Hva spiser dere til frokost? Noen tips til småkvalme meg?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Uff, det er vel bare å innse det, mitt symptomfrie svangerskap er ikke lengre like symptomfritt. Jeg har ikke kastet opp enda, men er konstant småkvalm. Matlysten er ikke akkurat på topp, og spesielt om morgenen sliter jeg. Av prinsipp går jeg ikke ut av døren før jeg har spist noe fordi jeg blir så lett svimmel, men nå begynner det å bli vanskelig.

Brød er æsj, melk er æsj (og dermed også frokostblanding), yoghurt er nesten bare æsj, havregrynsgrøt er æsj, ristet brød er æsj, kjeks er æsj. Frukt går greit men metter ikke så veldig. Skal prøve knekkebrød i morgen, men så er jeg tom for idèer.

Noen som vil dele noen tips? o_O

Jeg føler meg også småkvalm og det blir verre hvis jeg ikke spiser. Så jeg har fryseren full med frossen frukt så jeg kan lage smoothies, med banan som base. Kanskje det er noe du kan prøve? :-)

Her består frokosten av to Maria kjeks og et glass utvannet eple jus... Men det tvinges ned så etter en stund Klarer jeg få ned en skive...

Har hørt at knekkebrød med leverpostei er bra, biola og fiskekaker. Ikke sammen altså, men de tre tingene har visst fungert bra for folk jeg kjenner. Lykke til med knekkebrødtesten!

jeg spiser maria kjeks før jeg står opp, dette hjelper så jeg får i meg litt skikkelig mat...

Har hørt at riskjeks skal være bra om en er kvalm. De selges jo over alt, både med og uten salt.
Har du prøvd youplait "helt naturlig" youghurt? De er litt mindre søte og litt mer friske/syrlige, kanskje det kan hjelpe?

Eggerøre funket for meg de dagene jeg var mest kvalm helt i starten. Kunne da spise sånne "skorpor" til det. Jeg syns soltørket tomat gir en god salt twist på ting, som hjelper litt. Ritz-kjeks Også, kanskje? Jeg kunne også spise tørre biter av en frokostblanding med litt store biter og bær i ( jeg kunne heller ikke takle melk), men husker ikke hva den frokostblandingen heter. Smoothie må vel også være ok, kanskje?

Takk for mange gode tips! Smoothie skal jeg i hvert fall prøve meg på, frukt og bær er jo veldig godt.
Jeg fikk ned et par knekkebrød i dag, med litt ost og masse eple. Kjekt å vite at det er noe som glir ned.

grønne druer! jeg har aldri vært noe frokostmenneske, men druer hjelper mot kvalme hos mg. Ellers så går det mye i salt mat. Kvalmen har nettopp kommet til mg, og idag hadde vi stekt torsk ,godt saltet med smelta smør og poteter. Det var godt det!

får ikke til å spise noe som helst. E såå kvalm. Ingenting annet enn potetgull som frister :P og det syns jeg hjelper mot kvalmen :P spiser jo selvfølgelig ikke masse, men nok til å dempe kvalmen :) så kan jeg spise frokost :)

Jeg spiste ene skive med kaviar til frokost, men den kom i retur når jeg kom på jobb... smakte ikke like godt den veien, så det anbefales ikke :P blææ! Bare spist mandariner og bananer etterpå :P

Back
Topp