Hva synes dere? *Link*

Både barnehagen eg jobber i og barnehagen som gutten min går i legger ut bilder på hjemmesidene sine. Men begge steder fyller foreldrene ut et skriv hvor de godkjenner/evt ikke godkjenner at det blir lagt ut bilder av barnet. Ønsker man ikke det blir det selvfølgelig ikke lagt ut bilder av det aktuelle barnet. Og dette er vi veldig nøye med!

SeHvaSomSkjer! skrev:
Både barnehagen eg jobber i og barnehagen som gutten min går i legger ut bilder på hjemmesidene sine. Men begge steder fyller foreldrene ut et skriv hvor de godkjenner/evt ikke godkjenner at det blir lagt ut bilder av barnet. Ønsker man ikke det blir det selvfølgelig ikke lagt ut bilder av det aktuelle barnet. Og dette er vi veldig nøye med!

Husker det var sånn i den forrige barnehagen hans. Men der var de sidene lukket. Derfor jeg stusser sånn :)

*LilleVinkel* skrev:

SeHvaSomSkjer! skrev:

Husker det var sånn i den forrige barnehagen hans. Men der var de sidene lukket. Derfor jeg stusser sånn :)

Begge barnehagene eg snakker om har sidene sine åpne. Er derfor helt opp til foreldrene om de ønsker at deres kan avbildes eller ei. Vi har stor forståelse for dem som velger å ikke gi tillatelse:)

Trodde det var vanlig med passord jeg... Det er det i bhg til snuppa. Uansett, så kan de ikke legge ut bilder av barnet ditt uten at du samtykker på et papir.

Millali skrev:
Trodde det var vanlig med passord jeg... Det er det i bhg til snuppa. Uansett, så kan de ikke legge ut bilder av barnet ditt uten at du samtykker på et papir.

Trodde også det var vanlig. For hadde vært artig å se bilder fra alt i barnehagen. Men da blir det ikke sånn :)

Vi fikk et skjema vi skulle fylle ut, og der kunne vi krysse av hva vi godtok av ulik bildebruk (studenter, media, barnehagens nettsider, bilder til andre foreldre osv.). Regner med at de har noe lignende i denne barnehagen :) De kan som nevnt over ikke publisere bilder av ditt barn uten ditt samtykke :)

Eg ser ikkje problemet. Her får vi eit ark med spørsmål om lov til å legge ut bilete av ungane på nettsida, når dei begynner i bhg. Enten svarar ein ja, eller så svarar ein nei. Kva ein velger å svare er jo opp til den enkelte...

I tillegg er det forbud mot fotografering på ulike tilstelningar, berre bhg sjølv har lov. Dette for å forhindre at foreldre f.eks. legg ut bilete av andre sine barn på nett.

Heilt grei policy synest eg. Om ein ikkje får muligheten til å seie nei til å få lagt ut bilete av barnet på nett, er det sjølvsagt noko heilt anna.

Det hadde jeg aldri godtatt! Her har heldigvis barnehagen policy om å IKKE legge ut bilder av barna på åpen nettside, hvor man kan kjenne igjen ansiktet til barna.

Back
Topp