Hva synes dere om å få desember barn?

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
Må le av meg selv, jeg ville ikke ha juli eller desember barn og nå ender jeg opp med begge deler :) Hehe. Synes kanskje det er værre med juli gutten min enn desember knøttet, ingen er hjemme på bursdagen hans siden det er midt i ferien
 
Synes det er flott med desemberbarn, mest fordi da vet jeg hvert fall at mannen er hjemme når jeg skal føde ;)
 
Hehe, jeg skulle ikke ha desemberbarn iallefall, egentlig skulle jeg ha barn tidlig på året, før sommerferien helst:)
Men, men man kan jo ikke styre alt, det blir vel folk av desemberbarn også;)
 
Tja.. Kanskje ikke første valget, men ville heller ikke hoppe over en pp bare fordi knøttet bli født i desember.

Det jeg vil tro er "kjipest" er at ungen mest sannsynlig blir yngst i klassen. Nesten 1 år yngre enn de eldste (hvis noen er født i januar).
Kanskje noe jeg tenker på og som ungen ikke reflekterer over i det hele tatt.
 
Tenker det er litt dumt at han/hun er så liten når han/hun begynner på skolen, men ellers tenker jeg ikke over det. Har en gutt som er født i juli og vi må alltid feire dagen hans på etterskudd, det er litt kjedelig.
 
Har hele tiden sagt at desember mnd skal jeg holde meg unna:) elste dattra mi er født juni og det er supert, nr 2 er født oktober å noe kommer nr 3 i desember:) men nå har jeg ikke noe spesielt mot det:) det blir bra det:):) er moten av desember da så går bra:):)
 
Jeg er selv født i desember, siste dagen i året, og var alltid yngst. Det gikk helt fint.. ;)
det jeg er mer bekymret for, er barnehageopptaket, og de rigide reglene, med kun ett opptak i året.
Galskap!
 
Har alltid tenkt jeg vil ha tidlig på året, men plager meg ikke noe spesielt at det blir desember. Tipper knøttet synes det blir irrterende når h*n blir eldre, men sånn er det bare ;)
 
Jeg er selv født i desember, siste dagen i året, og var alltid yngst. Det gikk helt fint.. ;)
det jeg er mer bekymret for, er barnehageopptaket, og de rigide reglene, med kun ett opptak i året.
Galskap!

Får prøve en av hver jeg, har en som er født en av de første dagene i januar og syns det var knall :)


Ang barnehageplass bekymrer jeg meg ikke, tenker at det vil løse seg uansett. Tror de fleste får plass her, om ikke i 1 valget, men i en anna b.hage. (men det er noe jeg tror da.. hehe, da minsten begynte i barnehage for 7 år siden fikk vi ikke mindre enn 2 plasser til han)
 
For meg har det ikke noe å si når på året barnet er født. Kunne ikke tenkt meg å hoppe over en pp fordi barnet kunne få bursdag i desember. Tenk at det var akkurat denne pp det skulle klaffe etter 1,5 år!
 
For min del er det supert :) er litt redd for at storesøster skal ta med sykdom hjem fra barnehagen og smitte h*n som vil være så liten sin første vinter, men vi får bare passe godt på! Ang. Bhg så vet jeg at de tar inn noen i desember også så får håpe søskenprioriteten hjelper oss..
 
Ja har jo allerede fått høre av en vennine født i desember at det er så slemt mot barnet :) er selv sendt i november så forstår kjedligheten med bursdag sent. Men også det med barnehage og skole start. Blir yngst i klassen og kanskje ikke barnehage plass da man trenger det :-(
Men mann min har fri kun i desember så sånn sett passer det supert.
 
Jeg hadde ei i barneklassen min som ble holdt ett år tilbake slik at hun skulle ikke bli forskjellsbehandlet siden hun ville alltid være yngst. Født i 87 men gikk sammen med 88 gjengen.
 
Det er helt greit. Hadde en håp om å få et 2013 barn og jammen gikk det akkurat gitt. Har termin 13, så helt greit om det blir litt før, så det blir litt avstand til julaften. Nr 1 kom 12 dager før, nr 2 4 dager før, så nå går jeg vel ratt over da.

Jeg er litt opptatt av "morsomme" datoer. Første er født 12,08,08 andre 19.10.10 så nå blir det ??.12.13.
 
Jeg er selv desemberbarn, født 28. Og jeg har aldri lidd noen nød selv om jeg alltid var yngst :) tenker bare at det skal bli så kos å feire jul i år med min lille familie <3 Min eneste bekymring er dette med barnehageplass, men det ordner seg alltids på et vis.
 
Håper på barnehage fra januar og at søsken prioritering løser det :) kjekt at det er få fødende på sykehusene da :) lavsesesong. Ser det på forumet her og, vi er ikke så mange her, men da blir vi desto bedre kjent
 
Back
Topp