Hva synde dere om dette guttenavnet

peppagris

Betatt av forumet
Luca? Min man falt helt for dette navnet men jeg er usikker for jeg vil ikke ha for uvanlig navn slik som med storebror. Tenkte gjerne dobbelnavn men finner ikke noe som passer, noen forslag til navn som passer sammen med Luca?

Jeg likte navnet jeg :)
Er vel lettere å finne noe som passer foran Luca enn etter....
Hmmm. Må tenke litt på den så kommer jeg tilbake ;)

Jeg syns det er et fint navn. :)

Det var et veldig fint navn det da! :-)
Om du vil gjøre det mer "vanlig" kan du jo bare legge til en s, så det blir Lucas.

det er et spesielt navn men fint :)

For meg er det et jentenavn, så jeg ville nok valgt et navn i tillegg så man ikke blir usikker når det står et sted.

Kjenner en som har en Luca gutt;)

Takk for svar, ser ut som det blir en Luca gutt denne gang :) ettersom navne forsker Ivar utne mener at vi bør se opp for navnet (sto i foreldre og barn). Så da blir vel navnet gjerne ikke så uvanlig med tiden :)

Likte det kjempe godt!! :)

Jeg elsker det navnet! Her sto det mellom Liam og Luca, men siden jeg er så hodestup forelska i navnet Liam og har vært det i flere år ble det Liam, men om det kommer en lillebror skal jeg ikke se bort ifra at det blir en Luca ;)

En venn av meg har en gutt som heter Lucas, men Luca er jo også veldig fint. Jeg ville nok hatt dobbeltnavn hvis jeg hadde gått for Luca da det er litt uvanlig... Skal tenke på navn og komme tilbake til det da ikke noe navn falt inn umiddelbart :)

Luca er kjempe fint, i vårt tilfelle kan det brukes både serbisk og norsk. Det er et navn på lista vår :) men det blir utalt med o i stedet for u i hjemmlandet til samboer :)

Back
Topp