Hva spiser dere for tiden?

Gæmmis

Elsker forumet
Har ikke lyst på noe som helst jeg[&:] Ikke kvalm, bare eier ikke matlyst.

Takler overhodet ikke brødmat av noe slag, så til frokost spiser jeg litt rugfras, og lunsj en pakke nudler (I know, I know!)!

Enenste middag jeg har lyst på en min manns lasagne.

Har ellers KUN lyst på norsk mat[&:] Drømmer om mammas kjøttsuppe, sodd, pannekaker osv. Og norsk smågodt... Og Freia Melkesjokolade. Og Tine iskaffe Mocca!

Skal til Stavanger i september, da skal jeg spise en kombitallerken på Mexico i Vågen HVER dag (og hvis noen sier den er nedlagt, så skriker jeg!)!

Frukt går ned på høykant da, og takk gud for at det er bærsesong her, masse lekre moreller alle veier!

Jeg vil helst bare ha brødmat, jeg! [&:] Men orker ikke tanken på rent kjøtt lenger, noe som gjør det ganske vanskelig å spise sunt. Fisk frister heller ikke. Men alt med mye smak og sterkt krydret glir rett ned!

Jeg sliter også med matlysten, men er fortsatt tiltider kvalm da. Etter å ha kastet opp i 3 mnd. er det mye jeg ikke kan tenke meg mer [:'(]. Er sulten men, blir fort kvalm av matlukt og så får jeg ikke i meg noe særlig allikevel. Sliter også veldig med sånt som sauser, ris og pasta, så nå begynner det å bli vanskelig her.

Mest sugen på friske ting, som frukt, bær og grønnsaker. Akkurat nå har jeg allermest lyst på ananas. Tror jeg må ut å handle.

Her om dagen trodde jeg at jeg var blitt "frisk", satt på bussen og fikk kjempelyst på stekte røkte kjøttpølser og potetmos, men har mine tvil om at det ville ha gått bra når de begynnte å putre i stekepanna.

Håper snart på bedre tider. Gleder meg til å kunne gå ut å spise igjen, uten å være redd forat "spøkelse-kvalmen" kommer flyvende [>:].

Dårlig matlyst her også, og ingenting frister.. Untatt spekemat da, som jeg har så
sinnsykt lyst på! [:@] Prøvde å grille spekeskinke i ovnen her en dag, og det ble absolutt ikke det samme! Jaja, har bestilt spekemat til den dagen vi kommer hjem fra sykehuset! hehe!
Har gått litt i nudler her også, lett mat som ikke krever noe å lage og som har akkuratt passe smak! Og brødmat; det står jeg glatt over, et lite knekkebrød eller polarbrød viss jeg klarer noe til frokost.. Fortsatt kvalm og spyr her til tider...

mmm... jeg har også lyst på spekemat, roastbiff og røkelaks... Sikkert mest fordi dette er ting som jeg liksom skal holde meg unna [:D]. Typisk var det, dette som ble servert på alle sommeravsluttningene... da slet jeg litt og trøkket ned kjedelig rundstykke med gulost [:D].

spiser det meste utenom pølser og hvitløk[:'(] hvitløk elsker jeg til vanlig,pølser er helt greit men nå har jeg mest lyst å spy bare jeg ser ei pølsereklame[&:]

ORIGINAL: Lykkelig og spent

ORIGINAL: Gæmmis

Skal til Stavanger i september, da skal jeg spise en kombitallerken på Mexico i Vågen HVER dag (og hvis noen sier den er nedlagt, så skriker jeg!)!

Frukt går ned på høykant da, og takk gud for at det er bærsesong her, masse lekre moreller alle veier!

Mexico er der enda!! [8D]

Ellers går det MASSE i frukt og grønnsaker her igården også. Er ikke kvalm, men mat generelt frister fint lite...[&:]

*puster lettet ut*

Jeg orker ikke tanken på den maten jeg har spydd opp igjen, så nå begynner det å bli vanskelig å finne på noe å spise.. Alt er lissom prøvd [:'(]

Det rare er at jeg ikke klarer tanken på sjokolade (er vanligvis sjokoholiker). Her går det i lakris og syrlig. Gjerne dundersalt [8D]

jeg er HEKTA på vårruller...av alle ting!!!:)[:)][:)] håper det er forbigående...vi bor et stykke unna kinarestauranten..hehe[:)]

Ikke noe jeg bare må ha no for tiden...
Det bør helst være ferske rundstykker i hus eller så blir det sjeldent spist frokost...(så det er vel det jeg må ha)
Og middag lager jeg bare fordi jeg må...
Hadde det bare vært meg og mannen hadde det nok ikke blitt så mye mat
Veldig lyst på pappa sin pizza for tiden...Den er bare helt knall...

Føler det er noe jeg har sinnsykt lyst på,vet bare ikke hva[:D][:D]

Jeg orker ikke tanken på den maten jeg har spydd opp igjen, så nå begynner det å bli vanskelig å finne på noe å spise.. Alt er lissom prøvd

Kjenner meg veldig igjen

Er ganske ny her, så prøver meg fram.. Er artig å se hva andre spiser og ikke klarer lenger.. Er mye av det samme som gjelder for meg [:D]  Var veldig glad i hvitløk før, men nå takler jeg ikke lukten engang... til min samboers store skuffelse[;)]Det samme gjelder sterkt krydret mat, vanlig salt holder i massevis..
Har ikke spydd den første tiden som mange andre, men jeg har vært veldig følsom for all slags lukter, som fort ender i brekninger.. Uansett lukt nesten.. konstant, og veldig plagsomt, og jeg håper inderlig det går over! [:'(] Er normalt glad i mat, og kan nyte god mat, men foreløpig i svangerskapet har jeg mistet gleden.. :S ganske kjipt.. rart hvordan kroppen reagerer...

MM! Hva med sånne salte lakrisfisker! ;)

Back
Topp