Hva synes dere? *link*

spjolk1

Forelsket i forumet
Om å flytte abortgrensen til 16 uker? [&:]

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1581548.ece

uff [:(]
Jeg skjønner hva de mener, men syns igrunn det er litt for sent....

Jeg synes det er for sent. Synes fortsatt at det i særtilfeller muligens kan være det beste likevel, for både mor, og barnet som man kanskje i enkelte tilfeller vet ikke ville få det bra.. Om man foreksempel ikke vet det før det er gått så lang tid, eller om mor er veldig ung, overgrep eller lignende. Men jeg synes ikke grensa skal flyttes så "alle" kan få lov å gjøre det.

Men når jeg nå sitter og skriver så blir jeg likevel veldig ambivalent for jeg synes det er farlig likt å det å ta livet av noen.

Jeg var 15 uker på vei når jeg var på UL og så min skjønne sønn.
Jeg personlig kunne ikke tatt abort på dette tidspunkt for jeg så tydelig at det var det barn [:)]

Nei huff nå får di rulle inn her..... Det er en GOD grunn til at det er 12 uker...... var på ul i uke 8 og da så en en liten bamsemums så lå der inne!! Så jeg sier nei.... 12 er nok... Kan heller da sette ned det tilbude om ul i uke 12 til uke 10..

ORIGINAL: Booba

Jeg synes det er for sent. Synes fortsatt at det i særtilfeller muligens kan være det beste likevel, for både mor og barnet som man kanskje i enkelte tilfeller vet ikke ville få det bra.. Om man foreksempel ikke vet det før det er gått så lang tid, eller om mor er veldig ung, overgrep eller lignende. Men jeg synes ikke grensa skal flyttes så "alle" kan få lov å gjøre det.

Men når jeg nå sitter og skriver så blir jeg likevel veldig ambivalent for jeg synes det er farlig likt å det å ta livet av noen.

Signerer denne jeg

helt ærlig så synes jeg dette er vanskelig å svare på, da det er et svært ømfintlig tema...

MEN jeg synes ikke den skal flyttes til 16 uker. selvfølgelig dersom det er slik at fosteret har store skader osv, men ikke bare fordi man ikke vil ha barnet. Ved 16 uker er det mulig å se kjnn, og jeg er redd flere barn vil måtte bøte med livet fordi de ikke er det "rette" kjønnet om du skjønner hva jeg mener.

Nei . Syns 12 uker er høyt jeg. 12 ukers gammelt foster ser man tydelig at er en baby, har et hjerte som slår og er på vei til og bli "voksen" [:D]

ORIGINAL: BNE

Nei huff nå får di rulle inn her..... Det er en GOD grunn til at det er 12 uker...... var på ul i uke 8 og da så en en liten bamsemums så lå der inne!! Så jeg sier nei.... 12 er nok... Kan heller da sette ned det tilbude om ul i uke 12 til uke 10..

sign

Neineinei... Det er alt for sent..! Husker så alt for godt ul bilde av sønnen min i uke 15, en helt ferdig liten baby, som rørte på seg.. Det vil være å ta et liv i mine øyne.. Men såklart det finnes unntak.
Vet ikke hvor godt jeg hadde taklet å få vite at babyen i magen min ikke kommer til å overleve feks, eller dø kort tid etter fødsel.. å gå i 28 uker og kjenne baby'en hadde vært altfor vondt..

ORIGINAL: verteline

sign

ORIGINAL: Booba

Jeg synes det er for sent. Synes fortsatt at det i særtilfeller muligens kan være det beste likevel, for både mor, og barnet som man kanskje i enkelte tilfeller vet ikke ville få det bra.. Om man foreksempel ikke vet det før det er gått så lang tid, eller om mor er veldig ung, overgrep eller lignende. Men jeg synes ikke grensa skal flyttes så "alle" kan få lov å gjøre det.

Veldig enig

Enig med du[:)]var også på ul da Julian var 16 uker, og det var en liten baby inni der....

jeg personlig synes det er alt for sent, men jeg forstår hvor de vil på en måte. For som de sier så blir alle som regel invilget frem til uke 16 uansett og det blir mye styr ut av det når man må igjenom en nemd! Me jeg ville ALDRI ha gjort dt så sent! Hadde ikke klart i uke 10 heller jeg for da ser man at det er en pitte liten baby og for meg da så hadde det blitt og tatt vekk ett levend barn. Men syes i grunn folk skl få bestemme selv! Får man vite at babyen er veldig syk og vil ett tøft liv med mye sykdom osv så ka jeg forstå om folk velger det etter uke 16! Selv om jeg aldri ville klart det

ALTFOR SENT!! Skulle heller satt ned grensen til 10 uker... Og for de som blir gravid på prevensjon og voldtekt kan heller søke fram til uke 12.. Altfor lett å ta abort i dag.. Syntes det er tragisk... Er faktiskt et liv der hjerte banker...

Er sterkt imot abort som prevensjon (selv om det ikke er akkurat deeeet som er tema her nå da mehn.... )
Men hadde ei inngift "tante" som holdt på slik.....

Det som er, er jo at en kan ta "frivili" abort til 12 uk, men dersom fosteret er alvorli skadet osv som dere andre sier så blir svangerskapene avsluttet ganske sent, her en venninne som måtte avslutte svangerskapet i uke 19 etter ordinær ul for fosteret hadde ikke urinrør og blæren til barnet var så stort at det hadde skadet andre organ.. Og det er noe helt annet en å bare ta en abort... 12 uker på vei en vet at en er gravid som oftest før det.. uten om spesielle tilfeller..
(var litt usikker nå på om jeg skulle legge dette ut men gjør det og håper noen skjønte hva jeg skrev og ikke ble såret.)

huff nei nei nei nei :( Jeg var på ul i uke 7,10 og 12 med lille sander gutt, og allerede i uke 10 så man en liten bamse inni der, i uke 12 så jeg tydelig hode,ryggrad osv.. jeg syntes nesten 12 uker er for sent og jeg!
Støtter heller forslaget om å innføre tidlige UL'er til alle dem som ønsker det!

Nei, det er alt for sent. Om det ikke er noe galt med barnet eller fare for mors liv så syns jeg gresen heller skulle vært lavere.
Nå har jeg sett litt på filmer om abort på youtube, der kunne du tydelig se at dette var et lite menneskebarn!

sign

Back
Topp