Hva synes dere om å få symbolske julegaver?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvordan liker dere å få symbolske julegaver? Geiter, skolebøker eller vaksiner, den typen ting? Slike som dette:
http://www.verdensgaver.no/
http://www.symbolskegaver.no/

Gjør det noe forskjell hvilken type gave det er? Er det f.eks. noen saker dere ønsker å støtte, eller andre dere ikke liker?

Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe noe slikt nå. Vet at noen slektninger ville satt pris på det, men frykter at andre ikke liker ideen.

Svarte "helst ikke, det er mye jeg trenger"

Jeg bruker litt penger på veldedighet selv, og akkurat i år kommer vi til å trenge gaver.. Vi flytter inn i ett hus snart, og har bare akkurat det vi trenger. Det mangler f.eks masse julepynt (har 1 eske bare), og vi må ha hvitevarer, ny dusj osv.

Så vi kommer til å ønske oss penger til jul for å få handlet ting vi trenger.. Rett og slett.

Synes det er flott å gi/få slike ting, men det blir litt kjedelig om alle gjør dette..
Da synes jeg kanskje det er bedre å støtte slike saker generelt

svarte at noen er greit, men ikke for mange... men hadde ikke blitt overglad for det skal jeg innrømme [:D]
jeg er av den barnslige sorten som syns ungene får altfor mange pakker i forhold til meg[;)]

Nå blir det sikkert bråk men.
Skal jeg være heeelt ærlig, så hater jeg sånne gaver[&:]
Litt som, om du vil støtte de, så støtt de- om jeg vil støtte de så støtter jeg de... Du trenger ikke gjøre det FOR meg... Bedriften gjorde det der i fjor med oss- og det ble ikke veldig godt motatt[>:]

Jeg er igrunn veldig enig med Pigita.

Jeg liker å bestemme hvem jeg skal gi gaver til av veldedige organisasjoner. Det er alt for mange ledere som ender opp med støtten vi gir, noe jeg ikke setter pris på å bidra til, så derfor synes jeg at det er greit om jeg selv bestemmer hvem jeg gir gaver til.

Jeg kan fint finne på å ønske meg bidrag til f.eks foreldreløse barn i Norge/fattige barn i Norge/barneavdelingen på det eller det sykehuset om jeg ikke har noe jeg ønsker meg eller trenger. Men da synes jeg det er greit å spesifisere hvem jeg ønsker skal få gaven kind of.

(Jeg vil bare legge til at jeg på ingen måte er rasist, selv om jeg satte Norge i to av eksemplene)

Blir sikkert skamfert her nå, men pytt pytt :)

Jeg er ikke noe fan, men søsteren min elsker slike gaver så med mindre du føler at du må gi likt så hadde jeg kjøpt det til de jeg kjente så godt at jeg viste de ville like og sette pris på gaven [:)]

Back
Topp