Hva synes dere om årstiden/måneden vi har termin på?

Februar er ok, best case hadde vært mars, april, mai:happy: vi timet det til første halvår med alle mtp barnehage og skolestart. Fin permisjonstid også, med vår og sommer :angelic:
 
Håper bare vi ikke føder midt i RS sesongen! Får så vondt av de bittesmå som må inn på sykehuset på enten C-pap eller optiflow pga rs :(:)
 
Spiren blir , om alt går som det skal, født i slutten av februar..

Egentlig veldig grei tid-
Storebror på 12 er født da og annet enn at det var litt glatt siste trimesteret så var det egentlig en fin tid da han var noen mnd på sommeren og kunne plaske litt i balja ute osv...

Storebror på 10 er født i påsken (april)
Også en veldig fin tid- vintertøy i begynnelsen ☺️

Lille spiren var ikke planlagt denne gangen, men uten å svare av erfaring kunne jeg tenke meg en mai-bebi men vet ikke helt hvorfor ;)


Jeg bor i Sverige og her får vi dager i permisjon som man kan velge å ta ut selv, altså man får 360 +90 dager i permisjon.
360 dager med 80% av sin vanlige lønn og 90 dager med "lavnivå-dager" som er 180kr dagen...
Så om man føler at man kan ta 3 dager i uken istedet for 5 betalte dager så kan man være hjemme mye lenger..
Veldig greit :joyful:
Og dette deler man mellom foreldrene som man selv vil MEN 90 dager (av de 360 dagene) må den andre forelderen ta.

Normalt sett så er man hjemme i 1,5 år og man sparer noen dager så man kan få lenger sommerferie feks..
Kan taes ut til barnet er 8 år.
 
Jeg har født i april, juni og november. Synes helt klart det er best med nyfødt på vår/sommer, men i grunn greit med vinterbaby også. Litt mye styr med alt av klær etc. Men da kan man kose seg mye inne da :happy:
 
Vi har prøvd i så mange år at måneden ikke var av betydning. Når det er sagt, er jeg strålende fornøyd med februar. Med tanke på barnehagestart tenker jeg at det er supert med en unnskyldning til å forlenge permisjonstiden slik at det blir ordinær oppstart i august, og barnet er eldre :D
 
Første har bursdag en uke før julaften, det syntes jeg til nå er skikkelig kjipt. Han har bare hatt to bursdager til nå da. Når vi nå skulle prøve på nr to ville vi unngå desember og januar. Så ble det klaff på første forsøk:angelic: Syntes vinterbaby er kjekt da. Den første tiden satt jeg bare fastlås i sofaen med puppen ute uansett❤:) Da er det sikkert kjedelig om det er sol og sommer ut har jeg tenkt:):);)
 
Godt fornøyd! God tid til innekos den første tiden, og så trilleturer på våren, sommeren og høsten ❤️ Spent på bekken på glatta da :(
 
Syntes det er en veldig fin tid, veldig deilig å gå lysere tider i møte i permisjonstiden:D
 
Bare sniker meg inn her en tur, og vil bare få fortelle at det er fantastisk med februarbarn (har to selv), flott avbrekk i den kjedelig vinteren, de er eldst i klassen, gøy med utebursdager osv osv. Eneste kjipe er at det er så kort mellom jul og bursdag.
 
Back
Topp