Hva spiser dere til frokost,lunsj,mellommåltider,middag og kvelds?

LilleBlinky

Flørter med forumet
Jeg har litt dårlig samvittighet. For jeg får kunn lyst på junkfood!!! Jeg synes alt er vanskelig når det kommer til mat. Så er litt nysgjerrig på hva dere andre spiser...

Dagen min i går ble sånn:
Frokost: Yoghurt og et eple...Kom opp igjen!
Mellom-måltid: småtygget på et rundstykke
lunsj: pasta med ost...noe så kvalmende å lage og ekkelt, men når jeg får smaken på det så har det gått ned.
Mellom-måltid: Ikke noe:)
Middag/kveldesmat: indrefile med en god salat til...Min kjære laget det !;)
Ble kvalm av lukten, men når jeg smakte på det så var det veldig godt !!

Dagen før det: yoghurt eple til frokost.
Rundstykke.
En pølse.
Pizza:/...

NOen som er flinke eller kreative som har tips til hva som kan friste!???
Blir kvalm av det meste! Men presser meg selv til å spise det jeg fikk lyst på når jeg laget meg det, selv om jeg ble dårlig udnerveis:)

Jeg er så kvalm at jeg er dårlig på å spise :s

Til frokost tvinger jeg i meg ei brødskive med banan, blir som regel ikke sulten før middag igjen, men spiser ei brødskive med banan til lunsj også. Til middag lager jeg det jeg har lyst på, og som regel er det ikke noe sunt :s I dag skal vi ha kjøttdeigpai, også blir det vel godis til kvelden.

Har tenkt å ha fiskegrateng i mange dager nå, men jeg blir kvalm bare av tanken :s Så må få tvingt i meg noe fisk snart også...

MiniBolle2012 skrev:
Jeg er så kvalm at jeg er dårlig på å spise :s

Til frokost tvinger jeg i meg ei brødskive med banan, blir som regel ikke sulten før middag igjen, men spiser ei brødskive med banan til lunsj også. Til middag lager jeg det jeg har lyst på, og som regel er det ikke noe sunt :s I dag skal vi ha kjøttdeigpai, også blir det vel godis til kvelden.

Har tenkt å ha fiskegrateng i mange dager nå, men jeg blir kvalm bare av tanken :s Så må få tvingt i meg noe fisk snart også...

Det er lurt og spise noe salt med en gang man står opp :) F.eks ha salte kjeks ved sengen, det har hjulpet mange jeg kjenner på kvalme! Jeg er litt over 4 uker og har enda ikke fått noe særlig kvalme! Men regner med det kommer etterhvert rundt uke 6! Men spis noe salt før dere reiser dere opp! Fikk det tipset av legen min også. 

Blir som regel brødskive til frokost og lunsj. Middag blir det ikke alltid hver dag, stort sett fordi jeg er altfor trøtt når jeg kommer hjem fra jobb til å lage noe. Denne uka har bestått av gresk salat, kylling og uncle bens og en pølse på bensinstasjonen. Burde nok spise mer fisk, men har helt mistet lysten på det.

MiniBolle2012 skrev:
Jeg kastet opp hver dag fra uke 6 til han var ute sist svangerskap, og da prøvde jeg det med salte kjeks eller saltstenger på nattbordet, men det hjalp ikke :/

Uff det hørtes ikke allright ut! da hjelper nok ikke salt kjeks på alle, uheldigvis. 
Åssen føler du deg nå da? Jeg krysser fingre for og ikke bli kvalm altså. Men er ikke så mange som slipper unna det!

CarolineCeline skrev:

MiniBolle2012 skrev:
Jeg kastet opp hver dag fra uke 6 til han var ute sist svangerskap, og da prøvde jeg det med salte kjeks eller saltstenger på nattbordet, men det hjalp ikke :/

Uff det hørtes ikke allright ut! da hjelper nok ikke salt kjeks på alle, uheldigvis. 
Åssen føler du deg nå da? Jeg krysser fingre for og ikke bli kvalm altså. Men er ikke så mange som slipper unna det!

Nei dessverre funker det ikke på alle :/

Nå er jeg ikke like ille som sist, men har kastet opp tre dager på rad og noen dager i uke 4. Er kvalm så og si hele dagen, men kaster bare opp om morgenen. Håper bare det blir bedre snart, ikke godt å være kvalm og ta vare på en liten gutt i tillegg.

Krysser fingrene for at du slipper, er jo faktisk noen som er heldige og slipper unna også ;)

MiniBolle2012 skrev:

CarolineCeline skrev:

MiniBolle2012 skrev:

Nei dessverre funker det ikke på alle :/

Nå er jeg ikke like ille som sist, men har kastet opp tre dager på rad og noen dager i uke 4. Er kvalm så og si hele dagen, men kaster bare opp om morgenen. Håper bare det blir bedre snart, ikke godt å være kvalm og ta vare på en liten gutt i tillegg.

