Hva svarer man..?

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Gruer meg til å fortelle mamma, mormor og svigers at jeg er gravid igjen, for jeg vet at de kommer til å mase høl i hodet på meg om "den høyst etterlengtede jenta i familien". "Åååh, nå må vi krysse alt vi har for at dere får ei jente denne gangen!", "vi får virkelig håpe jenta kommer nå", "nå må bare jenta komme, det unner jeg deg så veldig!", "man får ikke den samme relasjonen til sønner dessverre, og nå har du jo to av de, så nå må du endelig få ei datter!" Gi meg styrke.... Vil bare ha barnet mitt, jeg - akkurat det barnet som kommer. Gutt eller jente. Frisk eller med sykdom og utfordringer. Ønsker selvfølgelig at barnet skal være friskt, men det hadde ikke blitt mindre elsket om det ikke var det. Spørsmålet mitt er; hva skal jeg svare disse velmenende masekråkene (som forøvrig er fantastiske beste- og oldeforeldre til de to sønnene jeg har), når de begynner det berømte "jeg unner deg en datter"-maset?

Mulig jeg tenker for enkelt her, men er det ikke å svare slik som du skriver her?
Vil bare ha barnet mitt, jeg - akkurat det barnet som kommer. Gutt eller jente. Frisk eller med sykdom og utfordringer. Ønsker selvfølgelig at barnet skal være friskt, men det hadde ikke blitt mindre elsket om det ikke var det.

Synes du da sier ting som de er, uten å være konfronterende i for stor grad. Jeg mener i hvert fall at du sier ting godt som de er selv der :-)

Kanskje si noe som jeg forstår at dere synes det hadde vært stas å få en jente denne gangen, men for oss er det viktigste at barnet som kommer har det bra og at vi gleder oss til å gi den mye omsorg og kjærlighet uanhengig av kjønn. Vi synes det er stor stas med en 3 baby og har ikke så mye på fokus på kjønn da det ikke er det viktigste for oss eller noe? :)

Jeg har samme problemet her. Tror folk kommer til å spørre om kjønn med en gang de begynner å finne ut at jeg er gravid pga to av samme kjønn fra før. Jeg er selvfølgelig spent og har heller litt mer om å ønske meg det motsatte kjønn denne gangen, men det er absolutt ikke det viktigste. :)

"Eg syns faktisk det er veldig fint med gutar eg!" eller "Eg håpar det blir gut"

Eg trur virkelig ikkje eg hadde vore tettare med barnet mitt dersom han var jente. Merkelig kva folk kan få seg til å seie:/

Føler så med deg! Har tre gutter og denne gang har jeg bestemt meg for å ikke si noe frem til vi vet kjønn, for jeg orker ikke det der maset der! Selvom det uansett kommer en kommentar eller to om at «kanskje det er feil på ultralyd» «jeg kjenner en som fikk beskjed på gutt men det kom en jente, det kan jo skje!»

Det er skikkelig kjipt, ikke kan man styre hva man får.. får liksom skikkelig dårlig samvittighet..

Har ikke noe annet råd enn å prøve å holde det skjult og bestille ultralyd tidligere enn ordinær. Jeg har bestilt til uke 13+1 og håper å få vite da *krysserfingrene*
Når du «presenterer» babyen med at det er en gutt og ferdig med det så kan de ikke komme med slike kommenterer, for det er en gutt liksom :-p
Eller så er det jente og jubelen står i taket. Uansett, null spekulasjoner eller håp om ditt eller datt

Vi har 3 gutter og jeg veit at jente maset kommer enda mer denne gangen her. Jeg blir irritert av slik og kommer til og si at for oss spiller det virkelig ingen rolle. Vi har ikke knulla for å få jente men for å få barn  haha men noe i den duren vel :think005

«jeg vet dere bare tuller, men med kroppen full av hormoner er det sårende med sånne kommentarer. Det får meg til å føle at han ikke er velkommen hvis det er en gutt - og for meg er begge deler like velkomment» hvis du vil være mild. Hva de fortjener å høre er en annen sak..

Back
Topp