Hva spiser dere?

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Jeg er så nysgjerrig på hva dere andre spiser i svangerskapet:-)
Selv er jeg desverre litt for ensformig, det blir en del fullkornsblandinger, og grovbrød med diverse pålegg. Prøver å spise en del frukt og grønt. Alt for dårlig til å lage middag. Heldigvis ikke noe dilla på usunne ting, men det hender jeg unner meg en sjokolade på lørdag

Spiser omtrent som før jeg ble gravid, men er litt mer sugen på usunne ting da :/ Prøver å unngå det fordi... Spiser mye frukt i stedet. Ellers er det havregryn/havregrøt, brødmat, knekkebrød til frokost og lunsj. Spiser alltid middag. Og så er det noe brødmat eller knekkebrød til kvelds. Spiser masse frukt innimellom pluss yoghurt ;) I tillegg tar jeg multivitaminer + tran hver morgen :)

Føler jeg spiser de samme tingene som jeg gjorde tidligere, bare mer! Har alltid spist veldig lite så føler jeg presser meg litt til å spise mer. Men blir ganske ensformig, med brød mat og slitk. Men prøve å spise masse frukt hertfall som litt erstatning for andre søtsaker.

Spiser det samme - bare mer :-p haha! Jeg spiser noe mer karbohydrater nå enn tidligere, men prøver å begrense inntaket av rent sukker og mel! Tåler det dårlig... Men jeg spiser litt fullkornsris- og pasta, mye grønnsaker/ salat, rent kjøtt. Og relativt grove brødvarianter med forskjellig pålegg. Spiser litt frukt, men ikke så voldsomt mye pga sukkeret, minst like glad i grønnsaker, bær og nøtter :-) Meeen det blir nok is og snop, i helgene!!

Kjenner jeg er skikkelig matlei om dagen...!! Kommer ikke på noe godt å lage til middag :/

Stort sett det jeg har lyst på. Vanlig mat (brød, knekkebrød, middag), frukt, i tillegg har jeg veldig lyst på noe salt eller søtt stort sett hele tiden. Så blir noe jeg sikkert burde holde meg unna hver dag... Men hadde det sånn i forrige svangerskap, og gikk opp helt normalt opp i vekt, og greit ned igjen. Og tuppa var ikke noe stor;) Så da krysser jeg fingrene og tenker at jeg kan kose meg litt også! ;)

Denne uka har jeg jo hatt totalt sukkerforbud av legen min, og merker pga det at jeg nok har spist litt mer sånn enn hva jeg burde - for jeg har hatt et sykt savn etter alt mulig som inneholder sukker. En liten tankevekker til meg selv gitt. I morgen håper jeg jo at sukkerforbudet oppheves, men jeg tar det til meg at jeg skal spise litt mer grønnsaker og grovere brød i hverdagen og prøve å begrense kose-spising til lørdager.

Shauri skrev:
Denne uka har jeg jo hatt totalt sukkerforbud av legen min, og merker pga det at jeg nok har spist litt mer sånn enn hva jeg burde - for jeg har hatt et sykt savn etter alt mulig som inneholder sukker. En liten tankevekker til meg selv gitt. I morgen håper jeg jo at sukkerforbudet oppheves, men jeg tar det til meg at jeg skal spise litt mer grønnsaker og grovere brød i hverdagen og prøve å begrense kose-spising til lørdager.

Hvorfor fikk du sukkerforbud?

Jeg har fire faste måltider hver dag med frokostblanding, knekkebrød eller brød til frokost, brød til lunsj, varm middag hver dag og brød, knekkebrød eller havregrøt til kvelds. Spiser som regel hvertfall ett mellommåltidd i tillegg, ofte banan og yoghurt. Prøver å ha frukt eller grønnsaker til alle måltider. Er helt hekta på vannmelon så det går STORE mengder melon her om dagen! ...og pga et enormt sukkersug så spiser jeg en saftis/vannis til dessert stort sett hver dag emoticon ...og i helgene blir det mye kos med is og snop, da tillater jeg meg selv å spise nøyaktig det jeg har lyst på noe som jeg føler er viktig for å klare å være "flink" resten av uka.

Back
Topp