Hva spiser dere?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva spiser dere om dagen?
Har dere endret matvaner?
Hva kan man trygt ha på brødskiva. Kan man fortsatt spise smøreoster osv. så lenge de er pausterisert?
Og hva holder dere dere unna?

Vet salater osv. må skylles, men det er vel trygt å spise ferdige salater fra butikker, slik som tacosalat, kyllingsalat osv? De er vel vasket?

Har ikke satt meg helt inn i matstyret ennå, men greit å vite hva man kan spise og ikke. :-)

Spiser i grunnen det jeg har lyst på.... gjorde det sist svangerskap og har ei frisk jente på snart 3 år!

Jeg drikker ikke kaffe, tør ikke pga koffeinen. Har derfor også sluttet med Pepsi Max! Men det jeg savner mest er salami på brødskiva!

Har fått litt endrede matvaner, har feks ikke særlig lyst på rød lengre, så spiser andre ting til frokost og lunsj. Har veeeeldig god matlyst, så er redd jeg kan legge på meg te om jeg ikke finner på noen sunne energiboostere som jeg kan ha klare!! Tar gjerne imot tips :-) det er vel bare muggoster, som brie/camembert o.l.man skal holde seg unna, vel? Annen ost tror jeg går bra. Drikker veldig lite kaffe, pga koffeinen. Har kjøpt mange deilige koffeinfrie teer, og har i grunnen også mer lyst på de enn kaffe fot tida. Har mye lyst på brus... Noen som vet om det kun er cola-aktige bruser som inneholder koffein, eller om alle typer brus har det i seg?

Har ikke endret så veldig på menyen, gitt. Holder meg unna spekemat, salami, fårepølse og roastbeef og upasteuriserte oster. Drikker både cola, kaffe og te, men passer på å holde meg innenfor anbefalingene. Går mest i koffeinfri kaffe uansett. Prøver å spise sunt og variert, men det er ikke lett synes jeg. Forrige sv.skap måtte jeg spise vingummi og smågodt hele tiden.... Det skal ikke skje denne gangen!

Unni Ugle skrev:
Har ikke endret så veldig på menyen, gitt. Holder meg unna spekemat, salami, fårepølse og roastbeef og upasteuriserte oster. Drikker både cola, kaffe og te, men passer på å holde meg innenfor anbefalingene. Går mest i koffeinfri kaffe uansett. Prøver å spise sunt og variert, men det er ikke lett synes jeg. Forrige sv.skap måtte jeg spise vingummi og smågodt hele tiden.... Det skal ikke skje denne gangen!

Jeg sliter med smågodtspising...... :-S Vet du hvor mye anbefalingene sier om koffeinholdig brus? Vet at de sier 1-2 kopper kaffe, men er det litt mindre koffein i brus, så man kan halvt mer av det?

Jeg klarer ikke få i meg noen ting annet enn middag.. Varmt kjøtt går bra, men orker ikke lage det selv heller... Er skrubbsulten, men er redd for å spy om jeg spiser noe hehehe..
Har veldig lyst på potetgull da, men skal jo ikke spise slikt :(

niapus skrev:
Jeg klarer ikke få i meg noen ting annet enn middag.. Varmt kjøtt går bra, men orker ikke lage det selv heller... Er skrubbsulten, men er redd for å spy om jeg spiser noe hehehe..
Har veldig lyst på potetgull da, men skal jo ikke spise slikt :(

hvis du ikke spiser noe, og bare spyr, så er det vel greit å få i seg noe salt.?
NOE må du da ha i deg i løpet av en dag?

Jeg er veldig kresen i matveien, spiser veldig lite frukt og grønt pga sliter med konsistensen på det:/ men som med alt annet spiser og drikker jeg alt med måte, er veldig glad i pepsi max, så sliter veldig for å klare å kutte ned på det!

En-skatt skrev:

Unni Ugle skrev:

Jeg sliter med smågodtspising...... :-S Vet du hvor mye anbefalingene sier om koffeinholdig brus? Vet at de sier 1-2 kopper kaffe, men er det litt mindre koffein i brus, så man kan halvt mer av det?

Tror man kan drikke inntil en liter cola om dagen... Så det gjelder bare å prioritere ;)

Spiser helt normalt som jeg alltid har gjort. Men sitter ikke å trykker i meg spekemat og sånne oster og rått kjøtt. Kaffi blir det en del av, prøver å ikke mer en 2-3 kopper daglig og "vanner" den ut med melk men har sluttet med røyken og nesten helt colaen så noe må jeg ha....

Det eneste jeg ikke spiser er muggoster og fersk tunfisk og kamskjell. 

Ellers spiser jeg som før. 

Back
Topp