Hva spiser dere i løpet av en dag?

Alonis

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberfnuggene 2023
Jeg syns det er litt vanskelig å vite om jeg spiser for mye eller for lite om dagen. Vanligvis er jeg ganske småspist, men spiser ofte. Og kan unne meg både det ene og det andre uten å gå opp i vekt.

Nå er jeg sulten mer eller mindre hele tiden, og spiser veldig ofte. Det jeg lurer på er hva som er vanlig å spise i løpet av én dag nå i første trimester? Og om jeg rett og slett spiser for mye, eller om sulten betyr at jeg og mini trenger næring :p

Dette gjelder kanskje mest for dere som ikke er så kvalme :)

No er eg kvalm då så klarer ikke å ete så mye.

Men.. Om du er mye sulten så ville eg gått for proteinrik mat, det metter bedre og lenger..
Og havregrøt, grønnsaker, frukt.
Mindre av hveteprodukter for det metter ikke så lenge.

Spiser mye grove knekkebrød og yoghurt, brød innimellom. Spiser bixit som mellommåltid, men de metter kanskje ikke så lenge av gangen?

Spiser mye grove knekkebrød og yoghurt, brød innimellom. Spiser bixit som mellommåltid, men de metter kanskje ikke så lenge av gangen?

Ja så greit :)
Men husk masse proteiner. Eg sjøl føler eg er sulten hele tiden om eg ikke spiser så mye av det.

Matlysten er stor, så spiser nok mer enn jeg behøver til tider. Går i mye grovt og frukt/grønnnsaker også, så har ikke såå dårlig samvittighet. ;)

Veldig opp og ned. De siste dagene har jeg blitt dårlig etter middag, så da har jeg rett og slett droppet middagen. Får i meg banan eller yoghurt til frokost, et knekkebrød, egg, eller noe annet lettvint som mellommåltid, 2 brødskiver til lunsj og ett eller annet til middag. Noen dager spiser jeg kveldsmat eller frukt på kvelden. På fridager hopper jeg over både mellommåltid og lunsj :p Jeg har noen kilo for mye og er redd jeg spiser for mye ift aktivitetsnivå. Har en aktiv jobb, men kollapser helt når jeg er ferdig så har trent minimalt den siste tiden. Håper det tar seg opp etterhvert :)

I løpet av en hverdag spiser jeg vanligvis en skive med gulost til frokost, salat eller en liten baguett med ost og skinke til lunsj, middag kan være så mangt, og en eller to brødskiver til kvelden. Kanskje noe frukt som mellommåltid hvis jeg er kvalm.

Det er stort sett det samme som jeg spiste før. Da kvalmen var på det verste småspist jeg også kjeks eller frukt.

Veldig opp og ned. De siste dagene har jeg blitt dårlig etter middag, så da har jeg rett og slett droppet middagen. Får i meg banan eller yoghurt til frokost, et knekkebrød, egg, eller noe annet lettvint som mellommåltid, 2 brødskiver til lunsj og ett eller annet til middag. Noen dager spiser jeg kveldsmat eller frukt på kvelden. På fridager hopper jeg over både mellommåltid og lunsj :p Jeg har noen kilo for mye og er redd jeg spiser for mye ift aktivitetsnivå. Har en aktiv jobb, men kollapser helt når jeg er ferdig så har trent minimalt den siste tiden. Håper det tar seg opp etterhvert :)
I løpet av en hverdag spiser jeg vanligvis en skive med gulost til frokost, salat eller en liten baguett med ost og skinke til lunsj, middag kan være så mangt, og en eller to brødskiver til kvelden. Kanskje noe frukt som mellommåltid hvis jeg er kvalm.

Det er stort sett det samme som jeg spiste før. Da kvalmen var på det verste småspist jeg også kjeks eller frukt.

Høres ganske likt ut som meg egentlig. Ett eller to knekkebrød til frokost, yoghurt som mellommåltid, salat eller et rundstykke til lunsj, kanskje en brødskive til mellommåltid, noe til middag (varierer veldig), og kanskje kveldsmat hvis middagen var tidlig. Aktivitetsnivået er heeeelt på bunn om dagen, men håper som deg rapunzell at det tar seg opp etterhvert :happy: Håper ikke det blir for mange overflødige kilo, ønsker å være sunn gjennom hele svangerskapet!

Brødskiver til frokost
Middag
Kvelds (varierer)

Er ikke sånn super opptatt av hva det er så lenge det er mat og godt.

Hos meg går det veldig mye i brødmat hele dagen.. Og epler.. Kesam/cottage cheese.. Kokt egg..Prøver lage litt selleri juice ol for å få i meg mer grønnsaker ol! Kan ikke huske sist jeg klarte å spise ett normalt middags måltid :-(

Har vert mye brødmat her også, og frukt! Men nå sliter jeg voldsomt med å få i meg mat, har gått meg drittlei av skiver. Varmmat sliter jeg voldsomt med også.. Har ikke vert kvalm, men eier ikke matlyst en plass. Noen tips hva jeg kan spise?? Spiser altfor lite nå, og er snart tom for ideer.

Jeg spiser 3 frokoster, som jeg kaller det. Dvs 2 brødskiver og 1 glass melk når jeg står opp, ca 11 og ca 13, så middag kl 15, sen lunsj med mini klokka 15, kveldsmat med mini klokka 19 og kveldsmat klokka 21 [emoji23] tror ikke jeg har gått opp så mange kilo men omkretsen min har definitivt blitt større [emoji28]

Spiser også faktisk 2 frokoster nå.. må ha en skive med engang jeg står opp for da er jeg så sulten, men tar også 2 skiver litt senere, rundt 9-9.30 :)

Mest sannsynlig alt for mye, men alt for å holde kvalmen nogenlunde i sjakk [emoji28] spiser ca hver 2.time

Back
Topp