Hva synes dere om dette?

Martes

Elsker forumet
I går da jeg var på butikken gikk det en dame forann meg til kassa. På veien tok hun hånden ned i en eske med mandler (som selges i løsvekt) og gikk og knasket på disse på vei til kassa. For meg så er det å stjele når man tar noe man ikke betaler for, selv om det bare er druer eller mandler..
Hva mener dere?

Å smake på en drue for å se om dem er noe gode, syns jeg er greit, men å ta med seg en klase druer eller neve med mandler eller smågodt er stjeling for meg.

ORIGINAL: floppen

Å smake på en drue for å se om dem er noe gode, syns jeg er greit, men å ta med seg en klase druer eller neve med mandler eller smågodt er stjeling for meg.

Sign

greit og ta en drue om man har lyst på det for å kjøpe, for å sjekke smaken

men ikke en neve eller en klase[X(]

Enig!

Syns også man skal betale FØR man forsyner seg også jeg da...[X(]

Helt enig!!!

lurer på hva andre kunder på jobben tenker om meg når vi er innom der [8D] Tar alltid en banan eller en pære når vi er der vi [8D]

Ikke bare syns jeg det er stjeling, men det er jo skikkelig hæselig også da... Gudene vet hva slike mennesker har tatt i, og så bruker de nevene til å ta seg en håndfull mandler/nøtter etc. Jeg elsker slike nøtter(den lille nøttefabrikken f.eks) men har helt sluttet å kjøpe slikt da jeg fikk se at det var mennesker som sto og grov nedi løsvektsdispenserene med hendene[:'(]

ORIGINAL: H i l l a

Ikke bare syns jeg det er stjeling, men det er jo skikkelig hæselig også da... Gudene vet hva slike mennesker har tatt i, og så bruker de nevene til å ta seg en håndfull mandler/nøtter etc. Jeg elsker slike nøtter(den lille nøttefabrikken f.eks) men har helt sluttet å kjøpe slikt da jeg fikk se at det var mennesker som sto og grov nedi løsvektsdispenserene med hendene[:'(]

SIGN!!
Jeg pleier å gi folk blikk som sier "you make me SICK" når jeg ser noen gjøre sånt [8D]

ORIGINAL: Azoria

lurer på hva andre kunder på jobben tenker om meg når vi er innom der [8D] Tar alltid en banan eller en pære når vi er der vi [8D]

serriøst? spiser du en banan i butikken for så å ikke si noe om det i kassa?

Vet om mange som tar seg en drue,en mandel osv når de går forbi.har sett det mange ganger også..
Jeg har egentlig ikke en formening om det..
Jeg ser ikke på det som direkte stjeling,men føler at jeg stjeler om jeg gjør det selv...
Så jeg gjør det ikke..

Det syns jeg veldig lite om gitt... ikke noe særlig det der, smaker ikke, bare ser om de ser gode ut. Blir helt feil å smake før man har betalt. Er min mening ihvertfall...

Det blir jo som å stjele. Nå ville jeg jo ikke sagt ifra til noe om det, men er jo å stjele... Men, er jo også å stjele det å laste filmer eller musikk ned uten å betale da....

Grisette og frekt.
Det er faktisk å stjele.

Hva med de som åpner bolleposen og gir til ungene FØR de betaler da?
Har vært hundreogfjorten debatter her inne om det, og da virker det som at det er heeelt greit [&:]

Jeg synes ingen av delene er greit! Man betaler før man spiser, uansett hva det er!

ORIGINAL: BølleBella

Har vært hundreogfjorten debatter her inne om det, og da virker det som at det er heeelt greit [&:]

Jeg synes ingen av delene er greit! Man betaler før man spiser, uansett hva det er!

så lenge de faktisk betaler for seg så kunne jeg ikke brydd meg mindre om en unge sitter å smaker litt på bollene..[:-]

ORIGINAL: Qualitas

ORIGINAL: Azoria

serriøst? spiser du en banan i butikken for så å ikke si noe om det i kassa?

Les en gang til du. Jeg jobber der. Vi får spise så mye frukt vi vil. Bare litt nysgjerrig på hva andre kunder tenker når de ser meg ta frukt mens jeg er i sivil og de ikke vet at jeg er ansatt [;)]

ORIGINAL: Qualitas

så lenge de faktisk betaler for seg så kunne jeg ikke brydd meg mindre om en unge sitter å smaker litt på bollene..[:-]

Er vel ikke så fælt ofte det skjer, men tenk om hverken bank eller kredittkort funker, og du ikke har cash? Du er på feil side av byen hvor du aldri handler ellers, butikkbetjeningen kjenner deg ikke og ingen er villig til å betale for bollene.
Hva gjør du da?

Back
Topp