hva spiser dere som ammer??

Sandy.

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
spiser dere blodsunt? jeg holder meg unna brus og andre ting han kan få knip av. men jeg spiser som vanlig.. ikke noe spesielt sunnere

Jeg spiser alt. Ingen endringer fra før graviditet. Hun har ikke reagert på brus eller løk eller annet, så da kjører jeg på som jeg vanligvis gjør.

Spiser litt mindre sterke krydder og litt mer lettvinte løsninger til lunsj og frokosr. Tidligere gikk det ofte i salater og hjemmelagde knekkebrød. Nå har jeg ikke tid til å forberede slike måltider, så da blir det brød eller havregrøt som regel til lunsj og frokost. Knasker gullerøtter og epler mellom måltidene. Også går det kanskje i litt mer sjokolade enn dietten min tidligere har inneholdt (sover så lite, så bruker det litt for å holde meg gående). Sunne middager da!

Spiser som før..ikke så sunt dessverre. Går mye i brødmat bare, og middag. Ikke så god på frukt og grønt som jeg burde :o
holder meg ikke borte fra ting før jeg ser lille reagerer. Til nå har han reagert på løk og for mye melkeprodukter. Så da er jeg forsiktig med det :)

Spiser "det jeg føler for" :p Mye brød, pasta og sånn, men prøver å passe på at det er grovt brød f.eks. Hun reagerer på kullsyre, så det har jeg kuttet helt ut. Har ikke turt å prøve løk, kål og sånn..

Spiser normalt og som da jeg var gravid, men har egentlig alltid spist ganske sunt og variert. Er i ferd med å redusere / kutte ut mat som inneholder melk for mistenker at mini reagerer på det.

Jeg synes det er nærmest umulig å vite om babyen reagerer på noen matvarer. Hun skriker jo endel hver dag/kveld, (men sjelden sånn "ekstremt" mye) men om det er magen eller andre ting? vet ærlig talt ikke, selv om jeg sjelden synes det ligner på smerteskrik.
Jeg har derfor ikke endret på kostholdet nevneverdig, selv om jeg har det i bakhodet at visse matvarer er mer risky enn andre ift magevondt.
Men akkurat nå prøver jeg å kutte ut brus (pepsi max, ca avhengig) i noen dager for å se om det har noen effekt på skrikinga som gjerne kommer hver kveld.

Jeg spiser alt! :) hender hun får litt vondt i magen når jeg spiser mye løk men hun reagerer mindre og mindre for hver gang jeg spiser løk så de herdes :)

Jeg spiser alt! :) hender hun får litt vondt i magen når jeg spiser mye løk men hun reagerer mindre og mindre for hver gang jeg spiser løk så de herdes :)

Det er jo genialt, hvis de herdes :) Har nemlig veldig vanskelig å for å se for meg mange måneder uten pepsi max :p

Jeg var "flink" og laget en del middager som jeg frøs ned før fødselen:D MEN, ingen som fortalte meg om løk, hvitløk osv... Så, jeg har ikke rørt middagene for det er chili con carne (løk, hvitløk, bønner), spaghetti sauser (løk, hvitløk), wok (løk, hvitløk), steinbitkaker (hvitløk)...dere skjønner tegninga:( Føler jeg bare kan spise brød?

Det er jo genialt, hvis de herdes :) Har nemlig veldig vanskelig å for å se for meg mange måneder uten pepsi max :p
Jeg fikk beskjed på sykehuset om å spise alt, men man bør kanskje ikke ta alt på en gang da :) men jeg har spist middag med både mye løk og hvitløk og drukket brus ved siden av uten at frøkna har reagert i det hele tatt :)

Spiser som jeg alltid har gjort. Relativt sunt men med endel kos ;) virker ikke som mini reagerer på noe, men nå velger jeg ofte milde varianter. Er ikke glad i sterk mat selv.

Jeg elsker plommer. Men det har dessverre ført til noen dårlige netter :( er det sånn at babyen blir vant til maten etterhvert? Føler han reagerer på det meste :(

Vil tro det bedrer seg ved en tre mnd tid, når tarmene blir vandt til mat. Akkurat som ved kolikk.

Har kuttet ut kumelksprodukter og koffein. Frøkna har vært mye mer fornøyd etter det. I tillegg holder jeg meg unna løk og hvitløk og sterk mat for å være på den sikre siden :) Ellers spiser jeg passe sunt, men blir mye brødmat siden det er enklest :)

Holder meg unna koffein og kullsyre. Ellers har jeg ikke prøvd løk, kål og annet vanlig gassproduserende. Hadde russisk rekesalat på skiva en dag, og da sutret han hele ettermiddagen. Tenkte ikke på at det er erter i den. Er overbevist om at det var det som gjorde det.

Jeg var "flink" og laget en del middager som jeg frøs ned før fødselen:D MEN, ingen som fortalte meg om løk, hvitløk osv... Så, jeg har ikke rørt middagene for det er chili con carne (løk, hvitløk, bønner), spaghetti sauser (løk, hvitløk), wok (løk, hvitløk), steinbitkaker (hvitløk)...dere skjønner tegninga:( Føler jeg bare kan spise brød?
Da syntes jeg du skal ta en rett og finne ut om baby reagerer på løk eller hvitløk..☺så digg og ha middager i frysen da☺

Back
Topp