Hva spiser dere om dagen?

Nei slikt kan man ikke gjøre noe med, så ikke tenk på det. Leste nå på Matportalen at salami går under spekemat som man skal holde seg unna, så lenge den ikke er varmebehandlet.

Da blir det ingen salami og fårepølser her ihvertfall ;)

Fikk beskjed av legen min at i norge så er salamien laget på en slik måte ag det man er redd for av bakterier etc ikke har grobunn i salamien. Det er ikke farlig å spise små mengder spekemat. Hun selv hadde spist fenalår under sind graviditeter. I norge er maten såpass trygg. Men jeg skulle holde meg langt unna krabbe og blåakjell kamskjell etc. I norge er også f eks arla apetina fetaost laget av pasturisert melk. Jeg kommer til å holde meg borte fra all spekemat bortsett fra salami :-)

Jeg spiste masse spekemat før jeg testet positivt (det var jo sommer og sol).

Testet meg for toksoplasma i uke 6 og den var negativ (testet meg da jeg skulle utenlands og hadde håpet jeg kunne slappe av litt ekstra da).

Men tror faktisk det skal en del til for å bli smittet (selv om man kanvære uheldig), har jo ikke blitt smittet tidligere i livet og da har jeg ikke tenkt på å holde meg unna spekemat, herlige rosa biffer, dyr, katter og jord (ikke spist så mye av dette da, men gulrot rett opp fra åkeren, kun børstet av på klærne var jo en favoritt som barn).

Jeg holder meg allikevel unna spekemat da og steker biffen godt, for 9 mnd går det jo greit.

Igår spiste jeg:
1 loff skive med nutella
2 skjeer med pasta carbonara
Litt saltstenger og bittelitt mentos
Ca 10/20gr biff og potetmos

That's it! Er spent på hvor mye jeg har gått ned i ferien!

Knekkebrød med hvitost er det jeg har lettest for å holde på.. men så absolutt ingen matlyst. Prøver å spise noe salt kombinert med litt frukt bare for å få i kroppen noe, så jeg har litt å gå på..

Har hatt hyperemesis i begge mine tidligere svangerskap. Så vet hva jeg går til. Så håper å få i meg såppas med væske så jeg slipper innleggelse over lengre tid denne gang. Mulig jeg må inn noen småturer om dette skal pågå lenge. Men håper det gir seg like etter 12 uker...

Hadde fra uke 8 - uke 14 med første og hadde kvalme hele veien ut. Men ikke like sterkt
Hadde fra uke 6 - uke 13 med andre
og litt kvalme av og til frem til han ble prematurt født.

Denne gang begynte det FØR jeg testa positivt.. og er nå kommet til 6+3 :-P
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Med tvillingene strevde jeg fælt med å få i meg mat og drikke. Da levde jeg på knekkebrød med leverpostei. Denne gangen er ikke kvalmen fullt så ille, og mat går helt fint. Spiser det meste, men syns det er fryktelig slitsomt å lage meg mat. Må sitte ved kjøkkenbenken og ta meg pauser underveis :p

Gått ned 3 kg på 1 ferieuke i Tyrkia!!! Ikke spist mye nei :(

Back
Topp