Et-nytt-gull
Glad i forumet
Og hva tillater der der nå under svangerskapet av matvarer og annet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hihi sign! Fetaost <3Styrer unna nikotin, alkohol, spekemat og div. oster men unner meg fetaost.. Kommer ikke på så mye annen "fy"mat jeg? Brun krabbemat og ferskvannsfisk over 1kg har jeg ikke havnet borti.
Jeg holder meg unna ting som alkohol, myke oster (brie, og mozzarella.. savn!), og sushi.
Har kuttet ned på kaffen. Fikk kaffemaskin i julegave, og fant ut jeg var gravid den 27. Litt bummer, men for all del, verdt det!
Må ærlig innrømme at røyken sliter jeg med, men har kuttet kraftig ned. Fra ca. 15-16 om dagen, til ca. 2-3. Men har en matlyst fra en annen verden, så spiser altfor mye, og kanskje ikke såå sunn som jeg burde være. Skjerpings!
Sushi gjør ingenting så lenge den er fersk og ikke av tunfisk
Jeg fikk elektrisk vinåpner til jul. Haha! Har ikke prøvd den for å si det slik... Tror mozzarella kan spises dersom den blir varmebehandlet?
Sushi gjør ingenting så lenge den er fersk og ikke av tunfisk
Legen min sa at man skulle IKKE spise det, med mindre det var varmebehandlet. Det står også på matportalen, som er norske helsemyndigheter sine anbefalinger. Så jeg velger å følge de! Frysing tar kun listeria ELLER toxoplasma, husker ikke hvilken av de.Hei! Sniker inn fra August MÅ bare få sagt at salami fra Gilde/Nortura skal være trygt for gravide pga den har vært dypfryst (man kan spise annen spekemat som har vært dypfryst også) denne typen salami (fra gilde) er derfor trygt for gravide
Frysing tar toxoplasma. Som det står i linken over: " Listeria er ikke i stand til å vokse i spekepølse, blant annet pga lav pH og nokså høyt saltinnhold. Det bekreftes også fra EUs matmyndigheter. "Legen min sa at man skulle IKKE spise det, med mindre det var varmebehandlet. Det står også på matportalen, som er norske helsemyndigheter sine anbefalinger. Så jeg velger å følge de! Frysing tar kun listeria ELLER toxoplasma, husker ikke hvilken av de.
Helt greit greie linker du la med også, og mente ikke noe direkte til deg jeg liker ikke salami uansett, så her er det ikke noe tapFrysing tar toxoplasma. Som det står i linken over: " Listeria er ikke i stand til å vokse i spekepølse, blant annet pga lav pH og nokså høyt saltinnhold. Det bekreftes også fra EUs matmyndigheter. "
Jeg har også lest på matportalen og der står det kun generelt om at man ikke skal spise spekemat. Det står ikke spesifikt om salami noe sted der. Men hvis du likevel ikke føler det er trygt, så lar du selvfølgelig være å spise det. Det var kun litt ny informasjon til spesielt interesserte no offence