Hva synes dere om dette?

Foxy84

Gift med forumet
Ok det kan være at jeg overreagere litt...men jeg vil høre hva dere mener om dette?

Mamma og pappa kjøpte vogna til oss, de sa vi kunne velge hvem vi ville, vi fant en brukt vognt til 3800 på finn, og den er vi kjempe fornøyd med:)

Mamma har kjøpt masse små ting til prinsen vår, alt fra noen bodyer, stretcs laken, klær, håndklær, tepper etc...

Men svigemor har ikke kjøpt noe, vi fikk her for 1 mnd siden 3800 kroner på kontoen, slik at da hadde de også liksom brukt like penger som mamma og pappa(fikk en body, lue og genser til jul).
Og jeg takker for de pengene...men jeg føler liksom ikke at de gleder seg til prinsen kommer(jeg vet de gjør det)men jeg føler å få slike penger inn på kontoen er så upersonlig.

Hun kunne eks tatt oss med på shopping el.

Det er 5 uker til termin og vi har enda ikke fått noe klær eller leker av dem...og jeg sier ikke at vi SKAL få det...men dette er første barnebarnet dems....( vi har godt forhold til dem og de er snille svigerforeldre)

Jeg har hintet at vi mangler en vippehuske...men tror ikke det går inn...vi har spart penger og kjøpt alt selv.

Men når vi er hos dem snakker vi veldig lite om prinsen, men når vi er hos mamma og pappa tuller vi og snakker mye om prinsen, hva de gleder seg til etc.

Kan være jeg som har litt for mye hormoner i meg, men skulle ønske de kunne vise litt mer glede at de snart skal bli besteforeldre for første gang...og kansje gi prinsen litt klær el.

Syns det virker vanlig at barnefarens foreldre er "mindre" opptatt av barn som kommer.
Snakket med min mor om dette også og hun sier at det er nesten litt vanlig. 
Det er mer spesielt når mammas datter får barn enn sønnen ... 

Jeg tenker at de sikkert ønsker å bidra , men at dere skal få velge ting selv. Jwg hadde syns det var helt greit å heller få penger! Fikk vogn av svigers vi da, og fikk ikke noe annet enn det før babyen var født, men hun hadde handlet i graviditeten. Hun ville bare spare alt så vi fikk pakker når hun ble født. Dukker sikkert opp noe når han er ute i verden, og etterhvert!

Jeg tenker at de sikkert ønsker å bidra , men at dere skal få velge ting selv. Jwg hadde syns det var helt greit å heller få penger! Fikk vogn av svigers vi da, og fikk ikke noe annet enn det før babyen var født, men hun hadde handlet i graviditeten. Hun ville bare spare alt så vi fikk pakker når hun ble født. Dukker sikkert opp noe når han er ute i verden, og etterhvert!

Her var det omvendt. Svigermor handlet inn alt mulig, malte sengen (arveseng) og hun tok meg med på baby shopping. Mens moren min ikke nevnte noe. Hun var mer sånn at det var liksom ikke noe vits å kjøpe noe 5 uker før termin, mye kunne jo skje liksom. synes det var stygt sagt av henne. For om hun hadde kjøpt en vogn og babyn døde, så hadde hun sløst bort penger. Fyfader, den satt dypt hos meg.

Svigermor er fotsatt den aller beste og shopper alt mulig som ungenen virkelig trenger. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten henne.
Svigermor setter også inn penger på konton hvis hun selv har litt ekstra eller hun vet at det er noe vi trenger. Kjempe flott.

Men foreldrene mine kjøper stort sett ting til bursdag og jul og enda da, spør de aldri hva de trenger eller ønsker seg. Så ofte blir det noe i 5 str for mye eller ting de ikke trenger. Synes det er litt leit. De er veldig glad i unga og passer de jo+ at de bor jo veldig langt unna, men likevell synes jeg de hadde klart og gjøre slike ting som svigermor.

