer meg virkelig! Dette er så mye som kreves av Norge. Vi har så mange rettigheter her noe vi ikke har i vårt hjemmeland, det er derfor vi er her i Norge! Så respekter dette landet og vær takknemlig for at du bor i et så trygt land, slutt å klag over at Norge er Norge!

Jeg beklager dette, men jeg har jo kontakt med veldig mange innvandre siden jeg også er innvandrer og føler at den lille gruppa vil forandre lover og regler her i landet. Jeg synes de skal være takknemlige for at de har et trygt sted å bo ihvertfall.

Åh hormoner :P

Artikkelen skal jeg ikke uttale meg om..

MEN at det skal viftes meg annet enn norske flagg på 17. mai synes jeg er helt IDIOTISK!!
de som har et så ekstremt stort ønske om å vifte med annet enn norsk flagg burde først og fremst lære seg hva 17. mai er, og hvorfor det feires. Det er nok av andre dager der de som har behov for det kan vifte med sine egne flagg!!
- og nei, jeg er IKKE i nærheten av rasistisk.. MEN det får da være grenser!!

Da jeg ikke vet hva som stemmer i artikkelen og ikke synes jeg det er vanskelig å uttale seg om saken, men hvis det er som du skriver over her synes jeg det er en fin måte å markere at man er en multikulturell skole :)

Jeg synes i prinsippet at man skal ha norske flagg i 17.mai toget, men skulle noen barn ha et sterkt ønske om å vifte med et annet flagg ser jeg ingen grunn til å "kaste de ut" av toget.

Da jeg ikke vet hva som stemmer i artikkelen og ikke synes jeg det er vanskelig å uttale seg om saken, men hvis det er som du skriver over her synes jeg det er en fin måte å markere at man er en multikulturell skole :)

Jeg synes i prinsippet at man skal ha norske flagg i 17.mai toget, men skulle noen barn ha et sterkt ønske om å vifte med et annet flagg ser jeg ingen grunn til å "kaste de ut" av toget.

Hvis du ser på siden så er det noen som ikke bryr seg om presseetikk og vær varsomplakaten. Folk undertegner ikke med eget navn, og det står bare nynazistisk svada der uten rot i virkeligheten.

Noen kilder til om samme sak:
http://www.alesund.kommune.no/aktuelt/5865-presisering-om-flaggbruk

http://www.smp.no/nyheter/article7457099.ece

Anbefaler folk å bli litt mer kildekritiske.

Forøvrig har jeg ikke noe i mot debatten i seg selv, men når den baserer seg på løgn og forvridde fakta blir det feil. En generell debatt er bare sunt, og der har jeg sagt hva jeg mener. Nei til utenlandske flagg på permanent basis, ja til at barna på denne skolen skal få lov til å bruke flaggene de har lagd selv i forbindelse med jubileumet på skolen :-)

Hvis du ser på siden så er det noen som ikke bryr seg om presseetikk og vær varsomplakaten. Folk undertegner ikke med eget navn, og det står bare nynazistisk svada der uten rot i virkeligheten.

Noen kilder til om samme sak:
http://www.alesund.kommune.no/aktuelt/5865-presisering-om-flaggbruk

http://www.smp.no/nyheter/article7457099.ece

Anbefaler folk å bli litt mer kildekritiske.

Forøvrig har jeg ikke noe i mot debatten i seg selv, men når den baserer seg på løgn og forvridde fakta blir det feil. En generell debatt er bare sunt, og der har jeg sagt hva jeg mener. Nei til utenlandske flagg på permanent basis, ja til at barna på denne skolen skal få lov til å bruke flaggene de har lagd selv i forbindelse med jubileumet på skolen :)

Ja var ikke at jeg stolte på kilden jeg forsøkte å si med innlegget mitt, var at jeg ikke stolte på kilden, men hvis det du sa stemte så synes jeg det var en fin måte å markere en multikulturell skole på. Nå har jeg jo senere lest andre kilder og forstått det som at flaggene ble laget til en feiring av skolens 90 års jubileum og at de gjerne ville bruke disse flaggene i 17. mai toget noe jeg synes må være helt greit.

Ellers er jeg enig med deg i at det på permanent basis bør være Norske flagg i 17. mai togene, men skulle det dukke opp barn med andre flagg synes jeg ikke man skal reagere på det, men la barna være stolt over sin opprinnelse.

Back
Topp