Hva spiser dere på julekvelden?

Ribbe og kalkun :) og pølse og medisterkake :)
 
Pinnekjøtt med kålrabi og poteter, blir ofte litt ekstra da! Som litt pølse ol.
 
Det varierer litt fra år til år. I fjor hadde vi elgstek, i år skal vi ha ribbe. De eneste middagene som aldri endrer seg hjemme hos oss i jula er helstekt ørret første juledag, og kalkun nyttårsaften.
 
Er vokst opp med ribbe, medisterkaker, julepølser og masse godt tilbehør. I år skal vi for aller første gang feire hjemme hos oss og da blir det det samme pluss litt pinnekjøtt :happy:
 
Pinnkjøtt er et must:) så er det noen ganger ( alt etter hvor vi feirer, at vi også har svineribbe og mørpølser/medisterpølser)
 
Varierer etter hvor vi er og hvem vi feirer sammen med. Enten pinnekjøtt, kalkun eller ribbe. Jeg personlig liker ikke sistnevnte noe særlig, så bruker å få severt pinnekjøtt eller kalkun i stedet for :p
 
Pinnekjøtt med tilbehør og riskrem til dessert. Gleder meg:D
 
Ribbe, medisterkaker og - pølser. Riskrem til dessert :D
 
Det kommer veldig an på hvor vi feirer. Jeg spiser nesten ikke kjøtt, så jeg liker nøttestek best :p Liker også kalkun og ribbe (der jeg kun spiser tilbehøret) :)
 
Spørs hvor vi er. Vanlig med både ribbe og pinnekjøtt, pluss medisterkaker og pølser, de siste årene. Da jeg var liten var det enten ribbe eller pinnekjøtt.
Lilleonkelen min spiser ikke julemat overhode, så ifjor fikk han gilde kjøttpølser :hilarious:
Jeg spiser ikke kalkun eller surkål, da sulter jeg heller ved matbordet eller spiser brødskive.
Den ene særere enn den andre nedigjennom rundt mat.
Også har vi ekstremt mye allergier i familien, så feirer vi jul med den og den kan vi ikke spise det, og hvis den også så heller ikke det.

Sinnsykt glad jeg ikke lager mat annet enn å se på ribba steke i jula og av og til koke litt grønnsaker(som forsåvidt også er spørsmål om allergier) :shy:
 
Vokst opp med ribbe. Så ble det pinnekjøtt da en (nyinnflyttet på den til sådan) ville ha det. Nå kjøres ofte begge deler hos mamma og svigermor, pappa er som oftest pinnekjøtt. Vi kommer til å ha både pinnekjøtt og ribbe. Syns juletradisjoner skal taes hensyn til, så da blir det begge deler :)
 
Har pleid å ha kalkun på julaften de siste ti årene.

Har vokst opp med pinnekjøtt, og det blir det i år. Skal for aller første gang feire hjemme hos min mor. I leiligheten jeg vokste opp, men har aldri feiret jul der, da vi alltid feiret med mormor og morfar.
 
Vi har alltid ribbe :) Men hadde det vært opp til meg hadde det nok blitt pinnekjøtt, det elsker jeg :D
 
Vi er hos svigers og der får svigerfar både pinnekjøtt og ribbe. Svigermor er kjempeflink til å lage mat. Selv spiser jeg bare av ribba. Liker begge deler, men ikke samtidig. Riskrem med hjemmelaget varm blåbærsaus til dessert. Kjempegodt!
 
Back
Topp