Hva spiser dere?

Lykke i September

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Hva spiser dere på julaften og til kos etterpå?

Her går det i pinnekjøtt med poteter, gulrot/kålrot stappe, vossakorv og kraft. Til kos er det multekrem, riskrem og suksessterte.

Ribbe med tilbehør til middag. Riskrem og julekaker til dessert.

Pinnekjøtt og lutefisk med tilbehør... Rørtebær og is til dessert

Pinnekjøtt, poteter og kålrotstappe til middag. Riskrem, julekaker og konfekt til kaffen litt senere på kvelden ;)

Pinnekjøtt :)
Riskrem til dessert!
Ingen kan tulle med julematen.. De andre dagene er det samme for meg, stort sett ribbe den ene dagen, og kalkun den andre

Ribbe og tilbehør.
Dessert har vi aldri plass til, så den iskaka sparer vi til januar somregel :p

Ribbe med tilbehør til middag, multekrem eller is til dessert og så kaffe med julebaksten litt senere på kvelden :)

Ribbe med alt tilbehør og pinnekjøtt med tilbehør. Både jeg og gubben er vokst opp med ribbe, men kan nesten ikke være lammekjøttprodusent uten å ha pinnekjøtt også ;) til dessert er det riskrem og hjemmelagd karamellpudding :)

Ribbe med tilbehør, så krumkaker, multekrem og kransekake.

Ribbe, medister og tilbehør. Riskrem med kirsebærsaus til dessert :)

Pinnekjøtt :)
Riskrem til dessert!
Ingen kan tulle med julematen.. De andre dagene er det samme for meg, stort sett ribbe den ene dagen, og kalkun den andre

Samme her.

Vi har ribbe med tilbehør til middag. Lager nok hjemmelagd is og pannacotta til dessert med en jordbærsaus som kan brukes til begge deler.

Pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe til middag. Riskrem og rødsaus til dessert, så blir det småkaker og snop til kos. I år blir det tidlig middag så da blir det god tid og plass til småkaker på kvelden Hehe

Ribbe og pinnekjøtt, svinemør og tilbehør.
Multekrem, riskrem og julekaker senere på kvelden. Pleier å ta en pause midt i pakkeåpningen

Enten pinnekjøtt eller ribbe :) spørs hvem som har julaften :) jeg personlig er ikke så glad i ribba men da er det heldigvis medisterkaker til ;)

Etterpå blir det marsipan og sjokolade... Også litt kaker da :)

Pinnekjøtt med hjemmelaget vossakorv, kålrotstappe og potet. Hjemmelaget karamellpudding til dessert. Så setter jeg frem julekonfekt og kaker etterpå.. Før middagen har vi oppskåret fenalår, flatbrød og rømme stående fremme sammen med gløggen for de som vil ha det.

Pinnekjøtt, poteter, mammas kålrabistappe og kraft. Blir så mett at det ikke er plass til dessert :p

Back
Topp