Hva spiser du på julaften?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Hva tror du maten blir?

Frokost, lunsj, middag, dessert, kveldsmat... Noe spesielt du pleier å spise?
 
Sylte som frokost, lunsj og kveldsmat :rolleyes: Ribbe, medisterkake, julepølse, surkål, rødkål og poteter til middag. Riskrem og multekrem til dessert :)
 
Laks og eggerøre til frokost, mulighet for risgrøt til lunsj, men står ofte over, så er det torsk til middag og riskrem + julekaker til dessert :)
 
Det vi har lyst på til frokost
Grøt med mandel til lunsj
Hel and fylt med eple og svisker, rødkål, poteter og fløtesaus til middag
Riskrem og rød saus til dessert
Småkaker på kvelden
 
Spiser god frokost med nybakte rundstykker, den inntas ganske sent, så vi spiser sjelden noe mer før middag.

Til middag har vi ingen fast tradisjon, varierer etter hva vi har lyst på. I fjor spiste vi elgstek, i år blir det ribbe, suksessterte til dessert.
 
Last edited:
Ingenting fast til frokost og lunch. Til middag er det ribbe med tilbehør. Riskrem og diverse annet til dessert. Kveldsmat er det ingen som orker. :)
 
Vi pleier å ha god frokost med laks, eggerøre og kakao. I 13-tida spiser vi alltid risengrynsgrøt og en heldig vinner finner mandelen. Selve julemiddagen består av pinnekjøtt med tilbehør og riskrem med rødsaus til dessert.
 
Sylte og lefse til frokost tenker jeg. Julemiddagen består av ribbe, julepølse og medisterkaker. Riskrem til dessert.
 
Frokost blir somregel «full english» med bacon, hakkede tomater, blodpudding, sausage å frityrstekt brødskive.

Så spiser jeg ikke igjen før middag å i år blir det ribbe m tilbehør. Riskrem til dessert :)
 
Frokost. Brødskiver.
Lunsj. Sikkert godteri.
Middag, ribbe, julepølse, innmatpølse, medisterkake.
Kvelds. Rester i lompe ☺️
 
Vanlig brodmat til frokost. Grøt til lunsj. Ribbe til middag
 
Lefse med sylte til frokost. Kaffe og sjokolade sånn innimellom slagene. Ribbe, julepølse,medisterkaker,pinnekjøtt og tilbehør til middag. Riskrem ala mandel og karamellpudding til dessert
 
Vanlig frokost
Grøt til lunsj
Pinnekjøtt til middag
orker aldri dessert, men vi har riskrem som jeg forøvrig ikke synes er noe godt..
 
Frokost er nok det vanlige. Grøt til lunsj og julemiddag bestående av ribbe, pølser, medisterkaker, surkål og poteter.
 
På morgenen disker vi alltid opp med en skikkelig god og deilig frokost. Nystekte rundstykker, kokt egg, masse forskjellig pålegg osv. Til middag skal vi ha både litt pinnekjøtt og litt ribbe. Og i tillegg skal vi ha julepølse, medisterkaker pluss masse godt tilbehør. Til dessert blir det riskrem og kaker :)
 
Frokost m/rundstykker, egg, røkt laks, rull og annet godt pålegg.
Så fortsetter dagen med mandariner, gåtteri, julekaker og litt rester fra frokosten.
Pinnekjøtt til middag. Og riskrem til dessert:p
 
En god frokost med ekstra mye godt pålegg (kommer til å savne spekematen iår :arghh:) grøt til lunsj og pinnekjøtt til middag. Riskrem til dessert. Frukt, kaker og iskake til kaffen..
 
Til frokost lager jeg nok til litt eggerøre eller eggesalat, og noe godt pålegg og nystekte baguetter tenker jeg. Blir sikkert noe lett brødmat evt. rester fra frokosten til lunsj hvis det er mer igjen av eggerøre og eggesalsten. Julemiddagen blir pinnekjøtt og ribbe. Jeg liker ikke pinnekjøtt så det blir ribbe på meg ☺️
 
Frokost; rundstykker og brød med mye godt pålegg. Kabaret, laks, eggerøre, rull

Middagen; pinnekjøtt og ribbe med sprø svor. Surkål, kålrabistappe, poteter

Dessert; riskrem med rød saus

Kvelds? Ingenting - da vi alle er stappmett etter middag og dessert..

Blir en del kaker og div på kvelden
 
Back
Topp