Hva synes dere? Mellomnavn

Elisabeeth

Glad i forumet
Storesøster har ikke mellomnavn, men jeg har litt lyst at lillesøster skal ha det, fordi jeg har blitt så forelsket i navnet\navna. Men sambo mener det kanskje blir litt rart, når ikke begge barna har det.. Hva synes dere?

Eg har enkelt navn. Min søster har dobbelt navn. Og 3. Søstra har et ekstremt sjeldent navn. Så her er det veldig ulikt. Det har aldri gjort livet mitt vanskelig :D

Men hu med sjeldent navn har slitt litt mer med det ;-)

Synes absolutt ikke det gjør noe :-)

Her har jenta dobbeltnavn mens lillebror får enkelt :)

Jeg er litt der at alle er jo forskjellige, så da er det klart at vi lager egne assosiasjoner til navnene til de vi møter, uavhengig av hva andre heter i familien deres. Og det er jo også det som gjør navnet og personen til den de er :) ble litt "dypt" dette her på kvelden og jeg vet ikke helt om jeg fikk formulert meg på en forståelig måte, men ja, det jeg prøver å si at hvis du vil at den ene jenta de skal ha to navn, så har jo det absolutt ingenting å si, hun er jo en egen person :) min far har Feks to navn, og begge navnene er oppklaring etter hans bestefedre. Mens søstrene hans har korte enkle navn, og er ikke oppkalling. Tror aldri noen har stussa over det :p

Her har alle 4 barna dobbelnavn, men lurer på at denne lille bare får ett navn om det blir gutt.

Syns ikke det trenger være likt. Blir liksom feil og bare "slenge" på et mellomnavn bare fordi nr 1 har det, eller som hos dere og være fastlåst til enkeltnav fordi nr 1 har det.

Jeg er ikke fan av mellomnavn. Hadde et selv som jeg fjerna da jeg gifta meg. Brukte det jo aldri uansett. :)

Min mor har to eldre søsken, begge de to har to navn. Da mamma var lita var hun overbevist om at foreldrene elsket henne mindre, fordi hun "bare" hadde fått et navn, mens søsknene fikk to. Hun har jo forstått etterhvert som hun ble eldre/ voksen at dette ikke stemmer på noe vis, men det var veldig sårt for henne som barn. Mitt første barn har to navn, vi bruker kun det ene. Jeg kommer nok til å gi neste barn to navn også, uten at vi trenger å bruke det i hverdagen.
Jeg har forresten et veldig uvanlig navn selv, og har aldri likt navnet mitt. Som voksen går det veldig bra, og jeg har lært meg å sette pris på mitt sjeldne navn, men som barn var det ganske vondt når andre barn "mobbet "/ kommenterte navnet mitt.

Men alle gjør som de selv føler er riktig :) Og jeg tror nok det kommer til å gå bra uansett om du bestemmer deg for å gi barnet et eller to navn :) Jeg følte bare for å dele mine "erfaringer"! Lykke til med navnevalget, det er ikke enkelt! :)

Det skal forresten sies at hun senere fikk flere søsken, disse fikk også "bare" et navn ;)

Her har første mann to navn, mens han i magen bare får ett.
Det ser jeg ingen problem med:)

Tenker at det har ingenting å si om søsken ikke har like mange fornavn. :) Selv har vi tenkt litt på to navn, men på grunn av at babyen får to etternavn tror jeg vi kommer til å holde oss til et fornavn. Men som sagt, hadde ikke tenkt over det i hele tatt at alle søsken må ha et eller to navn. :)

Min eldste har bare ett fornavn og yngste får trolig to :)

min første har dobbelt, og han som kommer nå får enkelt :) synes ikke det gjør noen ting :)

Av 4 søsken e d kun lillesøstra mi som har enkelt navn men syns ikkje d gjør noe :)

Storesøster har ikke mellomnavn, men jeg har litt lyst at lillesøster skal ha det, fordi jeg har blitt så forelsket i navnet\navna. Men sambo mener det kanskje blir litt rart, når ikke begge barna har det.. Hva synes dere?
Har ikke noe å si. Barna er to forskjellige individ og får dermed to forskjellige navn.

Back
Topp