Tenker på når det er dattern min sin tur, tror jeg kommer til å henge over henne som en hauk hehehe.

det er vel kansje sant det at siden mammas jente skal bli mamma hehe...ting blir sikkert anderledes ettervært....jeg bryr meg ikke om jeg ikke får noe av svigers...men håper iallefall at ting forandre seg når han kommer(tenker da på forhold til prinsen)

Det kan jo også ha med personlighet til svigers. Svigers her virket ikke noe sælig interresert når jeg var gravid, mens mine foreldre var helt oppe i skyene. Men etter at babyen ble født har svigers vært minst like opptatt av barna våre som mine foreldre har vært! Ellers er det også som noen over her nevnte. Mer stas at datter får baby enn at sønn får det. Også har det noe med grenser mellom svigermor og svigerdatter. Kanskje de ikke vil blande seg for mye borti svangerskapet.

Hadde nok ikke reagert så mye på det. Dere fikk tross alt penger til å kjøpe inn det babyen trenger. Syns det var snilt av de jeg

Foxy84 skrev:
det er vel kansje sant det at siden mammas jente skal bli mamma hehe...ting blir sikkert anderledes ettervært....jeg bryr meg ikke om jeg ikke får noe av svigers...men håper iallefall at ting forandre seg når han kommer(tenker da på forhold til prinsen)

Men har du ikke fått 3800kr av svigers da? Du kan kjøpe mye ting til babyen for de pengene.
Det at dere hinter til de om at dere trenger vippehuske osv, så tenker vel svigers at dere har jo fått 3800kr til å kjøpe ting for. Så jeg syntes dere virker ekstremt storforlangende.

Syns du virker bortskjemt.. du får 3800 kr..men syns det er "litt upersonlig". De gleder seg nok veldig til å bli besteforeldre,men hele deres liv sirkulerer ikke rundt deg og din graviditet. De synes sikkert de har bidratt bra, det synes jeg de har :-)

jeg visste at svigerforeldrene mine gledet seg noe enormt ti gullet skue komme, men de var på en måte ikke så opptatt av graviditeten.
men nå etter gullet kom er svigermor helt fantastisk (svigerfar døde dessevrre brått da jeg var ca 30 uker på vei) selv om hun også bor veldig langt unna:-) så det kan fort endre seg når barnet kommer ut:)
og 3800 er jo supert da:-) tenker også kanskje litt at da får dere det som dere vil ha, liker og trenger:-)

her er det motsatt.  farmoren overøser de med farmorgaver og strikkeklær.   min mor bryr seg ikke så mye..

når jeg blir farmor en dag   <3   skal jeg overøse de på samme måte som min svigermor.  <3 likr snill og god bestemor.

Vet du, det der høres ut som en helt fin ordning!

Begge besteforeldresettene bidrar like mye i pengeverdi og dere får velge ut det dere selv vil ha. Hadde de tatt dere ut på handletur hadde dere sikkert blitt misfornøyd med det dere ville ha vs det de ville gi dere... Det høres nemlig litt ut som du/dere blir lett fornærmet for tiden...

Husk at for mange er det ikke graviditeten som er spennende men babyen når den har kommet! Ikke alle klarer å engasjere seg i å planlegge...
Pluss at det er litt spesielt når ens egen datter går gjennom en graviditet, en er jo nærmere hverandre uansett hvordan en snur og vender på det! :-)

Jeg synes ikke en skal henge seg opp i matrielle ting jeg da. Det synes jeg er smålig. Min svigermor klarer nesten ikke snakke om babyen i magen når jeg er gravid. Hun ble alvorlig syk med mannen min i magen og er naturlignok redd det skal skje andre.

Kan være mange ting som ligger bak. Og jeg synes nå heller tid og hvordan en er med barnet som er født er viktigere.

