Hva spiser dere om dagen?

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Mesteparten av tiden er jeg sååå kvalm, særlig på mat, og det eneste jeg klarer å trøkke i meg er ganske næringsfattig mat. Tar vitaminer og sånt, men klarer ikke ha noe variert kosthold. Jeg brekker meg ved tanken på det meste av mat, jobber på sykehus, og må gå når de lager mat på avd. for jeg blir så sykt kvalm, klarer ikke sitte med kollegene å spise pga. lukt, og mange spiser makrell i tomat :depressed: Jeg har fått en resept på kvalmestillende jeg skal hente ut, men det var bare til nød sa legen. Jeg kaster ikke opp, fordi jeg skjermer meg selv så godt jeg kan, og skal være veldig dårlig før jeg spyr, men det er så utrolig vondt å gå å være kvalm også. I dag har jeg spist bacon til middag... Gjør så godt jeg kan med å holde blodsukkeret stabilt, men det er sikkelig vondt syntes jeg, noen andre i samme båt?:dead:

Ja på ein måte i samme båt. Bare at jeg får i meg middag feks. Jeg bare må selv om det ikke frister. Er mye kvalm, men kaster heller ikke opp. Kan ikke huske hva tid sist jeg kasta opp, det er lenge siden!!! Blir litt bedre etter jeg har spist men så kommer kvalmen sigende igjen. Hatt det sånn i to uker nå. Første uka var det fra morgen til ettermiddag så gikk det over. Så uka etterpå var jeg fin på formiddagen så kom det på ettermiddagen. Idag føler jeg det har vart i nesten hele dag. Fredag og lørdag var jeg ikke kvalm. Var helt fantastisk.

På morgenen går det i ritskjeks og vann. Lunsh Loff med leverpostei (har dilla på leverpostei).
Middag kommer an på formen. Litt frukt i løpet av dagen. Variasjonen i kostholdet kunne vært betraktelig bedre her. Men så lenge jeg får leverposteien min er alt fint :laughing002

Jeg har ikke begynt å kaste opp enda, men strever med kvalme døgnet rundt og lite matlyst. Er imidlertid avhengig av å spise hver andre time for at kvalmen ikke skal bli verre.

Spiser nokså ensformig. Spiser grovt hjemmelaget brød med smør, ost og grønnsaker. Er ikke så mye annet pålegg som frister. Klarer skinke av og til. Jeg jobber også på et sykehus og strever litt med måltidene, men jeg klarer å gjennomføre (må spise sammen med pasientene). Middag klarer jeg ikke å tenke på engang, men samboer planlegger og lager middag, slik at jeg slipper det. Klarer da som oftest å spise en liten porsjon. Ellers småspiser jeg salte kjeks og nøtteblandinger.

Jeg har ikke begynt å kaste opp enda, men strever med kvalme døgnet rundt og lite matlyst. Er imidlertid avhengig av å spise hver andre time for at kvalmen ikke skal bli verre.

Spiser nokså ensformig. Spiser grovt hjemmelaget brød med smør, ost og grønnsaker. Er ikke så mye annet pålegg som frister. Klarer skinke av og til. Jeg jobber også på et sykehus og strever litt med måltidene, men jeg klarer å gjennomføre (må spise sammen med pasientene). Middag klarer jeg ikke å tenke på engang, men samboer planlegger og lager middag, slik at jeg slipper det. Klarer da som oftest å spise en liten porsjon. Ellers småspiser jeg salte kjeks og nøtteblandinger.

Nøtter er jo supert :) viktige mineraler og fett!

Her har ikke kvalmen slått ut for fullt enda, og forhåpentligvis blir det ikke verre enn det er nå. Men i forrige svangerskap fikk jeg så og si bare i meg frukt og grønt de første månedene, samt rett i koppen nudler. Kjenner jeg begynner å slite med lukter på jobb (sykepleier i hjemmetjenesten) så det er ikke så veldig lett å skjerme seg på den måten, men pausen tar jeg for meg selv nå. Enn så lenge klarer jeg å spise det meste.

Her spiser jeg det jeg greier å få i meg for å stilne den verste kvalmen på morgenen, og det er oftest ikke sunt. Wienerbrød er det letteste haha.
gjorde samme sist svangerskap frem til rundt uke 12 da var det tilbake til bedre kosthold og cravings på agurk. Men får i meg middag hver dag og fikk beskjed sist om at så lenge jeg fikk i meg noe og det hjalp så var det greit en periode.

Verste om dagen er å skulle sitte med Hu på 15mnd og spise, ikke alltid like delikat :)

Her spiser jeg også det som måtte passe meg! Får ikke i meg middag. Men vannmelon går som regel greit, av og til rundstykke med skinke, wienerbrød og surt snop. Merkelige greier! Er såååå kvalm nesten hele tiden, så jeg tenker jeg bare må spise det jeg orker foreløpig :) i dag er det Pringles til frokost........

Ting jeg ikke burde antagelig. Holder meg langt unna snop og brus sånn stort sett, men er ikke god på å lage supersunn middag desverre. Så blir mye ris og pasta, noe jeg vet jeg burde spise mindre av..

Spiser omtrent alt jeg kommer over er sulten støtt og så matglad! Kommer til å legge på meg 50kg om det fortsetter. Kvalmen kommer stortsett når jeg er sulten og det er jeg jo 70% av døgnet føles det ut som er stortsett rundstykker og brødmat jeg eter da,nystekte og ferskt.

Er sulten hele tiden :dance018men blir også fort mett nå da. Går i grovbrød og hekta på fiskemat;)
Før spiste eg aldri frokost men heller mye på kvelden. Nå er det helt motsatt...
2 skiver til frokost, 1-2 til lunsj og så middag som må være fisk av noe slag
Gjerne dobbel porsjon som inntas en time etter første hehe...

Når jeg har jobb så må jeg presse i meg en brødskive på morgenen, og den brødskiva kan vokse enormt i munnen. :sick009 Klarer ikke tanken på frokost, kan ta en brødskive eller slikt til lunsj, og da kun for at jeg er så sulten at jeg er kvalm. Middag må jeg spise litt av, blir bare tull når jeg sier til barna at de må spise opp maten sin, også gjør ikke jeg det selv :p også bare måå jeg ha noe søtt på ettermiddagen, får helt angst av å ikke ha noe søtt i skapet :p

Back
Topp