Hva spiser barna?

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Er det bare grøt dere gir, eller er det noe annet også?

Min får smake på forskjellige fruktmoser også.. Tenkte å lage litt mer mat idag :D

Hun får litt grøt til kvelden, og får smake litt frukt og fruktmos ellers som det passer :)

Her går det fortsatt bare i morsmelk, men hun har ikke blitt 4 mnd enda heller. Tenker jeg starter med grøt først, og litt fruktmos kanskje, så får i se hvordan det går. 

Hun får fortsatt bare mme, men hun får også smake på frukt i et sånnt baby safe feeder nett. Hun får ikke i seg så mye av frukten, men hun får jo smaken.

Vi har begynt med smaksgrøt på kvelden. :) blir nok det i noen uker før jeg begynner med posjon. Eller så får hun sutte på eple og drue og annen frukt innimellom. det er veldig stas å smake på slike søte frukter

han spiser grøt, mme og middag.

Linus09 skrev:
Her går det kun i morsmelk enda :-) Vokser, sover og er blid og fornøyd :-)

Det samme her - kun morsmelk foreløpig. Han er rund og god :-)

Min gutte er jo ikke en januarbaby, men en desemberbaby, men der er det jo ingen som er aktive så derfor svarer jeg på tråder her inne.

Siden gutten min har fått mme siden fødselen, har vi kommet så langt at vi har et grøtmåltid til kvelden kl18.00 og et middagsmåltid kl 13.30. Han får ikke et fullt middagsmåltid enda selv om han gjerne ønsker det ;)

Linus09 skrev:
Her går det kun i morsmelk enda :-) Vokser, sover og er blid og fornøyd :-)

Samme her. 

Jeg gir grøt 2 ganger om dagen ikke så mye hver gang da, syns det er bedre å gi litt grøt ved siden av mme måltidet for det er kjedelig med bare melk nesten hele dagen, han får litt fruktmos i løpet av dagen også :)

Her får ho nå maisgrøt med litt fruktmos i på formiddagen og hirsegrøt med sviskemos på kvelden før ho legger seg.
Ho er skrekkelig glad i sviske så i helga laget jeg mos selv i stede for disse kjøpeglassene. Det var suksè! Ho blir helt i ekstase når jeg tar frem sviskeglasset.
Så igjen et bevis på at hjemmelaget smaker bedre enn kjøpemat ;-) Butikkgrøt får jeg ikke i ho en gang...

Han har fått en skje grøt fire ganger, så man kan vel si at han fullammes ;) Virker som om det kan at litt tid for ham å venne seg til konsistense, så jeg kommer nok til å gi ham en skje, eller to hver dag. Han legger godt på seg og sover natta gjennom, så jeg stresser ikke med det.

Han har fått en skje grøt fire ganger, så man kan vel si at han fullammes ;) Virker som om det kan at litt tid for ham å venne seg til konsistensen, så jeg kommer nok til å gi ham en skje, eller to hver dag. Han legger godt på seg og sover natta gjennom, så jeg stresser ikke med det.

Her går det bare i pupp enda...men har fått smake på litt grøt de siste kveldene. Men han øegger godt på seg og sover stortsett natta gjennom så stresser ikke med det :-)

Her går det i MME og grøt på kvelden:) tenkte jeg skal begynne å prøve me litt puré snart:) Til de som bruker MME, hvor mye drikker barna deres?

Back
Topp