Lillemor her på 1 år har siden hun ble født hatt diverse problemer knyttet til spising. Hun kom igang sent med fast føde og vi har ikke hatt så mye fokus på spisetrening (spise selv, spise større biter osv) før de siste månedene nå. Den siste måneden har hun funnet ut at hun ikke skal spise middag (heller ikke så intressert i grøt, men brødbiter går greit). Hun har tidligere spist hjemmelaget middag som jeg most med stavemikser men så ble hun lei most mat. Vi prøver å tilby henne det vi spiser, men tilpasset hennes spiseferdigheter selvfølgelig. Men det er ikke interessant...hun spytter det ut eller kaster det på gulvet. Så vi får stort sett aldri i henne noe middagsmat...Det hører også til at hun spiser middag som siste måltid, siden pappaen her i familien ikke er hjemme fra jobben før kl 18 og vi synes det er hyggelig å kunne spise middag sammen. Så da blir det 2 grøtmåltider og 1 brødmåltid på dagen.
Så jeg lurer på, hva spiser deres 1-åring i løpet av en dag? Hva kan jeg gi istedenfor grøt 2 ggr om dagen? Og noen som har noen tips på smarte løsninger når middagen blir spist før leggetid?
Så jeg lurer på, hva spiser deres 1-åring i løpet av en dag? Hva kan jeg gi istedenfor grøt 2 ggr om dagen? Og noen som har noen tips på smarte løsninger når middagen blir spist før leggetid?