Hva synes dere om dette navnet?

galas

Betatt av forumet
Spør fordi jeg ikke helt vet hva jeg selv synes og er usikker på hvordan det vil bli mottatt av andre...

Min mann vil gjerne at gutten i magen skal hete Mattis... Hva synes dere om det? Litt kult navn, men jeg er så usikker.

Selv har jeg foreslått Mathias for å gjøre det litt mer vanlig, men mannen min synes at det blir for kjedelig. Dessuten er Mathias høyt oppe på navnetoppen både i fjor og i 2010.

Hei hei...  :) 

Håper du spør fordi du vil ha ett ærlig svar, det er iallefall slik jeg velger å tolke det ;)
Jeg er igrunn også litt usikker... og det tror jeg er fordi jeg elsker navn som ikke alle andre har..:) pluss at Mattis er litt sånn "ubestemmelig" på en måte :)

Du nevner jo Mathias,og det er jo forsåvidt vanlig (men veeeeldig fint:)) så der er jeg egentlig mest enig med mannen din..:)

Men så syns jeg kanskje at Mattis høres litt "kallenavn" ut...  for f.eks Mathias :)
Også litt "voksent" for en liten baby...om du skjønner hva jeg mener...:) Men for en tøff første klassing på sin første skoledag er Mattis heeelt passende i mine øyne og ører... hehe   Og skolegutt blir han jo engang så...  ;)

Nei...navn er alt annet enn lett og jeg ønsker dere lykke til i jakten på det perfekte navnet<3

Også!!!husk!! det betyr mindre enn ingenting hva hu skrullete Trrolla mener ;)

Klemmer fra Trrolla :D

Syns Mattis er veldig fint jeg! Litt uenig med forrige svar her, og mener at dette navnet passer godt til både store gutter og menn. Tenk på Mattis i Ronja Røverdatter..han var jo en barsking :)

Jeg tenker og på Mattis som et kallenavn mer enn det faktiske navnet, men det er dere som foreldre som skal bestemme. Det er langt ifra det verste jeg har hørt, var jo igrunn ganske pent

jeg er mer for internasjonale navn jeg så liker ikke så mange norske navn, men det funker sikkert fint, men sysn det hørtes litt "barnslig" ut til en voksen business mann (viss du skjønner?!)

Tenker også på mattis som mer ett kallenavn enn ett faktisk navn :)

Synes det høres ut som ett samisk navn!! 

men Mathias synes jeg er nydelig =) Men ja, det er litt oppbrukt, siden det er så mange som heter det nå til dags...!

Mattis er et veldig koselig navn det :) tenker på en samisk gutt og mattis i ronja røverdatter hehe.. Men kommer litt ann på hvordan gutten kommer til å se ut..tenker Mattis er enten blond med blå øyer,eller brunt hår med brune øyene haha..men det er min mening da ;)

Men om jeg skulle velge mellom Mathias eller Mattis,er min mening om at Mathias er finest:)men det er jo bare smak og behag ..hihi

Jeg synes Mattis er kjempekult navn! Kunne fint valgt det selv, men gubben er ikke helt med på det. Jeg liker navnet kjempegodt!

Jeg tror vi kommer til å velge navn som ikke alle kommer til å like, men vi liker navnene og det er det viktigste for oss :)

Jeg syns det høres litt ut som ett kallenavn, men så er jo jeg veldig "gammeldags" og ønsker selv ett norsk, gammeldagsnavn...

Samboeren til venninna mi heter Mattis å han er ikke akkurat en fløtepus. Tøff og barsk kar ;) Så det er det jeg forbinder med navnet :)

Hei :) Her er jeg ikke akkurat objektiv, siden min gutt på to heter Mattis :) Vi trodde han skulle hete noe annet... men da han kom til verden var han Mattis! Det jeg digger med navnet er nettopp det at mange heter Mathias, men færre heter Mattis. Er lærer og vant til å ha to Mathiaser i hver klasse. Også er det et navn som kanskje ikke alle synes er fint, ergo heter ikke alle det... men jeg elsker det og Mattis kler det så godt :) Jeg har aldri tenkt at det er et internasjonalt navn, men jeg møtte jammen meg en franskmann som het det :) og ang det med at det ikke passer til en voksen mann.. Nå kjenner jeg flere eldre som heter det, så for meg er det et navn for alle aldre :) Men smaken er jo som baken. Jeg sliter feks med å se for meg en voksen ved navn Linus og Adrian :) Sorry evt skriveleifer... ikke helt venn med BV via mobil..

Idus87 skrev:
Jeg syns det høres litt ut som ett kallenavn, men så er jo jeg veldig "gammeldags" og ønsker selv ett norsk, gammeldagsnavn...

det er kanskje ikke norsk opprinnelig, men det har lange tradisjoner i Norge :)

Jeg synes Mattis er et veldig fint navn. Tradisjonelt og stilig på en gang.

Back
Topp