Hva spiser man til rakfisk? *oppdatert i første innlegg*

LilleLotta

Betatt av forumet
Rakfisk???

Noen som vet det her inne?
Hørt at man har mye annet ved siden av.......men hva?

ja også lurte jeg på en ting til.....hvordan smaker egentlig rakfisk?

Ja da har jeg spist rakfisk for første gang! Må si jeg ble litt overrasket.
Ikke lukta det, og ikke smakte det no spesielt heller...bare litt salt liksom..... Men tanken på at det både var rått og "råttent" var litt ekkelt.
Fikk ikke brekkninger heller[:D] hehe...så det er jo bra. (jeg brekker meg som regel for alt som er ekkelt)

Men selvom det ikke var så ille som jeg trodde så kommer jeg nok ikke til å spise det igjen......håper jeg.

ORIGINAL: Linda29

[:'(]

Hehehehe.....Ja du skal være gla det ikke er du som er bedt på rakfisk idag..... (gruer meg litt)

Hehe.. Stakkars deg [:o] Det smaker pyton [:'(] Sorry altså, men akkurat det der spiser jeg ikke.. Hehe

Hehe.. Stakkars deg [:o] Det smaker pyton [:'(] Sorry altså, men akkurat det der spiser jeg ikke.. Hehe

uff.....nå ble jeg veldig veldig skeptisk.....det verken høres godt ut eller ser godt ut....også sier du det smaker pyton.....hmm...
Du har ikke no virus å sende meg? Så jeg får oppkast og diare eller no....og må bli hjemme [8D]

ORIGINAL: ~Yakine~

Jeg synes det er godt. Det er en spesiell smak på det ja, men det er ingen usmak! [:D]

Hmmm... smaker det fisk? Jeg har veldig lyst til å prøve å spise....men har en tendens til å brekke meg veldig lett...(skjønner ikke hvofor...irriterende....håper ikke jeg gjør det idag.)

Hehe.. Skal jo ikke skremme deg da.. Kan være du liker det [:)] Men jeg likte det ikke. Og har prøvd flere ganger da jeg har en far som liker det veldig godt..

Åhh det er godt[:)] Her spiser vi lefse og purreløk til[:)] Og flatbrød event. Men noen bruker mandelpoteter og rømme også. Sikkert noe annet og da[:)]

Når familien min spiser rakfisk, har de poteter, rømme, løk å sånn rotstappe..

ORIGINAL: Cathee

Når familien min spiser rakfisk, har de poteter, rømme, løk å sånn rotstappe..

Mmm, samme her! Synes det er kjempegodt æ da!

RAKFISK ER DEILIG!

Vi bruker:

Mandelpoteter
Lefse
SETER RØMME
Erter brød(slags flatbrød)
Rød løk
Purreløk
Kokt egg
Smør for de som vil ha det

....kommer ikke på noe mer! JEG VIL Å HA!!

Hmmm....dette kan bli spennende
(jeg spiser generelt ikke fisk...skulle ønske jeg likte det, men får det bare ikke ned...[8|])

Men takk for svar folkens!

Jeg får bare prøve å spise litt...dør vel ikke[:D][:D]

ORIGINAL: Suppadura

altså, det er fisk, som blir lagt til kontrollert foråtnelse over lang tid. Pappa bruker ca 4 mnd når han lager.
Så, om du ikke er av de som blir direlte dårlig av råtten mat, så velbekomme!

Uff...jo takk, sambo gjorde meg nettopp klar over at det er "råtten" fisk... Dette blir en laaaang dag.....og en enda lenger middag... hmm...[8|]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: LilleLotta

uff.....nå ble jeg veldig veldig skeptisk.....det verken høres godt ut eller ser godt ut....også sier du det smaker pyton.....hmm...
Du har ikke no virus å sende meg? Så jeg får oppkast og diare eller no....og må bli hjemme [8D]

det lukter noe helt sinnsykt oxo. Jeg har hatt et virus nettopp... jeg kan prøve å blåse det gjhennom harddisken jeg [:D]

Jeg har en helt sinnsyk luktesans....hadde kanskje vært greit å være tett i nesa?
Men sa du virus? .....ja takk [:D] Hehehe

ORIGINAL: Er så spent

Bruker og hakke rakfisk i små biter jeg. Og ha de i lefse med majones, løk og eggerøre. Er ikke så veldig glad i rakfisk så liker og pakke det inn.[:)]

Ja det høres litt bedre ut sånn......da ser man den ikke så godt [:D]

ORIGINAL: LilleLotta

Bruker og hakke rakfisk i små biter jeg. Og ha de i lefse med majones, løk og eggerøre. Er ikke så veldig glad i rakfisk så liker og pakke det inn.[:)]

Ja det høres litt bedre ut sånn......da ser man den ikke så godt [:D]

Ja slipper både lukt og syn da he he. Jeg eter det aldri ellers. Få et sykke rå fisk på tallerken frister ikke. Er en grunn til at de selger steke panner he he. Er meningen mat skal kokes eller stekes[:D]

Oi.....er det både råtten og rå fisk??? [:'(]Trodde i det minste den var varma på en måte.... Nei vettu hva.....Dette blir bare værre og værre..
Jeg spiser ikke rå fisk asså.. spiser ikke engang biff som er rød inni.......
Nå fikk jeg virkelig lyst til å bli hjemme....

ORIGINAL: Scooopi

RAKFISK ER DEILIG!

Vi bruker:

Mandelpoteter
Lefse
SETER RØMME
Rød løk
Purreløk
Kokt egg

MMMMmmmm!! Dette MÅ prøves for de som ikke har smakt ennå!

ORIGINAL: Bamboo

ORIGINAL: Scooopi

RAKFISK ER DEILIG!

Vi bruker:

Mandelpoteter
Lefse
SETER RØMME
Rød løk
Purreløk
Kokt egg

Hmmmm [8|][8|]

rakfisk er snadder godt, lukten er fra laken, ikke fisken..

det er ingenting å grue seg for i det hele tatt, det smaker salt, ha det i en lefse, rømme gjør den mildere, løk er godt ved siden av.

Smaker sikkert bedre en det høres utsom.[;)]
Håper jeg.[&:][:D]

Back
Topp