Hva spiser dere iløpet av en dag?

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Spiser dere mere en dere gjorde før graviditeten? :)

Ja spiser nok litt mere av og til, men varierer fra dag til dag.... I dag da... 2 knekkebrød kl0830 og 2 brødskiver i 12 tiden ... 1 liten kanelbolle kl.14 ... Kjøttdeig og spagetti kl16 ... Og om ca en halvtime skal jeg spise reker :p

Hmm. Nei føler i grunnen ikke det :p men vekta sier jo tydeligvis noe annet :D

Tror ikke det egentlig. Har med samme mengde mat på jobb, så er det middag og kvelds i tillegg. Frukt som mellommåltid. :)

Nei spiser vel ikke noe mer mat..men myyye mer snop :P
I dag: 2 skiver til frokost kl 7. en skål honni korn til lunsj kl 11, 1 bolle til lunsj nr to kl 13.30. En porsjon poteter og fiskepudding kl 16, og to skiver til kvelds nå kl 20. Og så litt små godt innimellom lunsj og middag. Og sikkert litt mer smågodt nå som barna er i seng :P

Jeg var helt ekstremt sulten hele tiden i starten, men det har normalisert seg nå. Prøver å spise sunt til alle måltider og får i meg mye frukt, grønt og bær, men så er det jo godt med sjokolade også da...

Ja! :P
Spiste en skål frokostblanding kl 8, et rundstykke kl 12, 2 brødskiver kl 15 og middag nå kl 2030.
Spiser jevnt 4-5 måltider. Og plutselig sitter jeg med en sjokoladeplate på kvelden. Aner ikke hvordan den havner der.

Før spiste jeg kanskje 3 ganger til dagen. Og snop bare i helga. :p

Jeg spiste mye mer når jeg var gravid med første og fikk hakeslepp når jeg så alle kg jeg hadde igjen etter fødsel, så denne gangen er jeg veldig opptatt av hva jeg spiser:

Frokost består av en liten porsjon havregryn.
Lunsj varierer fra to knekkebrød, salat med cottage cheese eller 2 speltlomper.
Middag er som regel kylling, salat og fullkornsris. Idag ble det thaisuppe.
Kvelds er som oftest smoothie, men flesket til med to skiver idag ;).

Så trener jeg 3 ganger i uken og prøver å få meg noen turer også :)

Jeg er mye mer fysen nå enn før, og fortere sulten:p idag har jeg spist 2 brødskiver, 1 bolle frokost blanding, mc donalds :p og en rislunsj og ligger nå å funderer på om jeg skal spise noe mer før jeg legger meg. Igår spiste jeg 2 knekkebrød, 2 rundstykker, stekt ris med diverse oppi, lime kesam med klementin og noen riskaker.

Hmm, spiser jeg mer enn før? Vet ikke. Spiser oftere. Men samtidig har jeg så og si kuttet ut middagen (frister jo like mye som papir). Spiser mye mer brød enn før hvertfall! Og de siste dagene har jeg kjent at jeg har blitt raskere sulten, så går ut fra at behovet for mat nå øker siden babyen vokser seg større.

Spiser egentlig ikke så mye mer, men er hel sjuuuult søtsugen hele tida. :p

Spiser faktisk mindre enn før. Men i dag har jeg spist mye synes jeg. Jeg hadde en hvitløksbaguett til frokost/lunch og til middag og kvelds spiste jeg nesten en hel Grandiosa x) aldri spist så mye i mitt liv.

Spiser mindre enn før. Klarer ikke mat, eller tanken på mat, og føler meg ikke sulten. Men babyen vokser jo som hun skal, så da tenker jeg at det går fint.

nei, trur ikke det. Men de siste dagene har det gått mye i Halloween snop. Har jo så mye til overs. Kommer ikke til å kjøpe inn mer snop resten av svangerskapet (bortsett fra i jula da)

Nei, spiser det samme. Kanskje litt mindre pga at matlysten ikke er helt på topp.

Frokost: 2-3 skiver
Lunsj: 2-3 skiver
Middag: "Normal" porsjon, om det er noe som heiter. :)
Kvelds: 2-3 skiver, eller halv grandis, eller pose fiskesuppe, eller 1 kvitløksbaguette med grønnsaker eller middagsrester. :)

Eter vel ca 2 skiver meir i døgnet enn før. :)

Ete lite igrunn .. Max 2 skjeve te frukost, yoghurt til lunch, så eit eller Anna te middag (suppe ganske ofte) også variere da om eg ete kvelds!

Back
Topp