Hva styrer dere helt unna..

Et-nytt-gull

Glad i forumet
Og hva tillater der der nå under svangerskapet av matvarer og annet?

Der der = dere dere ;)

Styrer unna nikotin, alkohol, spekemat og div. oster men unner meg fetaost.. :P Kommer ikke på så mye annen "fy"mat jeg? Brun krabbemat og ferskvannsfisk over 1kg har jeg ikke havnet borti.

Alkohol, spekemat (salami og fårepølse) som jeg hadde i lunsjen hver dag før :( div oster er jeg lite borti så tenker ikke over det.. heller ikke krabber på denne tiden av året (men spiser som regelt kun krabbeklør)

Kan godt spise laks på skiva, hvis jeg vet den har vært frossen. de sier jo vi kan spise sushi så :)

avstår jo fra alkohol.. drikker ikke like mye kaffe da jeg ikke syns det smaker om dagen.. holder meg unna u.p oster samt feta. spekemat, roastbiff (griiiiiiiiiiiiiiiin), kjøtt som ikke er gjennomstekt, ibux.. kommer ikke på mer..

Avstår fra rusmidler:p drikker nesten ikke noe koffein. Ikke spekemat, ikke ubehandlet oster. Ikke like nye junk mat:p spiser mere sunt:) og seff ikke medisiner og sånne standar greier:)

Styrer unna nikotin, alkohol, spekemat og div. oster men unner meg fetaost.. :p Kommer ikke på så mye annen "fy"mat jeg? Brun krabbemat og ferskvannsfisk over 1kg har jeg ikke havnet borti.
hihi sign! Fetaost <3

Holder meg unna alt som er "forbudt", selv om jeg sprakk med røyken en gang før helgen. Utenom et glass iskald cola når jeg er kvalm drikker jeg ikke koffein. Spiste fetaost den første uken etter jeg fikk positiv test, men da visste jeg ikke at det var litt på grensen.

Jeg holder meg unna ting som alkohol, myke oster (brie, og mozzarella.. savn!), og sushi.
Har kuttet ned på kaffen. Fikk kaffemaskin i julegave, og fant ut jeg var gravid den 27. Litt bummer, men for all del, verdt det! :p

Må ærlig innrømme at røyken sliter jeg med, men har kuttet kraftig ned. Fra ca. 15-16 om dagen, til ca. 2-3. Men har en matlyst fra en annen verden, så spiser altfor mye, og kanskje ikke såå sunn som jeg burde være. Skjerpings!

Jeg holder meg unna ting som alkohol, myke oster (brie, og mozzarella.. savn!), og sushi.
Har kuttet ned på kaffen. Fikk kaffemaskin i julegave, og fant ut jeg var gravid den 27. Litt bummer, men for all del, verdt det! :p

Må ærlig innrømme at røyken sliter jeg med, men har kuttet kraftig ned. Fra ca. 15-16 om dagen, til ca. 2-3. Men har en matlyst fra en annen verden, så spiser altfor mye, og kanskje ikke såå sunn som jeg burde være. Skjerpings!

Sushi gjør ingenting så lenge den er fersk og ikke av tunfisk :D
Jeg fikk elektrisk vinåpner til jul. Haha! Har ikke prøvd den for å si det slik... :P Tror mozzarella kan spises dersom den blir varmebehandlet?

Holder meg unna alkohol, ibux, røyker ikke, laks, kaffe, ja det jeg kommer på akkurat nå :) Jeg har faktisk spist et par skiver med salami etter jeg ble gravid, det gjorde jeg de to andre sv.skapene også...

Jeg fikk elektrisk vinåpner til jul. Haha! Har ikke prøvd den for å si det slik... :p Tror mozzarella kan spises dersom den blir varmebehandlet?

Åå, så bra! Man lærer alltids noe nytt, og dette var godt nytt om sushien. Mozzarellaen er ikke så nøye, jeg liker den bare kald, så får bare leve uten den ei stund nå. :p

Haha! Artig når den først må prøves, selv om det enda er ei god tid til!.

jeg holder meg unna alkohol, nikotin (ikke at jeg bruker det så mye til vanlig heller :P), div oster, lite stekt mat, spekemat og alt det andre på fyfy-lista ;)

Men jeg tilater meg 3-5dl cola om dagen (siden det er noe av det eneste som holder seg nede uten å komme opp igjen;)), om jeg får lyst på salami eller røket laks senere så kommer jeg nok til å spise litt (men med måte, og helst fryst først).. ellers så blir vell ikke kostholdet lagt om så veldig mye, sitter egentlig å venter på at matlysten skal komme tilbake :P

Hadde jeg ikke kunnet spise sushi hadde jeg hatt en vanskelig tid foran meg. Pleier å spise det ihvertfall 2 ganger i måneden.

Hei! Sniker inn fra August ;) MÅ bare få sagt at salami fra Gilde/Nortura skal være trygt for gravide pga den har vært dypfryst (man kan spise annen spekemat som har vært dypfryst også) denne typen salami (fra gilde) er derfor trygt for gravide ;)

Hei! Sniker inn fra August ;) MÅ bare få sagt at salami fra Gilde/Nortura skal være trygt for gravide pga den har vært dypfryst (man kan spise annen spekemat som har vært dypfryst også) denne typen salami (fra gilde) er derfor trygt for gravide ;)
Legen min sa at man skulle IKKE spise det, med mindre det var varmebehandlet. Det står også på matportalen, som er norske helsemyndigheter sine anbefalinger. Så jeg velger å følge de! Frysing tar kun listeria ELLER toxoplasma, husker ikke hvilken av de.

Legen min sa at man skulle IKKE spise det, med mindre det var varmebehandlet. Det står også på matportalen, som er norske helsemyndigheter sine anbefalinger. Så jeg velger å følge de! Frysing tar kun listeria ELLER toxoplasma, husker ikke hvilken av de.
Frysing tar toxoplasma. Som det står i linken over: " Listeria er ikke i stand til å vokse i spekepølse, blant annet pga lav pH og nokså høyt saltinnhold. Det bekreftes også fra EUs matmyndigheter. "

Jeg har også lest på matportalen og der står det kun generelt om at man ikke skal spise spekemat. Det står ikke spesifikt om salami noe sted der. Men hvis du likevel ikke føler det er trygt, så lar du selvfølgelig være å spise det. Det var kun litt ny informasjon til spesielt interesserte ;) no offence

Frysing tar toxoplasma. Som det står i linken over: " Listeria er ikke i stand til å vokse i spekepølse, blant annet pga lav pH og nokså høyt saltinnhold. Det bekreftes også fra EUs matmyndigheter. "

Jeg har også lest på matportalen og der står det kun generelt om at man ikke skal spise spekemat. Det står ikke spesifikt om salami noe sted der. Men hvis du likevel ikke føler det er trygt, så lar du selvfølgelig være å spise det. Det var kun litt ny informasjon til spesielt interesserte ;) no offence
Helt greit:) greie linker du la med også, og mente ikke noe direkte til deg:) jeg liker ikke salami uansett, så her er det ikke noe tap:)

Back
Topp