hva spiser dere en vanlig dag?

Hittil i dag har jeg spist sørlandschips og marsipan <3

Jeg så på supersize vsr superskinny i går, og tenkte at de hadde blitt skuffa hvis jeg skulle deltatt. I det matrøret  mitt ville det vært ganske lite oppi.
For jeg spiser ganske vanlig inntak av mat. 2-3 brødskiver til forkost, 1 middagstallerken (ikke oversized) litt kveldsmat (2-3 brødskiver).
Frukt av og til, kan være et par frukter.
Drikker kanskje 1-2 kopper kaffe i løpet av hele dagen. Og så drikker jeg mye vann hele dagen.

Problemet mitt er ikke at jeg spiser feil eller for mye, men til feil tider på døgnet. Mellom frokost og middag, går det alt for lang tid, og ofte dropper jeg frokosten helt. Spiser helst nattmat fremfor på dagen, for jeg liker absolutt matro, noe det blir lite av på dagtid.

Så langt i dag, har jeg spist 3 brødskiver med leverpostei, og 1,5 glass lettmelk + en del vann.

©Smartass skrev:
Hittil i dag har jeg spist sørlandschips og marsipan <3

hahaha! fett! på mange måter!:D

Godhjerta skrev:
Jeg så på supersize vsr superskinny i går, og tenkte at de hadde blitt skuffa hvis jeg skulle deltatt. I det matrøret  mitt ville det vært ganske lite oppi.
For jeg spiser ganske vanlig inntak av mat. 2-3 brødskiver til forkost, 1 middagstallerken (ikke oversized) litt kveldsmat (2-3 brødskiver).
Drikker kanskje 1-2 kopper kaffe i løpet av hele dagen. Og så drikker jeg mye vann hele dagen.

Problemet mitt er ikke at jeg spiser feil eller for mye, men til feil tider på døgnet. Mellom frokost og middag, går det alt for lang tid, og ofte dropper jeg frokosten helt. Spiser helst nattmat fremfor på dagen, for jeg liker absolutt matro, noe det blir lite av på dagtid.

oi, men når spiser du frokost? jeg spiser jo frokost i åtte-ni-tiden stort sett, og kunne aldri gått helt til kl fire-fem uten å spise? blir du ikke skrubbsulten?:)

her spises det nå sånn:

frokost:
to brødskiver/knekkebrød med feks avokado og kalkunpålegg og litt rødløk. evt gulost.
en svær diger kopp med Pukka-te, den grønn te med mint!
litt cherrytomater til dessert.

lunsj:
to knekkebrød eller litt havregrøt
en kopp kaffe

middag:
en potet, masse grønnsaker og evt en kyllingfilet, laksefilet el annet fisk/skalldyr-greie.
et par ruter mørk sjokolade til kaffen innimellom;)

kvelds:
ost/kjeks/vin til kos
eller bare en kopp te og grønnsaker og dip feks.

drikker masse vann.

i tillegg trener jeg 4-5 dager i uka, spinning, total step og styrke, zumba, joggeturer osv.

likevel går jeg ikke ned? hva gjør jeg gæernt? hehe. kom med tips!:D

ikke quote:)

Frokost:

1-2 skiver + melk

Mellommåltid: 

youghurt med go'morgen blåbær

Lunsj:

1skive (eller 2 knekkebrød) + melk

Middag:

Varierer.

Kvelds:

1 skive + melk

Så prøver jeg å drikke mye vann og noe frukt iløp av dagen.

Tirsdageene blir det ofte noe ekstra kos til tv kvelden.

Og lørdag har vi alltid noe snop.

Søndag blir det ofte kake, vafler o.l til kaffien.

Om vi har noe snop eller kjeks liggende, så blir det av og til litt småspising av det.. men prøver å unngå å ha det i huset! ;)

Også drikker jeg endel pepsi max..

hittil i dag har jeg spist eggerøre av 2 egg, 2 brødskiver, 2 tomater og 1/4 agurk så har jeg drukket 1,5 l vann.

Er ikke flink til å spise regelmessig eller frokost. Men er veldig fornøyd med at jeg har klart å komme meg opp til 2 måltider om dagen noen dager, men ofte er det 1 eller ingen måltider...

Jeg spiser egentlig veldig lite fant jeg ut. Hittil idag har jeg ikke inntatt NOEN TING, eller jo; Jeg smakte på grøten til vesla for å passe på at den ikke var for varm 

Igår spiste jeg kun middag, og noen moreller senere på kvelden. Jeg glemmer faktisk å spise.

jeg må legge til at jeg aldri drikker brus eller saft, har fullstendig godteforbud foruten denne sjokkisen over 70% og at vi har sjelden eller aldri kake og dessert!

oi, du siste som skrev,- spiser du bare 1 gang om dagen? hvordan går det an? :)

LilleLavendel skrev:
jeg må legge til at jeg aldri drikker brus eller saft, har fullstendig godteforbud foruten denne sjokkisen over 70% og at vi har sjelden eller aldri kake og dessert!

Altså det er ikke med vilje så klart. Jeg bare glemmer det, er så mye som foregår. Oppussing hjemme, med folk som flyr ut og inn, er alene hjemme med tulla, rydding, ut og handle. Jeg rett og slett glemmer meg selv :P 

Men skal bli flinkere til å spise ordentlig nå.

