Hva spiser dere på juleaften?

~*LilleBlomst*~

Forumet er livet
VIP
Her spiser jeg stekt laks, poteter, rømmesaus og salat.*nam nam* Mens mannen spiser ribbe, julepølse og medisterkaker. =)

Vi spiser pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe ;) mmmmm! og 1.juledag er det ribbe med godt tilbehør :)

Ribbe med rødkål , saus og poteter. Håper jeg ikke er kvalm da. Resten spiser medisterkake og julepølse, men det kan jeg ikke fordra.

Vi spiser pinnekjøtt m/tilbehør på julaften (med svigerfamilien) og kalkun med svisker, poteter, rosenkål, babygulrøtter og brun saus (med min familie)

Vi spiser kalkun med tilbehør hos min familie og oksesteik med tilbehør hos svigers.

Blir første jul på oss alene hjemme i år :) Og derfor Medisterkaker, julepølser, poteter, brun saus, tyttebærsyltetøy, grov sennep og lefse :) Mangler bare ribba, men den er det ingen her som spiser :/

Også riskrem med hjemmelaga rødsaus til dessert/kveldsmat :-D

Kommer an på hvem vi feirer jul sammen med... Hos min mamma er det ribbe med alt tilbehør. Hos pappa er det enten ribbe osv, pinnekjøtt eller lutefisk ; ) Elsker jula hos pappa <3
Hvis vi hadde feiret aleine, ville det blitt ribbe med tilbehør, da det er det eneste mannen i huset spiser ; ) Ellers er pinnekjøtt skikkelig nyttårsaften-middag!

Pinnekjøtt :) aldri mer ribbe for min del :)

Er vi hos min famlie er det Kalkun og alt som følger med det.
Hos svigers er det faktisk: Ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker og julepølse ^^

Det er egentlig veldig greit :) Så kan jeg glede meg ekstra til kalkunen som jeg nå bare får annenhvert år!

Noe som ingen andre i norge spiser enn oss fra mitt hjemsted. Nepespa heter d hvertfall.. For de som lurer, google! Orker ikke forklare.

hos min familie er det ribbe med alt tilbehør, mens hos svigers er det pinnekjøtt :) Er vokst opp med pinnekjøtt hjemme hos pappa fra jeg var lita og, så er ikke veldig uvannt. Gleder meg til julekveld hjemme hos svigers :)

Ribbe, julepølse, farsekaker, mandelpotet, surkål og grønnsaker julaften, riskrem til dessert. Pinnekjøtt og kålrotstappe + multekrem førstedag. Ofte laks andredag. Kalkun er nyttårsaften, men det er mange år siden sist jeg var hjemme og spiste det, og jeg synes kalkun er noe nitriste greier. Hos svigers er det kalkun. Er villig til å ofre MYE for at vi skal innføre julemattradisjonen hjemmefra når vi etthvert skal lage vår egen jul!

Pinnekjøtt <3 med poteter, kålrotstappe og hjemmelaga pølser :)

Lenore1983 skrev:
Pinnekjøtt <3 med poteter, kålrotstappe og hjemmelaga pølser :)

Samme her :) Både hos min familie og hos svigers. Kjenner jeg gleder meg til jul, ja :)

Pinnekjøtt med poteter, surkål, gullerøtter, kolirabistappe og brun saus/ribbefett.. Nam! Hos svigers får vi det samme men de bruker bare poteter og kolirabistappe til .. Også self noe godt til dessert , riskrem feks !

Back
Topp