Hva spiser du på skiven?

Kjempespennende

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Sliter med å få i meg mat (og drikke) for tiden. Hva spiser du på skiven? Hadde vært fint med noe inspirasjon.

Sliter veldig med å få i meg mat jeg også. Eneste jeg har fått i med på brødskiva er smør med banan og sukker på. Her har kvalmen tatt over hverdagen :(

Jeg finner at taffelosten stiller kvalmen min. Aner ikke hvorfor[emoji1]

Taffelost eller fleskepølse (!) er de to tingene jeg har hatt på skiven min i flere uker nå.. Føler de hjelper mot kvalmen, maten har blitt nede når jeg har spist brød med en av de to på :)

Samme utfordring her.. Går mye i smør, Synnøve gulost, banan og skinkeost på tube.. Her om dagen fikk jeg ned en skive med leverpostei og[emoji12] av drikke blir det mest vann, men melk/ sjokomelk har funket på uggenheten ved et par anledninger[emoji6]

Sliter med akkuratt det samme. Klarte brød til frokost i dag, med smør. Er noen dager siden sist og då gikk det i tørre loff [emoji14] Har blitt ein del rugsprø med smør og edamerost, servelat med agurk har og fungert. Melk/sjokomelk har roa ner magen litt her og [emoji4]

Jeg har fått helt dilla på grovt brød med majones, Jarlsberg, løkrull og tomat på :rolleyes:
Men nå ble jeg litt usikker om jeg egentlig burde spise løkrull, det er jo kjøttpålegg. Skal jo holde meg unna spekemat og sånn, men er vel ikke der samme. Noen som vet? Er helt ny på dette siden det er min første graviditet..

I dag (kl7:30) spiste jeg skive med blåbærsyltetøy [emoji1] Tenker å koke meg egg og ha på skive med avokado litt senere nå [emoji1][emoji1303]

Brød med cheddar, skinke og sterk sennep er nesten det eneste jeg får i meg..

Baconpostei eller brunost :) Har veeeldig lyst på salami, men klarer å holde meg unna.

Banan på skiva er en dille her nå :)

Jeg må starte dagen med en helt tørr skive. Må helst ha ligget litt fremme på benken for å bli sånn gammeltørr. Klarer jeg å holde det nede så spiser jeg som oftest en skive med nugatti eller leverpostei etterpå. Og har alltid en litago på lur. Det hjelper mye [emoji4]

Ferskt brød med leverpostei og rødbeter, eller kaviar med majones og agurk :p

Ristet brød med smør (og noen ganger bringebærsyltetøy) eller kokt skinke, jarlsberg, salat og agurk. Utpå dagen vanlig brød med smøreost eller nugatti [emoji85]

Salami er blitt lov! [emoji4] Så lenge det er fra store norske produsenter (Gilde, for eksempel) og så lenge det spises før utløpsdato, er det ingen fare. De har testet og testet, men Listeria er ikke å finne. [emoji4]

OBS! Info kun fra én enkelt jordmor. jeg finner selv ingen info som sier at det definitivt er "lov" selv om sannsynligheten er veldig lav. Mange sider som sier forskjellig og matvareprodusentene samt folkehelsa sier at vi skal holde oss unna all spekemat... Jeg stoler mest på sistnevnte.

Last edited:
Taffelost eller fleskepølse (!) er de to tingene jeg har hatt på skiven min i flere uker nå.. Føler de hjelper mot kvalmen, maten har blitt nede når jeg har spist brød med en av de to på :)

Fleskepølse her også! Flere ganger om dagen :-)

Back
Topp