Hva spiser dere til kveldsmat?

ellamelle*

Gift med forumet
Jeg har liksom brukt på å spise en 2-3 grove brødskiver med f.eks. makrell på til kveldsmat..
Meeeen, så begynner jeg å lure på om det egentlig er så bra som kveldsmat, eller?
Hva bør jeg eventuelt erstatte brødskivene mine med?

Går ikke på noe spesiell slankekur altså, bare prøver å spise sunt og riktig, så tar jeg det som bonus hvis vekta skulle være sammarbeidsvillig også[;)]

En lett yoghurt med f.eks et eple til ved siden av [;)]
Eller to knekkebrød med sunt pålegg
eller en omelett med litt salat til

Grovbrød med makrell er jo i og for seg et sunt kveldsmåltid, men kanskje ikke tre skiver?

Jeg har et kosthold med begrenset innhold av karbohydrater (ikke hysterisk altså, teller ikke, men er obs på mengden) - og det funker som bare rakker'n[:D][:)] (Gått ned over en kg i uka i det siste, og det med en hel Bocca hver kveld + kosemat som tidligere i helgene!!)

En typisk kveldsmat for meg kan være to rugsprø toppet med masse cottage cheese og syltetøy eller en omelett med skinke, ost og det jeg ellers måtte ha i kjøleskapet. Da blir jeg god og mett[:)]

Må legge til at det er tre små skiver altså..
Baker brød selv, og de har en tendens til å ikke bli så veldig store, kanskje litt mindre enn et knekkebrød[8D]
Lagd av vann, olje og masse forskjellig grovmel, så og si ikkenoe hvetemel[;)]

ORIGINAL: ellamelle*

Må legge til at det er tre små skiver altså..
Baker brød selv, og de har en tendens til å ikke bli så veldig store, kanskje litt mindre enn et knekkebrød[8D]
Lagd av vann, olje og masse forskjellig grovmel, så og si ikkenoe hvetemel[;)]

Aha - da høres det ut som en sunn kveldsmat i mine øre[:)]

Jeg laga meg bare en kopp med sjokoladekaffe (nescafè) med ekstralettmelk i steden for vann i går [:)] Men jeg har fått beskjed om å ikke drikke så mye melk pga jernmangel, men må innrømme at det var veldig godt [;)]

Drikker 2 sånne kopper om dagen jeg[;)] med bittelitt ekstra lett melk og 2 ts natreen, og cocosa oppi[8D] Hjelper hvis man er småsulten og kanskje litt sjokolade sulten, ikke så himla usunt heller[:D]

JEg tror ikke at det gjør så farlige,så sant ikke skivene er for tykke. Så tror jeg det er lurt og ikke spise for sent. Jeg spiser aldri etter kl 18. Makrell trodde jeg skulle vær sundt

ORIGINAL: Nøsste

JEg tror ikke at det gjør så farlige,så sant ikke skivene er for tykke. Så tror jeg det er lurt og ikke spise for sent. Jeg spiser aldri etter kl 18. Makrell trodde jeg skulle vær sundt

Jeg spiser skikkelig kveldsmat hver kveld etter kl 20, og jeg går ned 1 kg i uka. Så tror det er veldig individuelt[:)]

to knekkebrød, et eple eller yoghurt
eller
youghurt med musli

Ja, makrell i tomat er sunt! ikke noe galt å spise det...

2 rugsprø med makrell i tomat og litt lavkarbo is [8|][8D]

mine tyngste måltider er om kvelden.. Middag hos meg blir som oftest rundt 21 om kvelden.. Jeg har likevel gått ned i vekt i grei fart..
Jeg har også lest utallige ganger at de gamle reglene med å spise tidlig bare er tull..

Jeg spiser ikke så mye brød fordi jeg mener det generelt sett ikke er så bra, men om det er på morgenen eller kvelden tror jeg ikke spiller noe særlig rolle.. Masse bær med yoghurt på var noe jeg spiste mye en periode.. Det er jo bra[:)] Så lenge man velger riktig yoghurt da[;)]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

ORIGINAL: dripdrop

Ja, makrell i tomat er sunt! ikke noe galt å spise det...

Sunt betyr ikke alltid lite kalorier[:)][;)] d er sunt men en liten porsjon makrell bare..ikke en ss en gang er 50 kcal..så d blir fort mange kcal[&:]

Det er jo ikke galt å spise det om man skal holde en normal kost. Skal man holde vekten å ikke trenger å kutte så mye ned på kaloriene så er jo det ikke fy å spise det.. Problemet dukker opp hvis man skal ned i vekt. Da spiller alle kalorier inn.
sånn som med nøtter det.. Er jo bra fett, men blir jo fort sinnsykt mange kalorier.. Føler alt har så mye kalorier for tiden jeg [&o][8D]

Back
Topp