Hva spiser du?

Vesla92

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Trenger litt inspirasjon til frokost, lunsj, kvelds, mellommåltid - da jeg har låst meg litt fast på brødskive med ost.. er så veldig matlei, og kjenner at den samme brødskiva begynner å by meg imot[emoji85]

Så; hva spiser du når du egentlig ikke er sulten, men må spise?[emoji4]

Rista brød med leverpostei, rødbeter og majones

Rista brød eller nystekte rundstykker med smør og egg, eventuelt leverpostei og egg. Ellers går det mye i knekkebrød. Lagde meg smoothie i går kveld, mye bær og annet snacks, det anbefales!

Rista brød var kanskje ikke dumt[emoji4] er nok heller ikke flink nok til å variere brødskiva med grønnsaker.. knekkebrød er jeg desverre ikke glad i :/
Til frokost nå ble det 1 porsjonspakke smoothieblanding, litt eplesaft og 1/2 "skje" proteinpulver fra foreverliving. Skkønner ikke hvorfor jeg ikke har vært i fryseren og sett den pakka med smoothieblanding litt tidligere

Go'morgen yoghurt, grøt, kokt egg, eggerøre, speilegg, brød, knekkebrød, rundstykker, ostesmørbrød, frukt, gulrot, kålrot, blomkål, salat.

Men blir mest brødskive ja.

Jeg spiser ofte brød og omelett til frokost, salat til lunsj, middager er kjøtt eller fisk med grønnsaker eller salat. Mellom hovedmåltidene går det i frukt, nøtter, gulrøtter eller knekkebrød.

Knekkebrød med ost (eneste pålegg/frokost jeg kan spise uten å spy). En del grønne epler, kiwi, ananas og andre bær. Kommer gjerne opp igjen, men gjør godt en stund. Sjokolade, potetgull osv om jeg trenger umiddelbar energi da jeg sliter en del med blodtrykksfall. Og så spiser jeg litt av middagen, bare for å få litt vanlig mat inn også. Hender jeg tar en drikkeyoghurt for å få i meg litt yoghurt for magen :)

Egg, rene kjøttprodukter, fisk, melk og brødskiver prøver jeg blant annet holde meg unna. Samme med leverpostei, kaviar osv da det er så ekstremt ekkelt å få i retur.

Grove rundstykker som varmes i ovnen. Pleier å ha på egg og bruke Gastromat krydderet...mmmm kjempe godt.. Havregrøt er godt. Grønnsaks-spaghetti og karbonade-deig. Kjøper eplejuice eller sjokomelk hvis jeg har søtsug :)

Riskjeks er digg å knaske på!

Går mye i brødskive her også, med godt smør, leverpostei og agurk. Som en start på dagen syns jeg det er greit med et glass biola. Ritzkjeks litt innimellom.

Fridgeoat med mandelmelk og bær, omelett, smoothie eller kanelknekkebrød går det i til frokost/lunsj. Middag orker jeg sjeldent for mat lukta byr meg imot, så blir litt av hva enn mannen lager. Druer og grønne epler utenom.

I dag, knekkebrød med smøreost og agurk, og jordbærsyltetøy. Og straks skal jeg spise to appelsiner som jeg har filetert. Drikker vann med en dæsj eplejuice.

Brisk knekkebrød som består av kun frø med ost, agurk, paprika og skinke. Har gjerne en sånn til frokost og en til to til lunsj. Idag kl elve hadde jeg salat med taco kjøttdeig til lunsj og jeg er enda stappas. Føler jeg er mett så lenge, spiser mindre enn før, men allikevel er jeg blitt så stor

Knekkebrød ble redningen i dag [emoji1316]

Ingenting [emoji13]

Back
Topp