Hva spiser barnet om dagen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Får babyen bare melk?

Eller spiser han frokost, lunsj, middag å kveldsmat?
Hva spiser babyen?

Melk. Fått smake frukt i dag for første gang

Stort sett morsmelk. Får grøt til kveldsmat, men ammes "normalt" bare en halvtime senere før han legger seg. Også får han jo smaksprøver, men det utgjør ikke noe måltid. Begynner nok med fast måltid til lunsj snart, for han virker ikke ordentlig mett av mm.

I hovedsak melk, men til kvelden får han nå ca en halv porsjon grøt i tillegg. I løpet av dagen får han gjerne en halv smoothiepose fra Ellas, med banan, pære eller sviskemos. Smaker også gjerne på det jeg spiser hvis det er noe han kan ha, men bare litt på en finger eller skje.

Melk og smaksprøver. Holdt på med smaksprøver i 1 mnd nå så kanskje på tide å legge inn ett fullt måltid :p

Bare morsmelk:-) blir 5mnd på tirsdag. Glede meg litt til vi kan begyna med fast føde, men samtidi veldig lettvint med pupp! :-)

Bare morsmelk, men prøvd litt smaksprøver som ikke har falt i smak [emoji14]

Morsmelk+mme 6 dagner dagen
+ svisker ca 100 ml ett av måltidene
+ tynn grøt ca 100 ml til kveldsmat
Får ellers smake/slikke på alt som han kan spise sv det vi har av mat

Sliter med hard mage tross sviskene, men må ha mer mat pga lite vektoppgang. Skulle egentlig likt å ikke måtte gi så mye fast føde enda siden vi ser magen sliter

Mm og prøver å gi smaksprøver siden ho er 6mnd om 6 dager, men er ikke spessielt interrisert [emoji28]

Mm og siden hun er super interessert i mat og staks 6mnd prøver vi grøt (ikke veldig popp) på formiddag også får hun noe når vi spiser middag ellers blir hun sur. Gulerot, potet, blomkål enten som mos med mm eller i babyfeeder

Hovedsaklig bare melk foreløbig, men nå er han ikke 5mnd engang og får kun pupp så tenker det er best enda. Har fått 1cm banan i mat-smokk siste 4 dagene og det slår godt ann. Men tenker ikke starte med hele måltider før han er nermere 6 mnd :)
Har kjøpt en pakke med grøt jeg tenkte starte med når han er ca 5 1/2 mnd blandet med litt banan. Men tar det saakte med økningen etter det tenker jeg.

Gir smaksprøver og begynte å teste ut grøt med svisker.. Sliter fra før med magen så vi stresser ikke

Stort sett bare mm. Har begynt med en smaksporsjon grøt midt på dagen, og får innimellom smaksprøver av annet. Banan, avocado, vannmelon, smoothie.

Grøt til frokost, "ny smak" til lunch og grønnsmos til middag. Ellers er det mme

Back
Topp