Hva spiser de små hos dere? :)

*rugekassen*

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hva gomler de på?? :)
Jeg har så godt som gitt meg å amme.. han blir jo aldri fornøyd og spiser hele dagen og våkner flere ganger om natta viss jeg bare ammer, så jeg har gradvis gått over på mme, grøt og frukt nå. Har kokt og most potet/gulrot til han, men det var ikke godt..

Her får vesla mme, grøt og middag/fruktmos :) noe lager jeg selv og noe er kjøpt ;) får en kvart porsjon grøt enda bare, pga magen :) Også får hun litt over et halvt 4 mnd middags glass :) er vel nesten et helt + halv porsjon fruktmos :) får etter grøt og middag :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg gir han fruktmos e.l. på formiddagen og en posjon grøt til kvelds. Han har lite interesse av pupp på dagen, blir fryktelig fort uinteressert og ukonsentrert. Ammer masse og godt når jeg legger han og på natt (1 av og til 2 ganger), men ikke på dagtid.

Hun får flaske på morgen, grøt til lunsj, mme midt på dagen og litt senere på dagen, middag til middagstid, og mme like etter, når hun legger seg i syv-tiden. blir vekt eller våkner selv og får mme i elleve-tiden.
Grøt er risgrøt eller havregrøt, spiser en full porsjon.
Frukt når jeg føler for det, enten pære eller avokado eller mango som jeg har most.
Middag kan være litt forskjellig, alt ettersom hva vi har til mat, eller hva jeg finner i frysern til henne. (har laget opp så er klart). Akkurat nå er det most potet og gulrotmos ved siden av. Pastinakkmos fikk hun også i tillegg i går. Og også sviskemos for å hjelpe litt på magen.
Lager det meste selv, men har prøvd et par glass også. Alt får ned, selv om det er litt uvante smaker for henne.
Hadde litt utfordringer med første gang hun smakte potet da, men det var nok fordi jeg ikke hadde most den godt nok.

Her får han pupp, mm på flaske med grøtpulver i, risgrøt og ulike typer fruktmos.

Hvor mye han er interessert i pupp varierer litt fra dag til dag. Det er pupp når han våkner og som regel hele formiddagen( noen unntak med mm på flaske), så får han 1 posjon grøt til middagstider og en del skjeer pære og/eller sviske. Deretter er det enten pupp eller flaske med mm(ca.3 måltid) alt etter hva han ønsker til han får siste måltid med grøt før han legger seg. Da får han også litt frukt igjen.

Og om natten våkner han stortsett 2 ganger, da er det pupp.

Olivia får 0,5-1 porsjon tynn grøt midt på dagen.
Utover det er hun veldig glad i pupp, både dag og natt. :)

Frøkna får morsmelk gjennom hele dagen og natten, samt grøt ved lunsjtider og til kveldsmat. I grøten blander jeg ofte inn eple- eller pærepure som jeg har laget. Vi tenker å begynne med litt middagsmat når hun er seks måneder! Det blir moro :D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Frøkna får morsmelk gjennom hele dagen og natten, samt grøt ved lunsjtider og til kveldsmat. I grøten blander jeg ofte inn eple- eller pærepure som jeg har laget. Vi tenker å begynne med litt middagsmat når hun er seks måneder! Det blir moro :D

Når begynte du ved grøt ved lunsj? Her har hun bare fått til kvelds, da spiser hun en god porsjon. Ga henne grøt nå til lunsj(føler jeg har mindre melk) og ga full porsjon. Gikk du rett på full porsjon når du gikk til to måltider om dagen? Ammer du før grøt? Mye spm, hehe.
Ser vel at det trengs to måltider her og, men det er så nytt alt. :)
Ammer før kveldsmat selv, men nå blir hun ikke fornøyd så da gå jeg bare grøt.

Når begynte du ved grøt ved lunsj? Her har hun bare fått til kvelds, da spiser hun en god porsjon. Ga henne grøt nå til lunsj(føler jeg har mindre melk) og ga full porsjon. Gikk du rett på full porsjon når du gikk til to måltider om dagen? Ammer du før grøt? Mye spm, hehe.
Ser vel at det trengs to måltider her og, men det er så nytt alt. :)
Ammer før kveldsmat selv, men nå blir hun ikke fornøyd så da gå jeg bare grøt.

Jeg begynte med grøt til lunsjtider da hun var 4 mnd og 4 uker. Først fikk hun kun noen få teskjeer. Hun gapte høyt og svelget rask, og var ivrig. Så etter noen få dager økte vi porsjonen. Så etter 4-5 dager begynte vi med grøt på kvelden istedefor på dagen. Slik fortsatte vi i ca 2 uker før vi innførte grøtmåltid på dagen. Nå har vi hatt det en ukes tid. Men jeg har ikke opplevd at jeg har mindre melk... Vet ikke hvor raskt det endrer seg jeg? Her får frøkna pupp etter grøten, og det er ikke alltid hun vil ha så mye melk da. Jeg har forsøkt pupp før grøt, men da blir hun for mett og spytter ut grøten ;) Så melkemengden kan jo ha gått ned uten at jeg er klar over det :-P

Back
Topp