Hva spiser du iløpet av en dag?

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Jeg sliter veldig med å velge riktig mat og trenger virkelig råd.
Hva spiser dere gjennom en dag?

I dag har jeg spist:
En skål med Fitness og skummet melk
To knekkebrød med ost og skinke
En kaffe latte og en pain au chocolat
Spaghetti med hjemmelaget kjøtt- og grønnsakssaus
En kaffe latte og en kjeks
Et eple, en halv pose popcorn og to glass cola light

Jeg er nok et dårlig eksempel i dag, burde spist mer. Men det jeg orket var en omelett med skinke, yoghurt naturell, og en porsjon kjøttboller på IKEA. Ellers drukket vann, en kvart kopp kaffe, og 1,5dl cola zero.

Idag;
Frokost; skål med havregryn som jeg måtte presse ned
Lunsj; prøvde meg på Cottage cheese, men endte i søpla grunnet at det vokste i munn. Rakk ikke noe mer mat før avdelingsmøte
Middag; gryterett
Kvelds 1: to knekkebrød med gulost
Kvelds 2; lys baguett med smør grunnet kvalme..

Fornøyd? Ikke i det hele tatt! Jeg spiste som en hest før svangerskapet. Elsker mat! Og spesiell sunn mat som er viktig mtp trening osv..

Nå blir jeg fysisk uvel av den meste maten. Brød med smør funker [emoji849][emoji849][emoji849]

Igår var det
Frokost; stort glass vann
To skiver med hvitost og brunost pluss en skål med yoghurt naturell, müsli, bringebær og blåbær.

Kaffe med havremelk på jobb

Lunsj;
Wrap med salat

Middag;
Makaronigrateng med kalkunpølser

mangler en del frukt og grønnsaker ser jeg

Oi!Jeg får nesten ikke i meg mat. Her snakker vi noen brødskiver pr dag, men drikker litervis med væske da.

Frokost: Havremelsgrøt med eple og kanel

Lunsj: to skiver med makrell i tomat

Middag: fiskekaker med poteter og gulrøtter

Kveldsmat: ostesmørbrød og frukt

Spiser endel smått som yoghurt, lakris og knekkebrød i mellom for å holde kvalmen borte.

Den siste uka har jeg klart å spise litt mer variert og forskjellig mat enn de foregående ukene, så det har gått i ca det her:

Frokost: Havregrøt kokt på melk med jordbær og rips (bær er sååå godt)
Lunsj: To grovbrødskiver med smør og brunost
På café: Et glass eplejuice og en halv skolebolle
Mellommåltid: To grønne epler og en kopp sjokolademelk
Mens middagen ble laget: Et pitabrød, helt plain :rolleyes:
Middag: Tomatsuppe fra bunnen, med litt pastaskruer og ett egg
Kvelsmat: En grovbrødskive med smør og brunost og en kopp sjokomelk

Blir altså sulten etter en-to timer uten matinntak, så små og hyppige måltider hjelper mot kvalmen for meg. Mengden mat frokost til middag er ca den samme som før graviditeten nå, hvor kveldsmat-måltidet er det jeg spiser ekstra. Har ikke spist kveldsmat siden jeg var kanskje ...10 år? Haha:p Men nå må jeg ha det, ellers våkner jeg heelt skrubbers midt på natta.

I går, og de fleste andre dager, går det i grove rundstykker med smør. Prøvde meg på et pizzastykke, men da ble jeg like dårlig som når jeg spiser annen varmmat. Så derfor spiser jeg 2-6 rundstykker hver dag. Supplerer med å drikke melk, smoothie, appelsin- og eplejuice.

Spiser aldri frokost ellers, men nå må jeg ha en skive og et eple for å holde kvalmen unna.
Lunsj: 3 skiver
Middag: varierer jo veldig, men i dag blir det kotelett med ertestuing og agurksalat
Mellommåltid: Banan eller annen frukt
Kvelds: et par skiver eller knekkebrød, frukt og kanskje yoghurt.

Jeg spiser som før jeg ble gravid med unntak av at jeg må ha noe mat om morgenen. Og at jeg småspiser svisker om ettermiddagen for å få fart på magen...

Matlysten er så som så, men jeg er kjempesulten nesten hele tiden, og blir så uggen om jeg ikke spiser.

Spiser mest knekkebrød, blir så fort kvalm av mat og ikke minst lukter

I går:
Frokost: to knekkebrød med skinke, ost, egg og majones og hjertesalat

Lunch: tre brødskiver med ost skinke egg og majones og hjertesalat (hehe)

Mellommåltid: 1 bolle og en banan

Middag: to pølser i lompe med ketchup og sennep

(Eneste som frister er dette! Kunne nesten ikke spist noe annet...)

Merker som mange andre her at jeg blir mye mer sulten. Kan våkne på natten og være skrubbsulten!

Jeg sliter veldig med matlyst selv, så det var faktisk veldig greit å se hva dere andre spiser! Noe av det fristet faktisk litt [emoji28]

Mat igår
Frokost:
Grove skiver med ost og brunost.
Müsli med bær og yoghurt naturell.

Mellommåltid:
Eple

Lunsj:
Wrap med vegetarpølser og salat.

Mellommåltid:
To knekkebrød med smør

Middag:
Rester. Makaroni.

Kvelds:
Fire skiver med vegetarpostei, majones og agurk.

Var litt bedre på mellommåltidene igår!

Har fått en forkjærlighet for skive med kaviar og hvitost eller egg.

Og når jeg er skikkelig uggen er ristet skive mye lettere å få ned enn vanlig skive.

Back
Topp