Krysser fingrene for at du slipper, er jo faktisk noen som er heldige og slipper unna også ;)

Skjønner at det er slitsomt og ta vare på en liten gutt i tillegg! Hvor gammel er han? :)
Ja krysser fingrene for at jeg slipper unna! 
Jeg har noen spørsmål jeg lurer på, tenkte og spørre deg i og med du har vært igjennom dette før også! Kan man spise Ridderost i skiver fra Tine?
Og jeg som er så tidlig enda har ikke merket så veldig mye annet enn litt typisk mensen smerter i rygg og litt stikking i magen, normalt det også? hehe. 
Og det siste jeg lurer på, jeg har ikke merket veldig mye på brystene enda, men de er veldig ømme på sidene, som om jeg er støl? hehe. 
Håper du ikke syns det ble for mange "dumme" spm! Nybegynner her ;)

CarolineCeline:

Han er litt over et år, så veeeldig mye å gjøre om dagen siden han er så aktiv, men er jo veldig koselig også :)

Det er like normalt å ha lite symptomer som det er å ha mange, så du skal ikke engste deg ;) Menslignende smerter og litt ømme pupper er gode tegn ;) Hos meg kjennes det ut som jeg har melkespreng, men det blir vanskelig for deg å forstå siden du ikke har opplevd det, men de kjennes tunge ut og litt stikkinger.

Jeg har hørt at Ridderost er i grenselandet, det regnes egentlig som en mykost, og slike oster kan det lett spres listeria. Finner ikke noe eksakt om Ridderost på Matportalen for gravide, men jeg ville nok holdt meg unna siden det står: Unngå også myke oster laget av pasteurisert melk, som brie, camembert og blåmuggoster (bakterier).

Kan lese mer om det her:

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Det er bare å spørre, skjønner at du lurer på mye :D

Har veldig lyst på salater og fisk for tiden, men jeg orker ikke å lage det...hehe... Må jo finne en god fiskeoppskrift som frister, så tenke ut tilbehør, så handle, og så skal det til og med tilberedes! *gjesp*
Det blir ikke bedre av at de to andre i husstanden rynker på nesen...

MiniBolle2012;

Tusen takk for svar, leste en del om det og det er visst normalt og ikke kjenne så mye tidlig,men fra og med 4 uker og utover skal det komme flere tegn. Ikke at det behøver og være noe negative eller "kjipe" symptomer men litt mer vanlig og få tegn etterhvert.

Nei jeg vet ikke hvordan melkespreng kjennes så kan ikke akkurat sammenligne noe der.
Men ømme bryst det har jeg, var såvidt nær den ene siden istad og jeg måtte holde meg for og ikke rooope ut hvor vondt jeg fikk :) 

Jeg er litt omvendt da....... Er kvalm, men har lyst på ALT!!!! Noe som er meget frusterende. Og hvis jeg ikke spiser, blir jeg enda mer kvalm........ Akkurat som forrige gang og da la jeg på meg X ant. kg....... IKKE BRA!!!!! Hadde håpet å slippe å få det sånn denne gangen.....

CarolineCeline:

Ikke alt som står på nettet er sant, alle opplever svangerskapet ulikt. Du hører jo om de som plutselig får vondt i magen så føder de uten å ha vist at de var gravide engang. Og er mange som ikke føler seg gravide som bare har fått det bekreftet med positiv test og voksende mage. Ikke tenk på det, du merker fort nok at du er gravid, ikke mange ukene til magen begynner å vokse så smått ;)

Hehe, ikke godt med ømme bryster nei ;p

Er kjeempe kvalm for tida. Ettermiddagen og kvelden er verst, men småkvalm  gjennom hele dagen generelt. På kvelden ligger jeg bare på sofa ;) huff og huff.

Er 7+1 på vei og i går  kasta jeg opp første gangen. Sist svangerskap startet også kvalmen for fult rundt denne tida. Kostholdet for tida er ikke særlig variert desverre. Magen sier nei til brødmat men har klart å tvinge i meg ei brødskive når jeg står opp. Ellers spiser jeg ris med krydder på ca 1 gang om dagen og et par skåler med Allbran frokostblanding med Biola i :) Nam!
Noe middagsmat blir det ikke på meg. klarer ikke tanken på varmmat.. kan heller ikke lukke opp kjøleskapsdøra uten å holde meg for nesa ;) godteri og brus er i kategori nei det også.

Stakkars samboer ;)

Jeg spiser stort sett knekkebrød til frokost og lunsj på jobben for det er det eneste jeg får ned! Brekker meg bare på tanken av brød.. Til middag har det vært lettlaget mat fortiden fordi jeg er sliten og kvalm etter jobb! Varme runstykker lager jeg med av og til til kvelds.. Men spiser mye nuddler og litt usunn mat, men tenker som så att det er bedre jeg får i meg noe mat enn ingenting! Jeg er heldigvis ikke den som legger lett på meg!

Back
Topp