Hva spiser du i løpet av en dag

Januarbaby2017

Glad i forumet
Har skjønt at flere her inne sliter med kvalme og å få i seg mat, så jeg tenkte vi kunne ha en tråd der vi deler hva vi spiser i løpet av en dag for litt tips hvis man er matlei.

Knekkebrød rugsprø, grønne epler, bananer, drikkeyoghurt, gresk salat, en ordentlig middag (typ fisk med couscous eller f.eks. korv stroganoff :taunt014) og kanskje noe annet smått hvis jeg er fortsatt sulten. ;)
Klarer å spise selv om jeg er kvalm, men sliter med å drikke vann når jeg er kvalm, dessverre. :smiley-angry017

I går spiste jeg en toast av to brødskiver og ost, en porsjon med fiskepinner, poteter, amerikansk blanding og rømme og litt salt potetgull til kvelds. Middagen og potetgullet kom opp igjen, men toasten beholdt jeg :happy:

I dag har jeg spist en toast av foccatia med hvitost og noen druer. I kveld skal vi bestille kebab av alle ting;)

Ja, jeg har fått toastjern i julegave :p

Jeg drikker mye vann og appelsinjuice da! Forrige svangerskap drakk jeg herbalifeshake noen dager bare for å få litt næring, dersom det fortsetter som dette videre i svangerskapet så kommer jeg nok til å gjøre det denne gangen også :)

Rundstykke med kokt egg, tomat og salt til frokost, rugsprø med litt smør, ost og eple, nachos med ost (stekes litt) sammen med rømme og salsa, klementiner, druer.
Drikker litt lettmelk med sjokoladesmak, prøver på litt iskaldt vann og pepsi max (ting med kullsyre fungerer greit).
Spent på hva som fungerer etterhvert om kvalmen ikke gir seg på flere uker.

Jeg blir kvalm om jeg blir for sulten, men klarer samtidig ikke spise mye før jeg blir uggen igjen. Dårlig matlyst, mye som ikke frister og mye av det som frister smaker ikke "riktig'. Fisk f.eks får meg til å brekke meg og blomkål og brokkoli som jeg elsker har jeg null lyst på. Kun raske karbs og ost som frister :sorry:

Typisk dag for meg nå er 1-2 skiver toast med smør og hvitost til frokost, samme til lunsj. Enkel middag med kylling og grønnsaker, litt pasta med kjøttsaus, toast med ost og skinke eller grandis (har fått vanvittig lyst på grandis,, men klarer bare 2-3 stk så er jeg ferdig). Småspiser druer og klementiner og har ev. toastet brød igjen på kvelden om jeg ikke er for kvalm.

Jeg får skikkelig ulvehunger de fleste nettene, typisk 2-3 tiden, og da er det raske karbs som må til, som nudler, mer toast, hvitløksbaguetter etc.

Kort og godt, karbohydrater ftw :smiley-ashamed005

Drikker mye vann og litt cola zero når jeg er kvalm, samt litt juice til frokost og vitaminene mine.

Jeg spiser nesten bare ristet skive med skinke og ost. Av drikke går det i pepsi max eller farris. Eneste jeg får i meg egentlig. Blitt en del chips til kvelds dessverre

Rundstykker med brunost og syltetøy
Tomatskiver med salt
Mandariner
Havregryn
Kyllingsalat
Masse vann

Er ikke så veldig mye annet som frister, hver gang jeg spiser blir magen min ballong! Helt grusomt oppblåst :arghh:

Prøver så godt jeg kan å få i meg noe med næring, selv om det meste byr meg veldig i mot.
I dag har jeg spist:
Knekkebrød med smør og "hvitost"
Ristet brød med smør og eggerøre
Salte cashewnøtter
Kiwi
Klementin
Veldig enkel taco dvs. nachochips, lammekjøttdeig med helios tacokrydder, hermetisk mais og agurk

Jeg er veldig kvalm, men er noen ting som jeg takler bra:
Supertynne brødskiver av godt brød med smør, ost og tomat
Saftig frukt som ananas, appelsin og melon
Gulrotsuppe (Fra trines matblogg, med mye chili og ingefær)
.. ja, det var stort sett alt jeg kom på

Det blir litt salt snacks (sånne "French Fries" funker aller best!), og pastiller døyver kvalmen akkurat når jeg spiser dem! Den Dent Eucalyptus fungerte godt :)

Vann får jeg i meg hvis det er iskaldt og blandes med litt eplejuice

Jeg spiser skikkelig usunt om dagen... i dag har jeg spist en loffskive med leverpostei og majones, to grandiosastykker, mariekjeks og litt smågodt. Føler meg skikkelig dritt for at jeg ikke får i meg god og næringsrik mat.

Jeg spiser skikkelig usunt om dagen... i dag har jeg spist en loffskive med leverpostei og majones, to grandiosastykker, mariekjeks og litt smågodt. Føler meg skikkelig dritt for at jeg ikke får i meg god og næringsrik mat.

Kjenner meg så igjen... Blitt mye brød med ost og smør, som gir lite næring. Og Ritz-kjeks... Føler meg crap om dagen...

Kjenner meg så igjen... Blitt mye brød med ost og smør, som gir lite næring. Og Ritz-kjeks... Føler meg crap om dagen...

Tror mange har den følelsen, men krysser fingrene for at det går over senere i graviditeten! Selv drømmer jeg om å havne tilbake der jeg var før jeg ble kvalm, savner å kunne lukte fisk uten å bli grønn i trynet!

Her byr det meste meg imot men klarer likevel spise litt av det meste hvis det først står foran meg (mannen må lage). Men har ulike hangups. De første ukene var det crispy salat... så var det kald risgrøt.. nå er det pizza og lefser :angelic: Jeg spiser MYE for å ikke bli dårlig, men bare veldig milde smaker (fiskegrateng, potet, brød og skinke, osv). Og så pizza da :wacky: Sist graviditet holdt jeg på sånn her helt til fødsel og det er sååå slitsomt å ikke ville ha noen ting men ville spise hele tiden. Men får trøste meg med at jeg hvert fall klare spise.

Jeg er veldig kvalm, men er noen ting som jeg takler bra:
Supertynne brødskiver av godt brød med smør, ost og tomat
Saftig frukt som ananas, appelsin og melon
Gulrotsuppe (Fra trines matblogg, med mye chili og ingefær)
.. ja, det var stort sett alt jeg kom på

Det blir litt salt snacks (sånne "French Fries" funker aller best!), og pastiller døyver kvalmen akkurat når jeg spiser dem! Den Dent Eucalyptus fungerte godt :)

Vann får jeg i meg hvis det er iskaldt og blandes med litt eplejuice

Foreslo for samboeren at vi skulle prøve den gulrotsuppa i dag, og det smakte faktisk litt ok. Takk for tipset!

Back
Topp