Hva spiser dere på julaften?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Hjemmefra er jeg vokst opp med pinnekjøtt med poteter, sjy og kålrotstappe med risgrøt til dessert.
Nå som jeg feirer hos svigers (som er kokker) er det ribbe, pølser, skinkestek og medisterkaker. Av tilbehør er det poteter, ris, fløtepoteter, gulrøtter, rosenkål osv. Dessert er forskjellig hvert år :p

Hjemmefra er jeg vant med ribbe og riskrem, men ble etterhvert introdusert for pinnekjøtt. Og nå bytter jeg gladelig ut ribba altså! :P Men siden jeg har en mann som ikke tåler mye salt mat så har vi like god begge deler :D

Pinnakjøt ♡♡♡ og riskrem :p

Svinestek, ribbe, medisterkaker og pølser ;)

Jeg er vokst opp med ribbe, men synes egentlig pinnekjøtt er bedre :)

Vokst opp med pinnekjøtt og ribbe, har ordna slik at dette videreføres hos svigers også når vi feirer med dem... ;)

Det aller viktigste på julaften er lukta av pinnekjøtt. Helt himmelsk.

Ribbe, medisterkaker og medisterpølser:) riskrem eller moltekrem i kromkaker til dessert:)

Vokst opp med ribbe og feirer vi julaften hos andre blir det ribbe, men feirer vi hjemme hos oss er det kalkun da ingen av oss egentlig er særlig begeistret for den ribba :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Ribbe, skinkestek og masse godt tilbehør. I år skal vi ha lammelår i tillegg, siden faren til mannen ikke spiser svin ..

Back
Topp