Hva spiser dere på julaften?

*Sandermamma*

Forumet er livet
Overskriften sier sitt[:)]

Vi spiser ribbe, skinkestek, medisterkaker og julepølse. Kokte poteter, hjemmelaget rødkål, rosenkål og deilig saus[:)]

Til dessert har vi riskrem, og is til meg som ikke liker riskrem[:)]

Mmm, gleder meg til julemiddagen nå[:)][:)]

Jeg er vokst opp med ribbe, men nå er det pinnekjøtt som er julematen. Blir man sammen en bergenser så tuller man ikke med julematen om man vil at forholdet skal vare [8D]

Men igrunn er det HELT greit for meg, jeg har nemlig kastet opp hver julaften etter en ribbebit. Magen min tåler det rett og slett ikke! [8|]

Til dessert skal vi rett og slett ha smoothie! En kanllgod Grethe Roede smoothie! [:D] Jeg er vokst opp med multekrem, men det blir for mektig etter så feit mat! Samboer er vokst opp med is eller riskrem, men vi synes det også er for mektig. Sorbet og smoothie er topp! [:D]

iår blir det pinnekjøtt,medisterkaker,kålrabistappe og poteter.og rødkål til gubben.
til dessert blir det riskrem og sjokoladepudding..

ORIGINAL: *Sandermamma*

Overskriften sier sitt[:)]

Vi spiser ribbe, skinkestek, medisterkaker og julepølse. Kokte poteter, hjemmelaget rødkål, rosenkål og deilig saus[:)]

Til dessert har vi riskrem, og is til meg som ikke liker riskrem[:)]

Mmm, gleder meg til julemiddagen nå[:)][:)]

akkurat det samme her , bare at vi har surkål da [:D]

her er det pinnekjøt me rabbestappe å dampa tørrmår [:)] ingen jul uten det[:)]
har dei siste julene laga både karamellpudding å riskrem til dessert, så blir nåkk det i år også [:)]

Ser det går stort sett i ribbe eller pinnekjøtt...

Her er det avhengig av hvem vi er sammen med. Er vi sammen med min fars familie har vi dyrestek med poteter, masse gode grønnsaker og saus, med is på mandelbunn (med mandel i isen[:D]) til dessert.

Med svigerfamilien har vi pinnekjøtt (dvs jeg har kålrabistappe med ørlite pinnekjøtt og poteter til [:D])
Til dessert skal vi ha is, men jeg kunne godt tenkt meg fruktsalat.

Gleder meg!!! Bare en uke igjen [:D]

Ribbe med medisterkak, sossisser, rødkål,poteter,rosenkål og svisker, nam nam[:D]
riskrem med rød saus til dessert, å småkaker,julegodt og twist til desserten[:)] skikkelig fetjulaften[:D]

ORIGINAL: **vimsa**

Vi spiser ribbe,medisterkaker,julepølse,surkål,rosenkål,gulrøtter,blomkål,poteter og saus[:)][:)]

riskrem til dessert[:)]

vi også[:)]

Vi skal ha pinnekjøtt....*NAM* Finnes ikke noe bedre!!!
Og til dessert blir det riskrem og så skal vi ha is og kjekt til småen og mine to søsken som ikke liker riskrem!! [:)]

I år blir det pinnekjøtt for da er vi med min familie. Når vi er med hans familie er det ribbe.
Første gang jeg måtte spise ribbe var rett og slett grusom, men nå etter noen år går det også greit[8D]

pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter[:)][:)][:)] og riskrem til dessert

Ribbe her! [:)]

Heldigvis har svigers det samme som min familie på julaften, det gjorde det litt mindre skummelt å feire jul med dem første gangen, hehe!

vi spiser pinnekjøtt med tilbehør og ribbe med tilbehør[:)]
som regel riskrem til dessert

Vi skal ha pinnekjøtt,ribbe,medisterkake og julepølse..Gubben spiser ikke pinnekjøtt,men det er det jeg er vant til å det er bare best[:D]

Tilbehør: surkål,rødkål,kålrabistappe,erterstuing,poteter,brun saus[:)][;)]

Dessert er det riskrem,rød saus og snop\twist[:D][:)] Nam Nam...

Vi spiser Ribbe med diverse tilbehør[:)] Karamell pudding til dessert

Vi skal ha kalkun med masse godt tilbehør. Gleder meg til julemiddagen nå... nam nam

Pinnkjøtt,ribbe,kålrabi stappe,medisterkaker,julepølse,ja egentlig alt som finnes av jul mat [:D]

ribbe med tilbehør og riskrem til dessert.

Back
Topp