Hva spiser du til frokost?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Etter fødselen for 6 uker siden så eier jeg ikke matlyst. Jeg kan egentlig gå helt til middag før jeg spiser noe. Ingenting frister og bare tanken på brødmat og frokostblandinger får det til å vokse i munnen på meg. Jeg blir i grunnen ikke særlig sulten heller, er helst bare smerten i magen ved sultfølelsen som gjør at jeg faktisk spiser.

Vil derfor veldig gjerne høre hva dere spiser, og/eller om dere gjerne har noen tips til sunne superenkle frokoster? Helst ikke noe som krever forberedelse, når man ikke har lyst på mat så drepes vertfall matlysten om man må stå å holde på med det :p

Jeg var helt sinnsykt sulten like etter fødsel. Tror jeg spist veldig mye skyr...noen som gikk kjappt.
Og rugsprø med salami og brie..

Sånn hadde jeg det de 3 første mnd etter fødsel, hadde ingen matlyst. Her måtte jeg bare ta meg sammen til slutt fordi jeg ble så svimmel om jeg ikke spiste noe.
Nå er det godt med havregrøt til frokost. Det er godt og varmt, deilig når man er litt kald om morran :)

Hadde det likt og noe som skled ned her var fullkorntortilla med kyllingpålegg, agurk, tomat, paprika, ruccola og feta. Krydret med litt karri, kjempe godt! En åpnet pakke med fullkorntortilla kan fryses, så tar du bare opp de du skal ha. Tiner på null komma niks! :)

Hadde det likt og noe som skled ned her var fullkorntortilla med kyllingpålegg, agurk, tomat, paprika, ruccola og feta. Krydret med litt karri, kjempe godt! En åpnet pakke med fullkorntortilla kan fryses, så tar du bare opp de du skal ha. Tiner på null komma niks! :)
Hørtes kjempe godt ut :)

Så kjedelig med matlysten da. Her var den på plass hele tiden:P
I dag lagde jeg toast, da med gulost, litt ketsjup og basilukum. Både til meg og guttungen.

Ellers blir det jo ofte vanlig skiver med pålegg som salami,kremost etc. Da med noe grønt oppå.
Har videre 3 ulike frokostblandinger enten da med naturell yougurt til eller melk. Den ene er bare helt himmelsk med tørka frukt i:D

Havregrøt.
Skyr.
Gomorgen yougurt.
Rislunsj.

Her går det i havregryn og brødskive med leverpostei og masse agurk. Spiser en frukt til hvert måltid, men sliter sånn med matlysta at jeg spiser alt for lite mtp melkproduksjon :(

Jeg hadde heller ingen matlyst eller sultfølelse de første mnd etter fødselen. Jeg kjøpte inn et par pakker med proteinbarer fra Gymgrossisten, så fikk jeg i hvert fall i meg noe om morgenen.

Hater å spise meg mett på morgningen så blir alltid en shake eller smoothe+ en kopp kaffe"):)

Tenker også at flytende frokost kan være tingen i en periode - enten yoghurt eller (sunn) smoothie med eller uten yoghurt. :)
Jeg bruker ofte en time eller to eller tre etter at jeg våkner før apetitten gjør det samme, så jeg slenger ofte i meg en kjapp yoghurt med litt rosiner til frokost - brødmat bare vokser i munnen. :p

Hadde det akkurat likt deg etter fødsel. Ammer tvillinger så må jo ha mat! Spiser to knekkebrød med ost (lite smak, blir ikke kvalm) og drikker vann til og en kopp kaffe. Etter et par tre timer tar jeg en yoghurt! :) Håper du får i deg noe! Viktig å komme seg igjen og da må kroppen ha mat! :)

Har alltid skikkelig problemer med frokost, så må bare vente et par timer før jeg klarer presse ned noe. Når det først blir noe blir det som regel brødmat eller frokostblanding

Slet med det samme. Jeg lagde smoothie på kvelden som jeg satt i kjøleskapet sånn at jeg kunne få i meg noe på morningen liksom :)

Sleit med det samme!!

Jeg kjøpte inn masse go'morgen yoghurter, nutrilett-barer og sånne ferdige wasa-knekkebrød:-) jeg ville mye heller sitte med lillegutt sovende på magen min enn å lage mat, så jeg trengte noe som var ferdig... Og så måtte jeg tvinge meg selv til P spise:-)

Dårlig matlyst om morgenen. Spiser som oftest frokotblanding eller noe frukt

Varierer....I dag for eks spiste jeg en bolle havregrøt og en proteinshake og en del bringebær

Da har jeg vært å handla serranoskinke, pinjekjerner, ruccola, fetaost, urte-smøreost, egg, kalkunpålegg, fullkorntortilla og knekkebrød, så da gleder jeg meg til frokost imorgen, skal nok få noe fristende ut av dette her :p takk for gode tips :)

Eggerøre og cherrytomater
Banan
Sjokolademelk
Havregrøt
Appelsinjuice
Yoghurt
Bær
Smoothie
Cottagecheese med frukt
Eple, mandler, kesam og kanel

Noe som fristet?

Back