Hva spiser dere?

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Hva spiser dere til jul?
Det er jo forskjellige tradisjoner som varierer fra hvor man er fra, hvor man bor, osv.. :)

Jeg er vant med ribbe, medisterkaker, medisterpølser og skinkesteik.
Første julen jeg og mannen feiret sammen, feiret vi alene. Med reinsdyrstek og fløtegratinerte poteter. Syns det var veldig koselig. :)

Ribbe og pinnekjøtt, pluss medisterkaker, er vanlig hos oss.. spørs om vi opprettholder dette da vi gjerne har brukt å være to husholdninger med hvert sitt bidrag de siste årene og det sikkert endrer seg litt.

Kommer an på hvor vi er.
Hos oss eller hos min familie er det pinnekjøtt
Hos svoger er det ribbe

Kålrabistappe er selve det som gjør jula for meg :p

Vi spiser torsk, poteter og gulrøtter :)

Julaften spiser vi pinnekjøtt med potet og kålrotstappe (som jeg ikke spiser) og surkål og rødkål til den som vil (mannen, og evt pappa eller svigermor om de er der) og svinemør (grov, krydret pølse) og pga unger som ikke er så voksne i smaken, gjerne litt nissepølser også...

Jeg spiser pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe, om min bror er sammen med oss blir det ribbe, julepølser, medisterkaker, rødkål, surkål og brun saus også. Ja og så blir det prior grillpølser til småen haha

Vi har and på julaften og nyttårsaften. Startet den tradisjonen da vi startet å feire jul hjemme hos oss selv. Å jeg også ønsker å spise god mat på stordagene. And skal bli første kjøttet lille snipp skal få smake når han er stor nok til det :Heartred

Julaften spiser vi pinnekjøtt med potet og kålrotstappe (som jeg ikke spiser) og surkål og rødkål til den som vil (mannen, og evt pappa eller svigermor om de er der) og svinemør (grov, krydret pølse) og pga unger som ikke er så voksne i smaken, gjerne litt nissepølser også...

Leste litt raskt at dere spiste svigermor :p (svinemør)

Pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe hos min familie.
Ribbe, skinkestek og medisterkaker + tilbehør hos samboeren sin.

Har ikke feira jul bare vi enda, men tipper vi blir å ende på samboer sin tradisjon, da han ikke liker pinnekjøtt, mens jeg syns hans er helt ok :P

Ribbe på julaften her. Mannen ønsker det og for min del er det samme hva vi spiser når, bare jeg får pinnekjøtt en gang i løpet av juledsgene

Hva er nissepølser ?

Varierer hvor vi er: enten pinnekjøtt eller ribbe, noen ganger begge deler (og feirer jeg med mamma er det alltid noe reinsdyr/skinke eller lignende da hun ikke spiser "julemat"). Tilbehøret er vel poteter og det som passer det valgte proteinet.

Pinnekjøtt, diverse pølser/mår, poteter, surkål, rødkål og det aller viktigste; rabbestappe som vi sier her! Får vann i munnen bare av tanken :rolleyes:

Back
Topp