Her er det også slik at svigermor er mer tilbakeholden og vi har ikke fått en eneste ting til den lille ennå. Men samtidig så vet jeg at hun gleder seg masse, men har hele tiden sagt at den lille får ting når han kommer. Hun har laget et barnerom da, men har ikke kjøpt inn noe som vi har fått ennå. Før han kommer så er det vi som får det vi evt måtte trenge og så kan han få gaver når han har kommet. Og det synes jeg er en veldig grei ordning. For det er jo litt "annerledes" når det er sønnen som skal bli pappa og ikke ens egen datter. Mens mamma  har kjøpt inn og gjort klart barnerom hjemme hos dem, og skaffet et ekstra barnesete :)

immababy skrev:
Syns det virker vanlig at barnefarens foreldre er "mindre" opptatt av barn som kommer.
Snakket med min mor om dette også og hun sier at det er nesten litt vanlig. 
Det er mer spesielt når mammas datter får barn enn sønnen ... 

Det avhenger vel av hvilket forhold man har til dem fra før, tenker jeg. 
Vi bor jo nært dem og er masse der, og svigermor har jo bare sønner, pluss at det var første barnebarn, så hun var veldig oppslukt av det iallefall.

Men for å svare på det TS spør pm: Jeg syns iallefall det hørtes sært ut at de overførte 3800 kr for å skulle ha brukt like mye penger som svigers. Så kunstig og teit! :S Hadde vært noe annet om de hadde sagt at her er litt penger, kjøp noe til babyen så dere får noe dere liker/trenger, men nøyaktig samme sum og alt, nei det ble rart. 

Forstår godt at du er skuffa om det virker som om de ikke er interesserte, men det kan jo hende det endrer seg når babyen kommer. 

Jeg hadde ikke reagert. Kan hende de stiller med mer etterpå. Men at dine foreldre har gjort dette, er jo helt frivillig. Og quite frankly, så håper jeg virkelig ikke min fremtidige svigerdatter sitter inne på et åpent forum og legger ut om alt hun ikke har fått for det synes jeg virker litt.. Ja jeg vet ikke hva jeg skal si. Hadde blitt utrolig lei meg om min svigerdatter satt og klaget over at jeg ikke hadde tatt henne med meg på shopping. Barnet er ikke født engang.

Lille_frosk skrev:
Jeg synes ikke en skal henge seg opp i matrielle ting jeg da. Det synes jeg er smålig. Min svigermor klarer nesten ikke snakke om babyen i magen når jeg er gravid. Hun ble alvorlig syk med mannen min i magen og er naturlignok redd det skal skje andre.

Kan være mange ting som ligger bak. Og jeg synes nå heller tid og hvordan en er med barnet som er født er viktigere.

Sign.

Måles interresse i matrielle ting? Du har ikke født enda engang, hvorfor skal man få gaver da? Jeg og min familie har aldri fått noe bidrag av verken svigers eller mine foreldre, og veldig lite dreier seg om mitt svangerskap. Når babyen kommer regner jeg med at babyen får en bursdagsgave. Hvorfor ha forventninger om matrielle goder? Hva med å vente å se på engasjemente til svigers først, man er alle forskjellige:) Og du har jo faktisk fått 3800 kroner, det er mye penger det:)

Med fare for at jeg virker fornærmende her velger jeg likevel å poste et svar.
Mulig du formulerte deg litt spesielt, eller at jeg tolka det veldig annerledes enn hvordan du faktisk mente det.

MEN, når jeg og sambo får et barn er det med INGEN forventninger om at våre foreldre, søsken eller venner skal bidra med noe som helst utstyr. Jeg verdsetter mye mer, at de setter pris på rollen besteforeldre, at de kan bidra med stabilitet, omsorg og tid til barnebarnet.
At du føler 3800 kr er for "upersonlig" blir derfor i mine øyne utakknemlig.
Det at dere har spart alt selv, og kjøpt inn de tingene dere trenger er også i mine øyne en ren selvfølgelighet.
Det er dere som setter barnet til verden, og besteforeldrene kan da absolutt glede seg uten at de overlesser dere med gaver.

Back
Topp