~peanut~ skrev:

LilleLavendel skrev:

Altså det er ikke med vilje så klart. Jeg bare glemmer det, er så mye som foregår. Oppussing hjemme, med folk som flyr ut og inn, er alene hjemme med tulla, rydding, ut og handle. Jeg rett og slett glemmer meg selv :P 

Men skal bli flinkere til å spise ordentlig nå.

hehe, skjønner! må ikke glemme deg selv, kjære duu!:)

Frokost ca 08.00 en grov brødskive med bringebærsyltetøy,en kopp lettmelk.
 Kaffe...
mellommåltid ca 10.00 - en grov brødskive - melk
 kaffe...
lunsj  ca 12.30 - knekkebrød + yoghurt.+ melk
  kaffe...
Middag - ca 17.00 - hva vi enn måtte ha lyst til å spise.. En normal posjon - ,med saus /rømme osv. Dessert noen ganger.
  kaffe...
Kvelds - variabelt.. Ca 19.30 - gjerne resten av salaten etter middagen ;-)
Så litt/mye kjeks,sjokolade ,potetgull og generell usunn mat på kveldstid...
Så jeg spiser vel normalt tror jeg? Klarer ikke å spise mer i løpet av dagen i alle fall.
Og jeg klarer ikke gå opp i vekt! Spiser sundt,med ganske mye kalorier - men vekten står pal rolig!

MICAmor skrev:
Frokost ca 08.00 en grov brødskive med bringebærsyltetøy,en kopp lettmelk.
 Kaffe...
mellommåltid ca 10.00 - en grov brødskive - melk
 kaffe...
lunsj  ca 12.30 - knekkebrød + yoghurt.+ melk
  kaffe...
Middag - ca 17.00 - hva vi enn måtte ha lyst til å spise.. En normal posjon - ,med saus /rømme osv. Dessert noen ganger.
  kaffe...
Kvelds - variabelt.. Ca 19.30 - gjerne resten av salaten etter middagen ;-)
Så litt/mye kjeks,sjokolade ,potetgull og generell usunn mat på kveldstid...
Så jeg spiser vel normalt tror jeg? Klarer ikke å spise mer i løpet av dagen i alle fall.
Og jeg klarer ikke gå opp i vekt! Spiser sundt,med ganske mye kalorier - men vekten står pal rolig!

mye greier med denne vekta altså! hehe. du får legge til litt potetgull og generell usunn mat etter hvert måltid, så skal du se du plutselig eeeser ut:D

Idag  har jg spist en brødskive, 4-5 druer, en havrekjeks, 3 store glass vann og en kopp te. Sto opp 8 og kl er nå 5 på 4=)
Til middag spiser jg en vanlig porsjon middag, 1-2 poteter, litt grønnsaker og 2 kjøttkaker.

Spiser når jeg er sulten, så sånn er det=)

Juice når jeg står opp. Cola hvis jeg er veldig trøtt.

Frokost kl 08. Enten et par skiver brød, eller noe oppvarmede rester. 

Kl 11: Enten 2 skiver brød og en frukt i matpakken dersom vi er ute, eller 6-7 knekkebrød og en frukt dersom vi er hjemme.

Kl 14: En stor porsjon oppvarmet middagsrester.

Kl 17: 2 store porsjoner middag.

Kl 20: Vanligvis noe middagsrester.

Oftest noe frukt før jeg legger meg.

Jeg er ikke glad i brødmat, så jeg lager enorme porsjoner middag for å ha masse rester. Har alltid et utvalg av middagrester i kjøleskapet og i fryseren. Jeg spiser nok enorme mengder grønnsaker, og litt for mye fisk og kjøtt.

her spiser vi hver 3 time bevist pga meg og ungene
Jeg spiser til frokostca kl 08 1 brødskive med leverpostei,tomat og agurk med et halvt glass melk
ca 11 pleier vi å bytte mellom kornblanding med bær og frukt og naturelyugurt eller eggerøre på brød
ca 14 1 brødkive med ost,skinke tomat og agurk
17-middag stort sett vanlig husmankost alt fra kylling med tilbehør, kjøtkkaker med tilbehør og annet
ungene får brød mat igjen ca 18.30 før de legger seg
selv spiser jeg ca 20 som oftest knekkebrød med kjøttpåleg
så tar jeg noe rett før jeg legger meg

LilleLavendel skrev:

Godhjerta skrev:

oi, men når spiser du frokost?  blir du ikke skrubbsulten?:)

Jeg spiser frokost ca i 9-10 tiden. Varierer veldig. Og ofte hopper jeg over frokosten.

Men nei, det er akkurat det som er så rart med meg; jeg blir ikke sulten, før plutselig ved middagstider. Da blir jeg svimmel og slapp, men kjenner sjelden sultfølelse.
Sånt går man ikke ned i vekt av.

LilleLavendel skrev:

Godhjerta skrev:

oi, men når spiser du frokost?
 blir du ikke skrubbsulten?:)

Jeg spiser frokost ca i 9-10 tiden. Varierer veldig. Og ofte hopper jeg over frokosten.

Men nei, det er akkurat det som er så rart med meg; jeg blir ikke sulten, før plutselig ved middagstider. Da blir jeg svimmel og slapp, men kjenner sjelden sultfølelse.
Sånt går man ikke ned i vekt av.

i dag har jeg spist kornmo kjekt med brunost på  til frokost(tror det var 6 stk) også drakk jeg appelsin juice til.
også har jeg spist 2 brødskiver med en halv karbonade på hver skive. også har jeg drukket en del vann.
tror det blir pizza til middag/kvelds

ja også har jeg spsit en pinne is og litt snop.

Back
Topp