Hva svarer man?

så enkelt som ; takk :) eller takk det setter jeg pris på :)  

"Takk" har iallfall jeg sakt... om jeg i det hele tatt har sakt noe.

Personlig liker jeg ikke det ordet noe særlig, litt for upersonlig og formelt, men sjønner jo at det er praktisk å ha et ord i slike sammenhenger.

Man sier takk :)

Håper alt er bra med deg.

Det var det jeg svarte også, men vet ikke om jeg syns det hørtes litt feil ut. Har ikke helt sansen for det ordet selv, men hva skal man si lissom...

jeg sier takk..

skjønt i stad prestere jeg og si tusen takk.. måtte avlive følges vennen min som jeg har hatt i mange år på fredag (tispa mi som blei 10 år)

GledeSprederen skrev:
jeg sier takk..

skjønt i stad prestere jeg og si tusen takk.. måtte avlive følges vennen min som jeg har hatt i mange år på fredag (tispa mi som blei 10 år)

Kan jo være like trist det, å miste dyr man er glad i...

Enig med de andre, takk passer helt greit. Eller man ikke trenger å si noe, et smil/nikk kan holde, alt etter situasjonen. Eller at man setter pris på det.

Jeg er også enig med tanke på ordet kondolerer, det er liksom et kleint ord som ikke passer helt i dagligtale, og jeg har problemer med å bruke det skriftlig, men det er liksom det eneste begrepet vi har på norsk som passer. Vi skulle hatt noe alla "I`m so sorry for your loss", men det hørers rart ut på norsk.
Det er vel det kondolerer betyr omtrent da, er det ikke?

Leit å høre at du trenger å takke for kondolanser da, sender en klem.

toneany skrev:
Enig med de andre, takk passer helt greit. Eller man ikke trenger å si noe, et smil/nikk kan holde, alt etter situasjonen. Eller at man setter pris på det.

Jeg er også enig med tanke på ordet kondolerer, det er liksom et kleint ord som ikke passer helt i dagligtale, og jeg har problemer med å bruke det skriftlig, men det er liksom det eneste begrepet vi har på norsk som passer. Vi skulle hatt noe alla "I`m so sorry for your loss", men det hørers rart ut på norsk.
Det er vel det kondolerer betyr omtrent da, er det ikke?

Leit å høre at du trenger å takke for kondolanser da, sender en klem.

Takker for svar og klem:)

Mista min morfar på fredag. Han hadde kreft, så vi venta det når som helst. Blir et sjokk likevel. Er glad for at vi fikk være hos han da han forlot oss, stille og fredlig. Er rart, men det var fint...

svarte bare takk jeg...
det høres like "platt" ut som ordet kondolerer, så da henger de jo i hop...

Back
Topp