Hva spiser dere

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Til frokost?
Jeg er ikke noe frokostmenneske. Det går litt i perioder hva jeg spiser,hvis jeg i det hele tatt spiser frokost.
Nå må jeg jo ha mat ellers blir jeg kvalm og enda mer sliten,men jeg er så lei bv tørt brød og har virkelig ikke lyst på noe på morgenen.

I dag ble det et glass Cultura kveldsro og en banan.
Ellers går det i frokostblandinger i perioder. Hadde en periode med cheerios. Måtte bare spise det for å få i meg noe,ellers orka jeg ikke mat senere.
Nå har jeg hatt solfrokost eller noe sånt.müsligreier med honningsmak og rosin.

Inspirasjon anyone?

Hva med et kokt egg? Da jeg trente mye om morgenen var det kun det jeg klarte å spise kl 0600:o ikke menneskelig å spise frokost så tirlig:p pt treneren min sa at det var noe av det beste jeg kunne spise til frokost:)

Jeg spiser 2 brødskiver med leverpostei og melk. Nam nam.. Men jeg synes frokost er det beste av alle måltider egentlig. Er frokostmenneske deluxe:)

Rista brød syns jeg er godt :) Gjerne med eggerøre eller guccamole (jeg lager selv) på ! Også ett glass bringebærbiola eller appelsinjuice og en kaffekopp til :) Nam nam :)

Hva med et kokt egg? Da jeg trente mye om morgenen var det kun det jeg klarte å spise kl 0600:o ikke menneskelig å spise frokost så tirlig:p pt treneren min sa at det var noe av det beste jeg kunne spise til frokost:)

Egg funker ja. Eller eggekaffe,men det tenkte jeg ikke på i dag ;)

Jeg elsker frokost. Spiser vanligvis frokostblanding/musli når jeg spiser frokost hjemme, men etter hyperemesis og oppkast x 1000 tidligere i svangerskapet så må jeg ta en pause fra det. vanligvis spiser jeg frokost på jobb og da går det i brødmat og yoghurt.
I dag spiste jeg 3 skiver med nyrørt ripsbærsylt, kaffe og o´boy :)

I Dag har jeg spist 2 skiver med prim.

Men Syns det er veeeldig godt med rista brød å kokt egg for tiden :P

Jeg er nok ikke så inspirerende av meg, ganske kjedelig vil jeg tro..

Men jeg slet endel med forstoppelse i begynnelsen av 2. trimester, og da gikk det tidvis i All Bran med yoghurt.
Masse fiber, og yoghurten gjorde det godt.

Nå for tiden går det gjerne i en brødskive med nøkkelost, brunost, makrell i tomat eller noe sånt. Spiste tidligere kjøttpålegg, men det tør jeg ikke lenger :smiley-ashamed005

Spiser alltid 2 weetabix helst med hjemmelahet blåbærsyltetøy evt sukker og melk.
Spist det så og si alle hverdager siden jeg var 6år haha

Hva er eggekaffe!?

Jeg hater frokost. Har nettopp spist, 4 timer etter at vi sto opp. Lunch for snuppa og frokost for meg.

Idag ble d blodpølse. Ellers pleier vi lage havregrøt, fløyelsgrøt (sunt :p) , omelett, rundstykker og egg.

jeg spiser to hjemmelagde knekkebrød med smør , skinke og græddost, eller med egg og majo :) mmmmm.. og en stor kopp kaffe med fløte.. hvis jeg har lyst på noe lettere så spiser eg 50/50 med cottage cheese og tyrkisk yoghurt toppet med varme bringebær (tar fra frysen og inn i micro..), linfrø og kanel :)

Hva er eggekaffe??

Jeg varierer veldig på frokostfronten. I dag var det hveteboller med smør og brunost, bare fordi vi fikk en hel pose fra ei som var her i går og de må jo spises :P

Ellers elsker jeg ristet brød med enten bringebærsyltetøy eller honning, havregrøt, cornflakes eller brødskiver.

Og appelsinjuice, kan ikke greie dagen uten minst et stort glass!!!

Her er det som regel en youghurt med flerkornsblanding fra Vita, ett knekkerbrød med makrell i tomat.. og en frukt mellom frokost og lunsj..

Noen dager lager jeg smoothie som jeg har stående i kjøleskapet, som jeg tar et glass av istedenfor youghurten!

He he. Eggekaffe er egentlig lavkarbogreier.

1-2 egg
1-2 ss kokosolje (med eller uten smak)
Kaffe
Søtning av noe slag. Jeg bruker agavesirup. (Lav gi og whatnot)

Bruk stavmixer og pisket eggene i et litermål sammen med olje.
Ha oppi kaffe mens du mixer,til det blir 1/2 liter.
Da har du ca 1 1/2 stor kopp med frokost ;)

Funker veldig bra når jeg må ha i meg noe,men ikke orker å spise.

Vel i dag ble det frokost kl 1030 og det var skolebolle:/ er ikke frokost menneske jeg heller, og alt for glad i søtsaker....

Vel i dag ble det frokost kl 1030 og det var skolebolle:/ er ikke frokost menneske jeg heller, og alt for glad i søtsaker....

Oh yes.. har vi noe søtt bakverk blir det frokost. Uff,det er ille.. mye flinkere da jeg spiste lavkarbo. Da var det null sukker.
(Med unntak av latte på kafé. Er ikke noe godt uten smak. Men hjemme laget jeg med sukrin og vaniljedråper.

He he. Eggekaffe er egentlig lavkarbogreier.

1-2 egg
1-2 ss kokosolje (med eller uten smak)
Kaffe
Søtning av noe slag. Jeg bruker agavesirup. (Lav gi og whatnot)

Bruk stavmixer og pisket eggene i et litermål sammen med olje.
Ha oppi kaffe mens du mixer,til det blir 1/2 liter.
Da har du ca 1 1/2 stor kopp med frokost ;)

Funker veldig bra når jeg må ha i meg noe,men ikke orker å spise.
Fysj!

Back
Topp