Hva spiser dere?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
..for å «døyve» kvalmen..?

Har mandler i lomma... Spiser litt andre salte nøtter, salt potetgull.. men så fort jeg spiser skikkelig (liten middagsporsjon/brød) så kommer kvalmen byksende på enda værre :bag:

Hva spiser dere?
 
Jeg syns grønne epler og love hearts fungerer bra mot kvalmen. Også foretrekker jeg knekkebrød med skinke og ost +et glass eple juice :joyful: jeg sliter egentlig med alt annet, men det er frokost/lunsj som er verst hos meg. Middag går greit foreløpig :hilarious:
 
I første svangerskap spiste jeg røde epler, babybel og mandler som jeg alltid hadde i veska som mellommåltider. Kjekt å ha ting som holder seg. Spiste vanlig til hovedmåltidene, men klarte ikke kylling.

Nå spiser jeg som vanlig. Mindre kvalm enn tidligere svangerskap, og jeg tror det er på grunn av måten jeg spiser på, og at det funker for meg. Spiser meg skikkelig mett på proteinrik og fettrik mat + grønnsaker til frokost og tilsvarende til lunsj og middag. Spiser ingen mellommåltider nå.
 
Appelsin! Og sånne salte pretzel-snacks fra Tiger. (Saltstenger, men som kringler).

Forrige svangerskap var toast med ost, skinke og grillkrydder gull, men nå er det all slags pasta som funker.
 
Ristet brød med smør, knekkebrød med gulost, fersken/nektarin, vannmelon, egg, bær, salater med fetaost, til middag frister mest cheesy usunne ting som pizza, burger/pommes Fritz, så kjører på med det i helgene med god samvittighet! Har ingen søtsug enda så kompenserer greit, for det har jeg til vanlig :happy:
 
Går mye i smoothie her. Eller yoghurt, hvor jeg putter opp i en nøtteblanding.
Ellers så synes jeg faktisk frisk luft hjelper litt, før jeg spiser
 
Ble en del snacks i starten fordi det funket meget bra mot kvalmen forrige svangerskap, men fant ut at i dette svangerskapet hjelper det ikke likevel, og jeg har bare fått avsmak på alt sånt. Det som funker nå er ikke noe konkret mat, men å spise ofte nok, og helst så næringsrikt som mulig :)
 
Back
Topp