Hva starter dere å kjøpe inn tidlig?

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hei hei

Det er jo ganske tidlig i graviditeten for oss, men tiden flyr, og plutselig nærmer vi oss og står der med en lang handleliste.
Jeg har derfor starta å tenke på HVA jeg kan kjøpe tidlig. Ting som er kjønnsnøytrale.

Er det noen som har starta å handle? Hva har dere kjøpt i tilfelle? Bare litt nysgjerrig, jeg vil nok starte etter jeg har passert 12. Bare 3 uker igjen

Jeg ventet med å handle til etter oul. Da begynte jeg å kjøpe klær. Første var også vinterbaby, så jeg måtte vente på at butikkene skulle få inn ull, men vognpose, ammeinnlegg i ull og klær utenom hverdags kunne jeg begynne med. Fant ganske fort ut hva vi fikk, arvet eller kjøpte brukt. Det eneste vi kjøpte nytt som vi måtte ha var bilstol og vogn egentlig. Så fikk jeg kjøpt inn garn til å strikke godt vintertøy ;)

Vi har allerede handla leandervugge (på finn) og stellematte (og litt småting, et par søte smokker og et mummipledd og noen hvite bodyer)
Neste blir vel vogna iløpet av sommeren, også regner jeg med vi blir å handle litt klær og sånt på ferie i august. :D

Med første venta vi til etter oul med innkjøp, men satte av penger allerede før vi starta prøvinga. Tror ikke vi trenger så veldig mye til nr. 2 utenom bilstol og litt mer ull og sånt. Kjøpte tripptrapp-stol allerede før jeg ble gravid igjen, fordi jeg fikk en pent brukt en rimelig av ei venninne (hun trodde nok at den var ment som en ekstra tripptrapp-stol til nr. 1). Resten venter vi nok med til etter oul tenker jeg, men setter av penger nå. :-)

Sist kjøpte eg vogn i uke 7. Men det var pga en bekjent solgte en fint brukt vogn. Denne gangen skal uke 12 ihvertfall passeres. Kommer nok til å kjøpe underveis når det dukker opp gode tilbud :)

Venter til minst etter uke 12 og vi har sett liv igjen der inne :) Sist gang begynte jeg ikke å handle noe før etter oul da vi oxo fikk vite kjønn :)

Jeg mistet i uke 15 sist, så jeg kommer nok til å vente til etter OUL med å handle noe tenker jeg :)

Vi må vell ha en del ull i smått vi som får i januar. Fikk på sommeren sist, så små str i ull er vell det jeg mangler.

Må holde meg til uke 12 før jeg begynner å se om jeg finner litt kjønnsnøytralt! Så smeller det for fullt etter oul :p :D

Back
Topp