Hva spiser dere??

FlowerGirl

Betatt av forumet
Jeg har en matlyst som ikke ligner grisen!! Jeg spiser det jeg kommer over føler jeg.. Om det er sunt eller usunt så går det ned..
Jeg har noen ekstra kilo på kroppen, men er alikavell ikkje tjukk.. Men føler jo jeg må begynne å virkelig skjerpe meg nå, ellers blir jo vekta å flyge i luften før jeg er ferdig med svangerskapet..
Noen som har satt opp noen smarte dags/ukesplaner for mat og middag?
Jeg har vært kvalm 2 dager på 10 uker.. Men det går like fort over som det kommer.. Sånn var det med første også :)
Jeg føler meg både heldig og uheldig på samme tid.. Vill ikke være sulten hele tiden :p

Jeg er veldig kvalm, men spiser som en hest alt jeg kommer over har akkuratt kjøpt meg en pose med fem lakrisstengler som jeg sitter å tyter i meg. Det er helt utrolig. Kvalmen blir jo bedre når jeg spiser, huff må begynne å passe på nå så jeg ikke blir feit. Kiloene skal jo av igjen også :)

Jeg spiser bare det jeg må. Bare tanken på mat er forferdelig. Formen er mildt sagt elendig.

Huff.. I morgen skal vi begynne på middagsplan igjen, og klokka blir stt på ringing hver 3 time for og spise noe unt g bra for mg å lillefrø!!:) la på meg nesten 40 kilo i forje sv.skap.. Det er ikke aktuelt denne gangen!!:p
Huff, håper der som er kvalme blir bedre snart :) <3

Her må jeg spise for å holde kvalmen unna. Varierer veldig hva jeg spiser. Små måltider på dagtid, et stort på ettermiddag/kveldstid.

Samme her ja... Spiser og spiser! Men druer har jeg funnet ut går å småspise hele dagen;))

Her varierer det veldig, noen dager får jeg i meg lite, men postafenen gjør at jeg bedre holder på maten så kan spise en del nå, vekten går ikke nedover lenger.

Planen er å spise sundt når kvalmen gir seg, nå spiser jeg det jeg får lyst på /klarer å få ned. La på meg 23 kg sist og hadde mer enn nok fra før så håper å klare meg med en del mindre denne gangen.

hjemmelagd knekkebrød til frokost/lunsj mellommåltid, med brunost på... appelsin/kiwi på formiddagen, (får halsbrann hvis jeg spiser sitrus før leggetid..), drikker lavsyre eplejuice, vann og en sjelden gang cola m sitron.. brødskiver hvis brødet er ferskt, og litt middagsmat, da helst med rent kjøtt/ fisk ;) litt godis innimellom glir også ned, men er litt forsiktig med søtt, for blir ofte kvalm av det eller får vondt i hodet...

Idag har jeg småspist på pannekaker å is hele dagen uff a mg :P sånn kan jeg ikke fortsette helt angst for å legge på meg for mye ;P

I dag har jeg spist en banan og en vaffel på jobb. Det er det jeg har fått tid til å få i meg. Og når jeg var på vei hjem så fikk jeg så himla lyst på frokost knekkebrød med smør og hvitost på så er stor sjanse for at jeg må kjøpe knekkebrød i morgen :) Ellers er middag sånn ok greit. Jeg spiser det men blir veldig fort mett. I går spiste jeg litt godteri. Kom på nå at jeg har kjøpt rømme og dips til chips så kanskje jeg skal prøve meg på det litt senere i kveld :) Har ikke gått opp i vekt ennå. Men kommer det så kommer det :)

Spiser alt og er sulten HELE tiden!! De har andre gangene har jeg vært kvalm og kastet opp i begynnelsen, så klatrte å holde vekta i sjakk. Denne gangen har jeg ikke kastet opp, men spiser mye for å holde kvalmen unna. Ikke søtsaker og så mye usunt, men mye rundstykker, middag osv osv :) Må roe ned snart da!

Huff.. I morgen skal vi begynne på middagsplan igjen, og klokka blir stt på ringing hver 3 time for og spise noe unt g bra for mg å lillefrø!!:) la på meg nesten 40 kilo i forje sv.skap.. Det er ikke aktuelt denne gangen!!:p
Huff, håper der som er kvalme blir bedre snart :) <3

Da la du på deg nesten like mye som jeg.....å her skal det heller ikke gjenntaes.
Gikk opp 45 kg med jentungen og 40 kg med guttungen. Min størte frykt er vekten denne gangen....

Min største frykt også.. Jeg er jo endel tyngre denne gangen enn med første.. :p vil ikke komme opp i et tresifret vekttall altså! Huff, skrekk å gru:)

Spiste alt jeg kom over, men minnte meg selv på at om jeg ikke vil gå opp 30 kilo denne gangen også så må jeg stoppe.. og nå spiser jeg som vanlig, men ufattelig vanskelig å ikke bare proppe i seg masse god og usunn mat :p

Har nesten ikke matlyst, så jeg spiser to brødskiver til frokost og litt frukt ila dagen.. Middag må jeg tvinge i meg så gutten ikke kan si "Mamma spiser ikke, så jeg trenger heller ikke". Ikke det at jeg har dårlig eller kvalm, men jeg eier ikke matlyst når jeg er gravid..

:thumright Jeg prøver å lage meg grønnsak suppe 1 gang i uken, har hørt at det er veldig viktig med sunn mat når man går gravid!
og spiser litt frukt i ukene.. seff. unner jeg meg litt nei mat også.. Trur d e sundt med variert kosthold :greet025

Jeg spiser alt det samme som før (men ca 50% mer av det), men har veldig liten lyst på kaffe eller søtsaker. Kake glir ned, men godis smaker ikke godt lenger... Merke at buksa har blitt trangere, og ikke bare i livet!!! Prøver å trene to, tre ganger i uka for å holde det litt i sjakk! Er noen fine ukespforme i forumet hvis du leter litt lengre ned...

Back
Topp